شرکت واحد اتوبوسرانی و مترو تهران از خدمات‌رسانی در برگزاری نماز عید سعید فطر خبر دادند.
کد خبر: ۱۱۶۱۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶ 08 April 2024

به گزارش تابناک تهران، مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اظهار کرد: تمهیدات و برنامه‌ریزی لازم برای ارائه خدمات رایگان حمل و نقلی به شهروندان از تمامی نقاط پایتخت به محل مصلای بزرگ امام خمینی(ره) اندیشیده شده است و ناوگان اتوبوسرانی با آمادگی کامل در خدمت نمازگزاران خواهد بود.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، علاوه بر تقویت خطوط عبوری و منتهی به محل مراسم با اختصاص ناوگان ویژه از تمام ظرفیت چه در بخش خصوصی و چه ملکی برای ارائه خدمات حمل و نقلی استفاده می‌شود.

علیزاده افزود: چهارراه تهرانپارس، پایانه آزادی، میدان خراسان پایانه خاوران، شهرک شهید بروجردی، شهرک شهید محلاتی، پایانه علم و صنعت، میدان رسالت، میدان راه آهن، میدان ولیعصر(عج)، پایانه مترو صادقیه و میدان صادقیه، مبادی و میادینی هستند که شهروندان می توانند از طریق اتوبوس برای اقامه نماز به مصلای تهران عزیمت کنند.

وی ادامه داد: از آنجا که در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شهرری نیز نماز عید سعید فطر اقامه انجام خواهد شد همانند سنوات قبل با هماهنگی‌های صورت گرفته از مسیرهای مختلف منتهی به حرم، خدمات‌رسانی به شهروندان شهرری نیز انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: خودروهای امدادی برای پشتیبانی فنی ناوگان پیش‌بینی شده و عمده‌ترین عملیات انتقال نمازگزاران در صبح عید سعید فطر بر عهده شرکت واحد اتوبوسرانی تهران خواهد بود.

هادی زند؛ مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه به منظور تسهیل در تردد نمازگزاران به محل اقامه نماز عید در مصلای بزرگ امام خمینی(ره)، سرویس‌دهی در خطوط هفتگانه مترو افزایش می‌یابد، گفت: خدمات‌رسانی در خطوط درون‌شهری از ساعت 4 صبح و در خطوط اقماری، از جمله فرودگاه مهرآباد، خط پرند و خط پنج از ساعت 5:30 آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: در این روز تعداد حرکت قطارها در مقایسه با برنامه عادی در روزهای تعطیل افزایش می‌یابد و سرویس‌دهی در خطوط 1، 2، 3، 4، 6 و 7 (درون‌شهری) با حداقل هدوی پیک روزهای عادی انجام خواهد شد.

زند گفت: خدمات رایگان از ساعت 4 صبح تا زمان اقامه نماز در تمام ایستگاه های خطوط درون شهری و بعد از پایان نماز فقط در ایستگاه‌های هدف که در مسیر بازگشت نمازگزاران از مصلی قرار دارند، ارائه خواهد شد.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در پایان خاطرنشان کرد: تردد مسافران در همه ایستگاه‌های مترو تهران به‌صورت لحظه‌ای رصد می‌شود و در صورت ازدحام جمعیت، قطارهای فوق‌العاده اعزام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار