معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ قطعه زمین در ۲ منطقه استان آماده قرعه کشی برای خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت است و در واگذاری زمین‌ها هیچ محدودیتی نداریم.
کد خبر: ۱۱۶۳۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۹ 23 April 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی، امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت در ستاد حمایت از خانواده جوانی جمعیت گفت: همه ما می‌دانیم که سالمندی جمعیت عوارض و عواقب بسیار بدی و در مقاطعی می‌تواندسطح تهدید باشد و جوانی جمعیت فواید بسیاری را در بردارد.

وی بیان کرد: احساس خطر سالمندی در ایران اسلامی وجود داشت و به همین دلیل قانون جوانی جمعیت مصوب و ابلاغ شد و تمامی دستگاه متولی که شامل این قانون می‌شوند باید در جای خود اعمال کنند و همه مسئولین که شامل این قانون می‌شوند لازم است که آن را انجام دهند.

طالبی گفت: تبلیغات محیطی اثرگذار است و دستگاه‌های فرهنگی که اقدامات بسیار خوبی را داشتند و تبلیغات خوبی صورت گرفته بحث تبلیغات محیطی را از روش‌های مختلفی که در دستور کار آن‌ها است انجام دهند.

معاون استاندار گفت: آموزش‌های لازم دستگاه‌های متولی به ویژه دانشگاه علوم پزشکی، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌ها انجام دهند.

وی بیان کرد: متولیان امر بایستی اطلاع رسانی کافی به جامعه هدف داشته باشد و بسیاری از مردم از مصوبات قانون جوانی جمعیت به خوبی مطلع نیستند در نتیجه دستگاه‌های متولی مجری قانون جوانی جمعیت بایستی مواردی که شامل حال آن افراد می‌شود و به جامعه هدف که اعمال قانون می‌شود اطلاع‌رسانی کافی داشته باشند که مردم از امتیازات قانونی مطلع و مطالبه گری کنند و بتوانند بهره‌مند شوند.

طالبی اظهار کرد: در راستای ماده ۵ قانون جوانی جمعیت دستگاه خدمات‌رسان، انشعابات را برای افرادی که ۳ فرزند زیر ۲۰ سال‌گذشته باشند شامل ۵۰ درصد تخفیف و افرادی که ۴ فرزند زیر ۲۰ سال داشته باشند ۷۰ درصد تخفیف شامل آن‌ها می‌شود.

معاون استاندار افزود: در حوزه عوارض شهرداری ۱۰ درصد شامل افرادی که ۳ الی ۴فرزند زیر ۲۰ سال داشته باشند تخفیف شامل می‌شود.

وی گفت: در حوزه آب فاضلاب ۲۸ مورد برای ۴ فرزندی‌ها و ۷۵ مورد نیز برای سه فرزندی‌ها قانون را اجرایی و انشعابات با تخفیف خود اجرا شده است.

طالبی تصریح کرد: شرکت برق نیز ۵۷۵ مورد تخفیف و کنترل رایگان در اختیار این افراد قرار داده شده و در حوزه گاز نیز شروع شده که دو متقاضی داشته و با اطلاع رسانی صورت پذیرد.

معاون استاندار در حوزه واگذاری زمین اقدامات خوبی انجام شده، گفت: خراسان جنوبی اولین استانی است که در راستای واگذاری زمین در کلیه شهر‌ها اقدام کرده و هم اکنون در شهر بیرجند ۲ هزار ۳۰۰ واحد دو واحدی و تک واحدی در دو منطقه آماده قرعه کشی است.

وی افزود: هر فردی که شامل این قانون می‌شود در واگذاری زمین در خراسان‌جنوبی محدودیت نداریم.

طالبی در خصوص بحث وام‌ها گفت: با توجه به تاکیدات که صورت گرفته منابع بهتر خواهد شد و صف تشکیل شده برای تسهیلات فرزند آوری کمتر شود که بانک‌ها بتوانند پاسخگو باشند و پرداخت‌ها در موعود خود صورت پذیرد

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار