مدیر عامل سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم: تمرکز مدیریت شهری در سال‌های گذشته کاهش وابستگی به آب شرب بوده و امیدواریم با راه‌اندازی تصفیه‌خانه ثانویه پساب، این روند ادامه‌دار باشد.
کد خبر: ۱۱۶۲۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹ 14 April 2024

به گزارش تابناک قم، پیام جوادیان گفت: بیش از ۵ سال است در حال کار کردن بر این مسئله بوده و پیش‌بینی‌های لازم برای تأمین آب را انجام داده‌ایم.

وی افزود: تا روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲ بحث خط انتقال را از تصفیه‌خانه جامع شهر قم تا بوستان رضوان داشتیم که آنجا تأسیسات تکمیلی تصفیه ثانویه ما وجود دارد.

مدیر عامل سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم گفت: در ماه‌های ابتدایی سال ۱۴۰۳ به دنبال آنیم تا بتوانیم ۲۵۰ لیتر در ثانیه را عملی کنیم و پساب تصفیه‌شده که هم از نظر زیست‌محیطی و هم شرعی وضعیت مناسبی دارد در کمربند سبز و عرصه‌های جنگلی استفاده، و طبق یک افق ۴ یا ۵ ساله بتوانیم فضای سبز شهر قم را بیمه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یک زمانی در شهر قم ۱۰۰ درصد آب مصرفی فضای سبز آب شرب بود، اما در حاضر و طبق برنامه‌هایی که انجام دادیم، این عدد تا ۸۰ درصد کاهش داشته است و این آب شرب برای آبیاری فضای سبز با جایگذاری منابع جدید هر سال کمتر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار