آتش سوزی شامگاه پنجشنبه در یکی از ایستگاههای آتش نشانی متروکه سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه استان بوشهر مهار شد./ علت آتش سوزی نقص فنی در دستگاه تهویه انبار یاد شده اعلام شده است.
کد خبر: ۱۱۶۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶ 23 October 2015
تابناک بوشهر: فرماندار عسلویه با تائید این خبر گفت: آتش سوزی در انبار تجهیزات ایمنی یکی از ساختمان های آتش نشانی منطقه ویژه حدود ساعت 19و 50 دقیقه آغاز و پس از 40 دقیقه خاموش شد.

عبدالله نادری افزود: علت آتش سوزی نقص فنی در دستگاه تهویه انبار یاد شده اعلام شده است.

وی یادآورشد: آتش سوزی خسارت جانی نداشته و میزان دقیق خسارت مالی نیز در دست بررسی است.

این ساختمان پیش از این یکی از ایستگاههای آتش نشانی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بوده که الان برای نگهداری تجهیزات آتش نشانی از آن استفاده می شده است.

آتش سوزی در سالیان اخیر در برخی از واحدهای پتروشیمی و انبار های شرکت ها فعال در پارس جنوبی از دغدغه های مسئولان استان بوشهر عنوان شده که ضرورت تقویت آتش نشانی را در این منطقه صنعتی دوچندان کرده است.

درآذرماه سال 93 نیز ساختمان مرکزی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در آتش سوخت و طولانی شدن مدت مهار آن، کمبود تجهیزات مقابله ای عملیاتی را در این منطقه و استان بوشهر را نمایان ساخت.

مدیرکل وقت مدیریت بحران استانداری بوشهر در زمان آتش سوزی اعلام کرده بود :با وجود حضور و تلاش مجموعه های متولی مقابله با آتش سوزی در محل حادثه اما امکانات و تجهیزات آتش نشانی متناسب با نوع مقابله با این حادثه نبود که این امر زمان اطفای حریق را به هشت ساعت افزایش داد.

کاظم مرادی اضافه کرد:آتش سوزی در طبقه فوقانی چهاردهم ساختمان مرکزی منطقه ویژه پارس جنوبی آغاز شد که روند آتش سوزی تا طبقه ششم متوقف شد.

در پارس جنوبی 24 فاز پایشگاهی وجود دارد که تاکنون 12 فاز به بهره برداری رسیده است.

همچنین در منطقه پارس جنوبی 29 شرکت پتروشیمی پیش بینی شده است که در زمان حاضر 12 پالایشگاه در دست احداث یا بهره برداری است .

عمده فازهای پارس جنوبی در شهرستان عسلویه قرار دارد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار