اداره کل میراث فرهنگی خوزستان اعلام کرد: در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا هشتم فروردین ۱۴۰۳ نزدیک به ۱۰ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری خوزستان به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۱۱۶۰۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷ 30 March 2024

تابناک خوزستان: میانگین اقامت هر گردشگر نوروزی که از پنج مبدا ورودی وارد استان می‌شوند بین ۲ تا سه شب است. به این معنی که هر گردشگر بین ۲ تا سه شب در استان ماندگاری دارد. بنابراین، میزان کل اقامت در بازه زمانی یاد شده در اقامت‌گاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری استان خوزستان براساس نفر شب اقامت (یک گردشگر ۲ تا سه نفرشب اقامت)، یک میلیون و ۴۰۳ هزار و ۸۹۳ نفر به ثبت رسیده است.

همچنین دربازه زمانی پیش ‌گفته تعداد بازدید از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های متنوع گردشگری اعم از فرهنگی، تاریخی و گردشگری استان نیز به تعداد ۹ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۳۶۵ نفربازدید ثبت شده است.

نزدیک به ۱۴ درصد از مسافران و گردشگران نوروزی (۱۹۷ هزار و ۲۱۴ نفر) در اقامت‎گاه‌های رسمی دارای پروانه بهره‎برداری شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمان‎پذیر، اقامت‎گاه‌های بوم‌گردی، مجتمع‌های گردشگری، پارک‌های ملی طبیعت‌گردی و... اقامت دارند و باقی گردشگران و مسافران نیز به تعداد یک‌ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۶۷۹ نفر معادل ۸۶ درصد در سایر ظرفیت‌های اقامتی نوروزی استان اعم از غیررسمی و اضطراری شامل کمپینگ‌های موقت، چادرهای مسافرتی، کلاس‌های مدارس، اردوگاه‌ها و قرارگاه‌های راهیان نور، مهمانسراهای دولتی، سالن‌های ورزشی، خواب‌گاه‌های دانشجویی و غیره اسکان دارند.

همچنین از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا هشتم فروردین‎ ۱۴۰۳ یکصد و بیست و شش مورد بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری و دستگاه‌های خدمات‌رسان به مسافران و گردشگران نوروزی در استان صورت گرفته که از این تعداد بازدید نظارتی انجام‎ شده ۸۰ بازدید از مراکز اقامتی، ۲۶ بازدید از مراکز پذیرایی بین راهی، ۱۱ بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی و ۹ بازدید از سایر واحدهای خدمت‎رسان انجام شده است.

در مجموع این بازدیدها، تعداد هفت تذکر و یک فقره تشویق به ثبت رسیده است. ضمن اینکه هیچ یک از واحدهای خدمات‌رسان در سطح استان تا به این تاریخ تعطیل یا تعلیق نشده‌اند.

منبع/ایرنا

برچسب ها: نوروز 1403 ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار