به گفته رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه، حداقل تا پایان این هفته بارش چشمگیری برای کرمانشاه پیش‌بینی نمی‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۲۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۳ 16 April 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، سعید قاسمی با بیان اینکه سامانه ناپایداری که امروز(دوشنبه، ۲۷ فروردین) برخی استان‌های کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد بارش قابل توجهی برای کرمانشاه نخواهد داشت، گفت: این احتمال وجود دارد که طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه شاهد افزایش ابر در بعضی ساعات وزش باد و بارش‌های خفیف و پراکنده در سطح استان و خصوصا مناطق کوهستانی باشیم.

وی ادامه داد: آن طور که بررسی داده‌های هواشناسی نشان می‌دهد، حداقل تا پایان هفته جاری بارش قابل توجهی برای سطح استان نخواهیم داشت.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از احتمال ورود سامانه ای ناپایدار به جو استان در اواسط هفته آینده یاد کرد و گفت: فعلا برای اظهارنظر درباره این سامانه زود است، اما با توجه به نزدیک شدن پایان فصل بارش‌ها و احتمال افزایش ناهنجاری در سامانه‌های بارشی، احتمال تضعیف آن وجود دارد.

قاسمی اشاره‌ای هم به آخرین وضعیت میانگین بارش‌های سال زراعی جاری(ابتدای مهر ۱۴۰۲ تاکنون) در استان داشت و گفت: در این مدت ۴۴۱ میلی‌متر بارش در استان داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد و نسبت به بلندمدت ۹ درصد رشد داشته است.

وی میانگین بارش شهر کرمانشاه در این مدت را نیز ۳۹۱ میلی‌متر اعلام کرد که از سال قبل ۱۶ درصد و از میانگین بلندمدت پنج درصد بیشتر بوده است.

وی افزود: بیشترین بارش سال زراعی جاری را از پاوه به میزان ۹۰۲ میلی‌متر داشتیم که نسبت به سال قبل ۳۳ درصد و نسبت به بلندمدت ۳۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه کمترین بارش سال زراعی جاری در سنقر و کلیایی رخ داده، از افزایش ۱۰ درصدی بارش این منطقه نسبت به سال گذشته و کاهش ۲۰ درصدی نسبت به بلندمدت خبر داد.

قاسمی درباره سامانه بارشی که اخیرا جو استان را تحت تاثیر قرار داد نیز عنوان کرد: میانگین بارش این سامانه برای استان ۳۷ میلی‌متر و برای شهر کرمانشاه ۴۸ میلی‌متر بود و بیشترین بارش حاصل از آن نیز از ثلاث باباجانی و به میزان حدود ۷۰ میلی‌متر به ثبت رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار