مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان، زیر شاخص مهارت را یکی از گزینه‌های مهم در پایین آمدن رتبه استان در حوزه آی سی تی ذکر کرد.
کد خبر: ۱۱۶۴۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۳ 24 April 2024

به گزارش تابناک کردستان، حیدری، امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت در دیدار معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با فعالان حوزه آی سی تی استان کردستان اظهار کرد: کردستان به نسبت زیرساخت‌های کشور در حوزه فناوری و اطلاعات رتبه ۱۴ کشور را دارد و در شاخص توسعه فاوا نیز رتبه ۲۵ کشور را دارد.

وی افزود: شاخص پهنای باند ورودی در استان ۵۷۰ گیگابایت بر ثانیه بوده و میزان مصرف دیتا در کردستان ۲۱۰ گیگابایت بر ثانیه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان، زیر شاخص مهارت را یکی از گزینه‌های مهم در پایین آمدن رتبه استان در حوزه آی سی تی ذکر کرد و افزود: استان کردستان در زیرشاخص مهارت رتبه ۲۸ و در زیر شاخص استفاده هم رتبه ۲۹ کشور را دارد، که در این زمینه امسال ارتقا سطح مهارت دیجیتال در کشور و در استان کردستان در راستای رفع این کمبود اجرا می‌شود.

وی، با بیان اینکه هزار و ۲۶۰ شرکت فعال و ۱۱۳ استارتاپ فعال، در کردستان در حوزه آی سی تی وجود دارد، اعلام کرد که ۵۶ مورد شرکت فعال عضو نظام صنفی رایانه‌ای استان کردستان هستند.

به گفته مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان، از ۶۲ شرکت فعال دانش بنیان در استان ۱۶ شرکت مجوز فعالیت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را دارند.

وی خاطرنشان کرد: طرح آموزشی «ایران دیجیتال» سال گذشته در تعدادی از استان‌های کشور کشور اجرایی شد و این طرح سال جاری نیز در استان کردستان اجرا خواهد شد.

وجود ۱۸۰ شرکت فناور در کردستان

بابک سوری، رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: پیگیر حل مسائل و مشکلات شرکت‌های حوزه ICT استان هستیم و در حد توان امکانات لازم را در اختیار آن‌ها قرار خواهیم داد.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۸۰ شرکت فناور تحت پوشش پارک علم و فناوری استان کردستان فعالیت دارند که بیش از ۶۰ مورد آن‌ها شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه نمایندگان تعدادی از شرکت‌های حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات فعال در استان کردستان مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار