گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از یک همایش و کارگاه مهم !
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد دراین جلسه هم اندیشی گفت: متاسفانه یک سنتی باب شد که پایه‌های دوازده به کلاس درس نمی‌آیند و این مقاومت اولیاء که دلیل بر نیامدن دانش آموزان پایه دوازدهم به کلاس درس می‌باشد خود ضربه آموزشی بزرگی به دانش آموزان است.
کد خبر: ۱۱۶۲۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۶ 17 April 2024

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، تاثیر ۶۰ درصدی نمره امتحانات نهایی سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم در نتیجه کنکور ، جدیدترین طرح و برنامه آموزش و پرورش برای تغییر مثبت در شیوه قبولی کنکور برای دانش آموزان است. از آنجاییکه این طرح از امسال آغاز می‌شود و در این طرح تغییراتی در شیوه طراحی سوال، برگزاری آزمون و همچنین تصحیح اوراق امتحانی صورت می‌گیرد، دانش آموزان و اولیا می‌توانند با برنامه ریزی دقیق، بهترین شرایط را طی مدت دوره تحصیلی متوسطه برای موفقیت، مهیا کنند.
فیلم / اولین قدم، آشنایی دانش آموزان و اولیا
همانگونه که گفته شد این طرح تازه در مسیر اجرایی قرار گرفته است بنابراین، آگاهی اولیا و دانش آموزان و توضیح و تشریح، کلیات و جزئیات آن از مهمترین نیاز‌های اجرای این طرح در گام اول است. چیزی که مدیر آموزشگاه متوسطه دوم فرهنگیان یاسوج گام در مسیر اجرایی آن برداشت.
عصر اروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳، همایش و کارگاهی آموزشی و توجیهی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، اولیا، دانش آموزان و برخی کارشناسان و متخصصین آموزش متوسطه در محل کتابخانه آیت الله ملک حسینی شهر یاسوج برگزار شد که در این همایش و کارگاه آموزشی، تقریبا به همه جزئیات اجرایی این طرح پرداخته شد.

عدالت آموزشی
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد دراین جلسه هم اندیشی گفت: متاسفانه یک سنتی باب شد که دانش آموزان پایه‌های دوازده به بهانه استفاده از وقت برای خواندن دروس کنکوری به کلاس درس نمی‌آیند و این مقاومت اولیاء که دلیل بر نیامدن پایه دوازدهم به کلاس درس می‌باشد خود ضربه آموزشی بزرگی به دانش آموزان است بنابراین در راستای عدالت آموزشی و نصیب آموزشی باید برابری ایجاد شود همین اندیشه منجر به تصمیم تاثیر معدل سه ساله دانش آموز در مقطع متوسطه در قبولی کنکور شده و این تاثیر گذاری در واقع از پایه دهم شروع میشود.
جمالی تصریح نمود: اولیاء دانش آموز این نکته را توجه داشته باشند اولویت در امتحانات نهایی و کنکور کتاب درس دانش آموزان می‌باشد.
تصمیمات کارشناسی است
وی اظهار داشت: امتحانات شبه نهایی که برگزار میکنیم این یک تمرین بسیار خوب برای آمادگی جهت شرکت در آزمون‌های نهایی می‌باشد و تصمیم در حوزه آموزش قطعا کارشناسی شده است بدون برنامه ریزی و نظرات کارشناسان خبره آموزش و پرورش تصمیمی گرفته نمیشود.
وی از دانش آموزان خواست که در این فرصت باقی مانده کتاب‌های درسی را به صورت مفهومی بخوانند نیاز به مشاوران بیرون از آموزش و پرورش نیست
جمالی همچنین با اشاره به یک رویه غلط بین دانش آموزان پایه دوازدهم و با حمایت اولیای آن‌ها، خطاب به دانش آموزان گفت؛ نیامدن به کلاس درس ضرر جبران ناپذیری برا شما‌ها خواهد بود.
پایان استرس کنکور!
سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: مسئله آموزش یقیناً متفاوت از سال‌های گذشته است عصاره زحمات دانش آموزان و آموزش و پرورش در نهایت به امتحانات نهایی برمیگردد.
صالح داستار افزود: شاید سخن خیلی از مردم انتقاد از کنکور سراسری بود که بدلیل استرس زا بودن باید حذف گردد لذا متولیان امر به این نتیجه رسیدند که کارنامه تحصیلی دانش آموزان در امر قبولی کنکور دخیل باشد که ۶۰ درصد کسب امتیاز در کنکور سراسری به میانگین نمرات دانش آموزان بر میگردد.
مدارس نوک پیکان اجرای طرح
یکی از ملزومات اجرای دقیق این طرح توجه ویژه مدیران و معلمین مدارس به عنوان نوک پیکان و در واقع میدان عمل اجرای ان است.
عزت خواه مدیر آموزشگاه متوسطه دوم فرهنگیان یاسوج که در واقع بانی اجرای این همایش و کارگاه بود گفت: تشکیل این جلسه یکی از مهمترین اقداماتی بود که برای توجیه و ارائه اطلاعات دقیق به دانش آموزان و اولیای آن‌ها انجام شد.
عزت خواه افزود: در اجرای این طرح چند موضوع مهم وجود دارد که باید به آن‌ها توجه شود. اولا طرح با کلیات و جزئیات اجرا باید برای دانش آموزان و اولیای آن‌ها تشریح شود. سپس مدیران مدارس شرایطی را مهیا کنند که طرح با حداکثر موفقیت و رسیدن به اهداف اجرا شود؛ و نکته مهمتر اینکه با نظارت مدیران و تلاش مضاعف معلمین، دروس به صورت دقیق و منطبق با اهداف آموزشی به دانش آموزان ارائه شود.
وی گفت: خوشبختانه دغدغه‌های مهمی از جمله تاثیرپذیری یا تاثیرگذاری شخصی بر نمرات، برخی مشکلات و مشکلاتی که در حوزه کنکور وجود داشت و بسیاری از مشکلات ریز و درش دیگر در این طرح وجود ندارد.
عزت خواه در پایان همچنین اجرای دقیق این طرح را مستلزم برگزاری چنین جلسات و کارگاه‌هایی توسط مدیران مدارس و توجیه و تشریح جزئیات برای اولیا و دانش آموزان دانست.
در این جلسه همچنین مفیدی رییس اداره آموزش متوسطه دوم اداره کل آموزش و پرورش مطالب کلیدی برگزاری امتحانات را به صورت کارگاهی بیان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار