متخصص بهداشت هوا و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مشکل آلودگی هوای کلان شهر تهران عمدتا ناشی از حرکت وسایل نقلیه و کارخانجات صنعتی است که اینها از آلاینده‌های ناشی از فعالیت‌های انسان‌ها به شمار می‌روند.
کد خبر: ۱۱۷۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱ 24 October 2015
منصور غیاث الدین در خصوص دلیل اصلی آلودگی‌ هوای کلان شهر تهران اظهار کرد: صنعت مدرن امروز با تولید گاز‌ها و ذرات آلوده معلق در هوا فضایی برای نفس کشیدن باقی نگذاشته است و مشکل آلودگی هوای کلان شهر تهران برخاسته از آلاینده‌های ناشی از فعالیت‌های انسانی از جمله حرکت وسایل نقلیه و کارخانجات صنعتی است که آمار 70 تا 75 درصدی را به خود اختصاص داده است.

 وی با بیان اینکه استشمام هوای پاک همواره مایه شادمانی زندگی‌ و طول عمر بشر است و هم اکنون به آرزویی دست نیافتنی تبدیل شده افزود: طبق محاسبات انجام شده روی جمعیت تهران در شرایط بحران آلودگی هوا، احتمال مرگ و میر سالانه پنج هزار نفر وجود دارد‌ و بررسی آمارهای جسمانی نشان می‌دهد که سالانه حدود 4.5 میلیون نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست داده‌اند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به عدم بازگشت و ترک شمار زیادی از پرندگان بالاخص گنجشک‌های مهاجر به تهران تصریح کرد: افزایش آلودگی هوا و سر و صدا دو عامل اصلی برای کاهش پرندگان بومی تهران است که با افزایش غلظت آلاینده‌های هوا این امر تشدید می‌شود.

 غیاث الدین در پایان گفت: همین آلودگی هوا باعث شده که گونه‌های کم نظیر و با اهمیت دامنه‌های البرز همچون عقاب طلایی  و هما برای همیشه با تهران و طبیعت خداحافظی کنند و جای دیگری با هوای پاکتر و سرو صدای کمتر را برای زندگی انتخاب کنند.

باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار