معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از اعمال محدودیت‌های ترافیکی طی نوروز در مسیر‌های منتهی به حافظیه و سعدیه شیراز خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۹۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷ 18 March 2024

 تابناک فارس به نقل از ایلنا: هادی شه‌دوست شیرازی در جمع خبرنگاران گفت: هر ساله در روز‌های نخست سال جدید تمهیدات ترافیکی توسط پلیس راهور و شهرداری اندیشیده می‌شود. در این راستا در ایام نوروز 1403 نیز شهرداری شیراز با در نظر گرفتن امکانات و با همراهی پلیس راهور محدودیت‌های ترافیکی در اطراف اماکن گردشگری و زیارتی لحاظ کرده و مسیر‌های دسترسی را محدود کرده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز به ظرفیت استفاده از پارکینگ‌ها اشاره کرد و افزود: تلاش شد به جهت دسترسی راحت مسافرین نوروزی به فضای پارکینگ‌ها، از فضا‌های مختلف موجود در شهر استفاده بهینه شود.

وی گفت: با توجه به اینکه در برخی از اماکن گردشگری همچون باغ ارم، پارکینگ عمومی وجود ندارد، با تعاملی که با دانشگاه شیراز صورت گرفت، مقرر شد پارکینگ محوطه دانشگاه شیراز با جانمایی یک هزار و 200 خودرو در اختیار مهمانان نوروزی قرار گیرد.

شه‌دوست شیرازی با اشاره به اینکه در اطراف مجموعه‌های تاریخی حافظیه نیز به همین ترتیب از ظرفیت اماکن مختلف اداره غله و دانشگاه ادبیات استفاده خواهد شد، ادامه داد: مقرر شده است با همکاری آموزش و پرورش از ظرفیت حیاط مدارس که در نزدیکی اماکن گردشگری و زیارتی هستند، استفاده شود؛ این مصوبه شورای ترافیک استان و شورای هماهنگی سفر‌های نوروزی فارس است و مدارسی که در محور‌های ترافیکی قرار دارند یا اینکه در نزدیکی اماکن گردشگری و زیارتی هستند با حفظ مسائل امنیتی و ایمنی حیاط خود را در اختیار پارکینگ عمومی شهر قرار دهند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز بیان کرد: حجم خودرو‌ها در شیراز به واسطه گردشگرپذیر بودن، زیاد است و بازدید شهروندان شیرازی‌ها در ایام نوروز نیز به اماکن گردشگری باعث افزایش حجم ترافیک می‌شود.

وی گفت: در مناطق شکل‌گرفته شهری همچون بافت تاریخی، فضا برای احداث پارکینگ وجود ندارد و در این راستا از ظرفیت حیاط دستگاه‌های اجرایی و مدارس آن مناطق برای اختصاص پارکینگ استفاده خواهیم کرد.

شهدوست شیرازی با بیان اینکه محدودیت‌های ترافیکی از سال آینده اعمال خواهد شد، افزود: شهرداری 6 دستگاه پارکینگ را پیش بینی کرده که در اطراف مرز محدوده ترافیکی در شیراز احداث کند که با احداث این پارکینگ‌ها تقریباً شهروندان می‌توانند خودرو خود را پارک و از ظرفیت حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه متروی شیراز از همان روز اول سال برای خدمت رسانی به زائرین و گردشگران فعال است، تصریح کرد: با توجه به فعالیت اتوبوس‌های گردشگری در ایام نوروز از مسافرین نوروزی تقاضا داریم از ظرفیت اتوبوس‌های گردشگری، مترو و حمل و نقل عمومی شیراز در تردد استفاده کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: 250 دستگاه تاکسی با مبدا و مقصد مشخص برای سهولت کار زائران و گردشگران مشخص شده است و امیدواریم نوروز امسال شاهد کمترین ترافیک یا ترافیک روان در شیراز باشیم.

شهدوست شیرازی با اشاره به اینکه در اطراف شهرک سعدیه نیز از زمین‌های خصوصی برای پارکینگ نوروزی استفاده خواهیم کرد، اضافه کرد: در ایام نوروز بلوار منتهی به آرامگاه سعدی یک طرفه می‌شود تا مسافرین نوروزی از یک سمت وارد و از سمت دیگری خارج شوند. ضلع جنوب محور حافظیه برای این ایام مسدودسازی می‌شود و این محدودیت‌های ترافیکی از بیست و هشتم اسفند جاری آغاز می‌شود و تا پایان پانزدهم فروردین ادامه می‌یابد.

برچسب ها: محدودیت ، ترافیک ، نوروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار