تابناک هرمزگان- ششمین جشنواره ملی آسمان هشتم به همت کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) و با شرکت گروه های سرود و نمایش روستایی استان های مختلف کشور در روستای کردر رضوی بخش بندزرک شهرستان میناب آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۱۶۳۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴ 17 April 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//  ششمین جشنواره ملی آسمان هشتم که پیش از این قرار بود راس ساعت 17 چهارشنبه 29 فروردین در محوطه حسینیه امام رضا(ع) روستای کردر رضوی آغاز به کار کند به علت فوت ناگهانی یکی از جوانان عضو کمیته اجرایی جشنواره، به ساعت 19 موکول شد.
جشنواره ششم از دقایقی پیش با استقبال اهالی ولایتمدار و هنردوست روستای کردر رضوی و اجرای نخستین اثر نمایشی در محوطه حسینیه امام رضا(ع) شروع به کار کرد و امشب بخش اجرای نمایش ها به پایان می رسد و فردا نیز نوبت رقابت گروه های سرود است.
ابراهیم زاکری، مدیر کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی در حاشیه برگزاری این جشنواره گفت: ششمین جشنواره آسمان هشتم در رشته های سرود، تئاتر و نمایش های آیینی، پرده خوانی و نقالی، مدیحه سرایی و چاووش خوانی عکاسی برگزار می شود و 24 گروه سرود و هشت گروه نمایش طی 2 روز با یکدیگر به رقابت می پردازند.
وی افزود: نمایش های راه یافته به مرحله پایانی ششمین جشنواره ملی آسمان هشتم امشب و گروه های سرود نیز فردا صبح روز پنجشنبه 30 فروردین اجرا خواهند داشت.
مدیر کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی بخش بندزرک شهرستان میناب ادامه داد: اهالی مهمان نواز و خنوگرم روستای کردر رضوی همانند سالیان گذشته 20 باب از منازل مسکونی خود را به همراه همه امکانات مورد نیاز برای اسکان شرکت کنندگان در این رویداد فرهنگی هنری در اختیار دبیرخانه جشنواره قرار داده اند.
وی گفت: آیین اختتامیه جشنواره نیز با حضور مسئولان کشوری و استانی جمعه 31 فروردین ماه جاری در حسینیه امام رضا(ع) روستای کردر رضوی برگزار و از برترین ها نیز تجلیل خواهد شد.
برپایه این گزارش؛ ترویج فرهنگ و سیره رضوی، تحکیم مبانی اسلامی و مقابله با نقشه‌های شوم دشمنان، نشر و ترویج شعائر دینی و پاسداری از ارزش‌های اسلام و انقلاب ازجمله اهداف برگزاری جشنواره ملی آسمان هشتم است که با امسال همکاری بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، حوزه هنری انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، وزارت کشور و بنیاد کرامت رضوی برگزار می شود.
گفتنی است؛ کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی مبدع برگزاری جشن های مردمی دهه کرامت در کشور با برگزاری ۱۷ دوره جشنواره استانی فرهنگی هنری و ورزشی آسمان هشتم، سه دوره جشنواره ملی سرود رضوی ویژه کانون های مساجد روستایی و پنج دوره جشنواره ملی فرهنگی هنری آسمان هشتم است و در سال ۹۸ به عنوان کانون برتر در حوزه پاسداشت دهه کرامت و فرهنگ منور رضوی در سطح کشور شناخته شد و مورد تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت
کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی مبدع برگزاری جشن های مردمی دهه کرامت در کشور با برگزاری ۱۷ دوره جشنواره استانی فرهنگی هنری و ورزشی آسمان هشتم، سه دوره جشنواره ملی سرود رضوی ویژه کانون های مساجد روستایی و پنج دوره جشنواره ملی فرهنگی هنری آسمان هشتم است و در سال ۹۸ به عنوان کانون برتر در حوزه پاسداشت دهه کرامت و فرهنگ منور رضوی در سطح کشور شناخته شد و مورد تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار