رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری شیراز: بالاترین آمار شکایات مردمی از مشاغل مزاحم شهری در محدوده مسکونی شهر را سر و صدا، عنوان و تصریح کرد: پس از سر و صدا، مشکلات بهداشتی، بو، ذرات معلق، گرد و خاک، عدم رعایت نکات ایمنی، گاز سمی، پساب و سدمعبر در لیست شکایات مردمی قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۶۶۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳ 14 May 2024

تابناک فارس به نقل از ایلنا: پژمان شفیعی با اشاره به اینکه آمار بالای شکایات مردمی از مشاغل مزاحم شهری، کارخانجات و صنایع آلاینده نشانگر درخواست جدی مردم برای انتقال این اصناف به خارج از شهر هست، افزود: پرونده ۷ کارخانه مهم شیراز از سال گذشته در کمیسیون بند ۲۰ در دست بررسی قرار دارد که ارزیابی ما از نتایج پیگیری‌ها مثبت و امیدوارکننده است.

وی اضافه کرد: از ۷ پرونده باز در کمیسیون بند ۲۰، انتقال ۳ کارخانه در چند سال آینده قطعی شده، یک کارخانه تعطیل و سایر صنایع آلاینده بر اساس مصوبه کمیسیون موظف به انجام اقدامات زیست محیطی در راستای کاهش آلایندگی شده‌اند که بر اساس ارزیابی و بازدیدهای میدانی پیشرفت اقدامات، مثبت بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال گذشته ۲۵ جلسه کمیسیون بند۲۰ برگزار و ۸۶ رای آن اجرا شده است، اظهار داشت: ۲۳ رای از مجموع آرای صادر شده به کارخانجات و صنایع آلاینده اختصاص داشته است.

تشکیل کارگروه رفع موانع انتقال مشاغل مزاحم و آلاینده در شهرداری شیراز

وی با اشاره به اینکه همزمان با بررسی و پیگیری پرونده‌های صنایع و کارخانجات بزرگ در کمیسیون، اقدامات موازی در راستای رفع مزاحمت مشاغل و خروج واحدهای آلاینده در دستور کار قرار گرفته است، بیان داشت: ایجاد کارگروه رفع موانع انتقال مشاغل مزاحم و آلاینده شهرداری شیراز، انعقاد تفاهم نامه فعالیت مشاغل مزاحم شهری در سطح شیراز شامل سنگ فروشان و تعمیرکاران خودروهای سبک و سنگین، تدوین شیوه نامه ضایعات فروشان حمل و نقل بار و تفویض رسیدگی مشاغل مزاحم خرد در مناطق از اقدامات مهمی است که در کنار کمیسیون بند ۲۰ با هدف تسریع در فرآیند اجرای مصوبات انجام شده است.

سر و صدا در صدر آمار شکایات مردمی از مشاغل مزاحم شهری

شفیعی، بالاترین آمار شکایات مردمی از مشاغل مزاحم شهری در محدوده مسکونی شهر را سر و صدا، عنوان و تصریح کرد: پس از سر و صدا، مشکلات بهداشتی، بو، ذرات معلق، گرد و خاک، عدم رعایت نکات ایمنی، گاز سمی، پساب و سدمعبر در لیست شکایات مردمی قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار