کد خبر: ۱۱۶۱۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱ 09 April 2024

تابناک/گیلان مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، کل ثبت نامی‌های استان گیلان در طرح نهضت ملی مسکن را ۱۲۱ هزار و ۶۳۶ متقاضی دانست و افزود: ۱۱۶ هزار و ۹۹۸ متقاضی موثر داریم که از این تعداد، ۲۷ هزار و ۶۴۶ متقاضی دارای چهار شرط بودند به گزارش تابناک گیلان.

محمدرضا فلاحتگر امروز، ۱۹ فروردین ماه در شورای مسکن استان گیلان، با اشاره به تکلیف وزارت راه و شهرسازی برای تامین ۲۰۰۰ هکتاری زمین در استان، اظهار کرد: با توجه به کمبود زمین، ۶۰۰ هکتار زمین را در شورای مسکن استان تصویب کردیم و به سمت تراکم رفتیم.

وی کل ثبت نامی‌های استان گیلان در طرح نهضت ملی مسکن را ۱۲۱ هزار و ۶۳۶ متقاضی دانست و افزود: ۱۱۶ هزار و ۹۹۸ متقاضی موثر داریم که از این تعداد، ۲۷ هزار و ۶۴۶ متقاضی دارای چهار شرط بودند و تایید نهایی شدند و برای ۸۰۰۰ نفر تخصیص پروژه انجام دادیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان تعداد کل واحدهای در حال اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان را ۳۳ هزار و ۶۵۲ واحد دانست و عنوان کرد: این تعداد واحد شامل ۱۳ هزار و ۶۸۹ واحد در بخش مسکن روستایی، ۳ هزار و ۶۰۲ واحد در بخش مسکن خودمالک، ۱۱ هزار و ۲۱۵ واحد در بخش حمایتی و ۵ هزار و ۱۴۶ واحد در بخش بازآفرینی شهری است.

فلاحتگر برنامه ابلاغی مسکن روستایی گیلان را ۴۰ هزار واحد دانست و یادآور شد: ۱۳ هزار و ۶۸۹ متقاضی موفق به انعقاد قرارداد با بانک شده اند و ۴۴۲۹ واحد به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به ساخت ۶۹۶۱ واحد توسط راه و شهرسازی، ۲۶۱۰ واحد توسط نیروهای مسلح و ۱۳۹۲ واحد انبوه ساز و ۲۵۲ واحد گروه ساخت توسط بنیاد مسکن، یادآور شد: ۳ هزار و ۴۹۰ واحد نیز با روش های نوین و در قالب صنعتی سازی در دست ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان تعداد کل ثبت نامی‌های طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را ۲۲۰۰ خانوار دانست و اظهار کرد: هزار و ۹۷ خانوار تایید نهایی شده‌اند و برای ۶۱۴ خانوار تخصیص زمین به ارزش ۵۷۰ میلیارد تومان صورت گرفته است. تا پایان اردیبهشت ماه امسال شاهد تخصیص زمین به ۱۵۰ خانوار دیگر در لنگرود خواهیم بود.

وی همچنین به تعهد گیلان جهت ساخت ۱۴۵۰ واحد مسکن محرومین اشاره و عنوان کرد: ۱۸۱ واحد به مساحت ۴ هزار و ۳۱۱ مترمربع در شهرهای شفت، فومن، بندرانزلی، آستارا و تولم شهر احداث می شود.

فلاحتگر از صدور هزار و ۴۹۴ پروانه بازآفرینی شهری و احداث ۵ هزار و ۱۴۶ واحد از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون خبر داد و اظهار کرد: ۸۹۶ واحد جهت دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به تعیین ۱۷ بانک جهت پرداخت تسهیلات خودمالک شهری، اضافه کرد: ۷۲۷۷ واحد متقاضی داریم که تاکنون ۳ هزار و ۶۰۲ واحد موفق به انعقاد قرارداد با بانک ها شده‌اند و کل پرداختی ها بالغ بر ۹۳۸ میلیارد تومان بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار