مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه نوجوانان و جوانان آینده‌سازان مملکت هستند، گفت: این قشر در برابر برخی مسائل شدیدا آسیب‌پذیر هستند و دشمنان طمع دارند تا فکر و ذهن جوانان و نوجوانان را تحت تاثیر قرار دهند.
کد خبر: ۱۱۵۵۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷ 23 February 2024

به گزارش تابناک زنجان، علی اسماعیلی امروز (جمعه ۴ اسفندماه) در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان اظهار کرد: باید شرایطی فراهم می‌شد که عطر و بوی تربیت انقلابی و اسلامی در جامعه شکل می‌گرفت و فرزندان از خطر نفوذ دشمن در امان می‌ماندند.

وی با بیان اینکه هدف امور تربیتی، تربیت نیرو در بدنه آموزش و پرورش و ممانعت از نشر و گسترش فرهنگ غربی است، گفت: امور تربیتی نقش‌های موثری در طول تاریخ همچون ایام دفاع مقدس داشته است و جوانان انقلابی به دستور امام در مقابل دشمنان ایستادند.

این مسئول با بیان اینکه جوانان آینده‌سازان مملکت هستند و به عنوان امانت هستند، گفت: جوانان و نوجوانان در برابر برخی مسائل آسیب‌پذیر هستند و دشمنان طمع دارند تا فکر و ذهن جوانان و نوجوانان را تحت تاثیر قرار دهند.

اسماعیلی بیان کرد: مدارس و خانواده تاثیر اصلی بر تربیت دارند در این راستا برنامه‌های مختلف فرهنگی و تربیتی توسط آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.

این مسئول با بیان اینکه نماز در مدارس جایگاه ویژه دارد، گفت: در سطح استان ۲۳۰۰ مدرسه وجود دارد که در ۲ هزار مدرسه اقامه نماز انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به ضرورت تبیین هویت‌بخشی ایرانی اسلامی در بین دانش‌آموزان، گفت: این امر به کمک بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی و هلال‌احمر انجام می‌گیرد و برنامه‌های مختلفی در این راستا انجام می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد نشاط و امیدآفریی در بین دانش‌آموزان، گفت: سعی شده تا مباحث فرهنگی و تربیتی در بین دانش‌آموزان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

اسماعیلی با بیان اینکه امسال برای ۱۵۰۰ نفر دانش‌آموز جشن تکلیف برگزار شد، گفت: تلاش شده مدارس به سمتی حرکت کند که مسائل تربیتی و فرهنگی بیشتر خود را نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه در ۱۱ اسفند انتخابات را پیشرو داریم گفت: قریب به ۴۰ هزار نفر از دانش‌آموزان در استان زنجان رای‌اولی هستند و قطعا در این روز حضور پر شور در پای صندوق‌های رای خواهند داشت.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار