معاون اقتصادی استاندار گیلان مطرح کرد
کد خبر: ۱۱۵۵۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸ 25 February 2024

احیای ۲۴۷ واحد تولیدی در گیلان در دو سال گذشتهاحیای ۲۴۷ واحد تولیدی در گیلان در دو سال گذشتهاحیای ۲۴۷ واحد تولیدی در گیلان در دو سال گذشتهاحیای ۲۴۷ واحد تولیدی در گیلان در دو سال گذشتهاحیای ۲۴۷ واحد تولیدی در گیلان در دو سال گذشتهاحیای ۲۴۷ واحد تولیدی در گیلان در دو سال گذشته

معاون اقتصادی استاندار گیلان، با بیان اینکه در دو سال گذشته ۲۴۷ واحد راکد را احیا کردیم، گفت: تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۰ هزار نفر بود که ۱۱۸ درصد تحقق یافت به گزارش خبرنگارتابناک گیلان.

حسین محمدیان امروز، ۵ اسفندماه در همایش نقش اصناف و صنعتگران در انتخابات که در شهرستان رودسر برگزار شد، با اشاره به پشیبانی اصناف و بازاریان از جبهه های دوران دفاع مقدس با کمک های ۱۰۰۰ کامیونی، اظهار کرد: دشمن در اغتشاشات سال گذشته به اصناف امید بسته بود تا بازار تعطیل شود، اما اصناف پای کار کشور و انقلاب ماندند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا به ابرقدرتی جمهوری اسلامی ایران اذعان کرده است، افزود: روزگاری در تولید سیم خاردار عاجز بودیم، اما امروز در همه عرصه ها حرف برای گفتن داریم و جزو ۱۰ کشور دارای توان پرتاب ماهواره به فضا هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با اشاره به پیشرفت های علمی و پزشکی و نظامی و فناوری جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۵ سال گذشته، تاکید کرد: همه دستاوردها به پشتوانه جوانان نخبه و دانشمند و متعهد ما محقق شده است.

محمدیان با بیان اینکه نرخ بیکاری استان از ۸.۷ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۶.۲ درصد در سال جاری رسیده که ۱.۴ درصد کمتر از نرخ کشوری آن است، خاطرنشان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی کشور و گیلان نیز به ترتیب ۴۱.۵ و ۴۴.۵ درصد است.

وی از افتتاح ۵۷۴ طرح با سرمایه گذاری ۱۹ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۷۷۹۳ نفر در دولت سیزدهم در استان خبر داد و بیان کرد: همچنین ۱۵ طرح بزرگ را با سرمایه گذاری بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد تومان در دست اقدام داریم که به دست تولیدکنندگان استان انجام می شود.

معاون استاندار گیلان با بیان اینکه طی دو سال گذشته ۲۴۷ واحد راکد را احیا کردیم، گفت: تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۰ هزار نفر بود که ۱۱۸ درصد تحقق یافت و برای ۳۶ هزار نفر اشتغالزایی کردیم؛ تعهد اشتغال سال جاری نیز ۳۲ هزار نفر است که تاکنون ۳۰ هزار شغل محقق شده است.

وی ۶۹۶ واحد تولیدی استان را دارای پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۹۰ درصد دانست و متذکر شد: این واحدها با سرمایه ای بالغ بر ۲۰ هزار همت در دست اقدام بوده و در آینده نزدیک به چرخه تولید بازمی گردند.

محمدیان اصناف را نخبگان بخش اقتصاد دانست و اضافه کرد: دشمنان جنگ را بر ما تحمیل کردند و به تحریم های اقتصادی روی آوردند و جنگ‌های منطقه‌ای را علیه ما راه انداختند تا پیشرفت نکنیم، اما با همت مردم در مسیر توسعه و تعالی هستیم.

وی با اشاره به توجه دولت به یارانه مردم و اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی، تاکید کرد: برقراری امنیت و اقتدار کشور موجب می شود که کسب و کار نیز رونق بگیرد.

تیمور پورحیدری، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز، با اشاره به نقش آفرینی اصناف در بزنگاه‌های سیاسی و اجتماعی، خاطرنشان کرد: در گیلان بیش از ۱۳۰ هزار واحد صنفی وجود دارد که ۲۳۰ هزار نفر در آنها اشتغال دارند؛ در حوزه فرش نیز در استان ۱۳ هزار بافنده فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه اصناف در تنظیم بازار پیشتاز هستند، عنوان کرد: ۱۸۰۰ واحد صنعتی فعال در استان داریم و ۷۵ هزار نفر در این واحدها اشتغال دارند؛ ۱۸۰ پروژه صنعتی نیز با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد طی دو سال گذشته در حال اجراست.

پورحیدری همچنین به دانش بنیان ها اشاره کرد و افزود: بالغ بر ۸۶ شرکت دانش بنیان و واحد فناور داریم و برای ۳۱۷ واحد تولیدی پروانه «R&D» صادر شده است. در واقع پیوستن همه واحدهای تولیدی به حوزه دانش بنیان گام موثری در جهت رقابت‌پذیری و صادرات محوری تولیدات استان است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در استان ۴۹ معدن فعال داریم و ۴۸ معدن غیر فعال بوده که از طریق برگزاری مزایده در مراحل مختلف به افراد و یا شرکت‌های دارای صلاحیت فنی و مالی واگذار و احیا خواهد شد.

محمد حیدری، فرماندار رودسر نیز در ادامه، بازار و بازاریان و اصناف را نقطه مرکزی در منظومه اقتصاد کلان کشور دانست و گفت: اصناف قلب اقتصاد کشور است.

وی با اشاره به نقش سیاسی - اجتماعی بازاریان، تاکید کرد: اصناف حلقه اتصال بین جامعه مصرف کننده و جامعه تولیدکننده هستند و لذا باید به این کارکرد اقتصادی بپردازیم.

فرماندار رودسر چالش‌های حوزه تولید را شامل قانون کار و بیمه و مالیات و نوسانات بازار و تحولات سیاسی و اجتماعی دانست که بر دوش صنوف سنگینی می‌کند و گفت: از نمایندگان مجلس انتظار داریم که قوانین دست و پا گیر حوزه تولید را اصلاح کنند.

حیدری، همچنین به نقش اصناف در تامین نقدینگی واحدهای تولیدی با رعایت حرایم شرعی و تکالیف اجتماعی اشاره و عنوان کرد: دولت سیزدهم به دنبال رفع مشکلات حوزه بازار و واحدهای تولیدی و صنعتی است.

مدیرکل صمت گیلان از احیای حدود ۱۳۷ واحد صنعتی راکد در دولت سیزدهم خبر داد که موجب اشتغالزایی بالغ بر ۶۰۰۰ نفر شده و گفت: در دهه فجر امسال ۳۲ پروژه تولیدی - صنعتی با اعتبار ۵۷ هزار میلیارد ریال در استان به بهره‌برداری رسید

جلال حسین زاده ریس صنعت معدن وتجارت شهرستان رودسر باتبریک نیمه شعبان وحمایتهای همه جانب دکترحیدری فرمانداری جهادی ومیدانی شهرستان رودسردرجهت اصناف وبازاراظهارداشت با کمک وحمایتهای همه جانبه فرمانداردادستان ریاست دادگستری ودیگر دستگاهاوبازارایان شهرستان توانسته ایم آرامش وتامین کالاهای اساسی شهرستان برطرف شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار