استاندار ایلام:
استاندار ایلام از آمادگی شرکت نفتی زاروبژ روسیه برای سرمایه گذاری در طرح توسعه میدان نفتی چنگوله در شهرستان مهران خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴ 25 October 2015

به گزارش تابناك ايلام، استاندار ایلام از آمادگی شرکت نفتی زاروبژ روسیه برای سرمایه گذاری در طرح توسعه میدان نفتی چنگوله در شهرستان مهران خبر داد.

به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، محمدرضا مروارید در دیدار با نیکولای برونیچ رئیس شرکت زاروبژ نفت روسیه اظهار کرد: استان ایلام بعنوان سومین منبع نفتی و دومین منابع گازی ایران دارای قابلیت ها و پتانسیل های بزرگی در حوزه نفت و گاز است که در صورت جذب سرمایه گذار زمینه توسعه همکاری های دو جانبه فراهم می آید.

وی افزود: وجود منابع غنی انرژی و سهولت دسترسی به بازارهای غرب آسیا و کشورهای حاشیه خلیج فارس از عواملی است که استان ایلام را در کانون توجهات اقتصادی شرکت های بزرگ قرار داده و همواره جایگاه ایلام را در عرصه بین المللی با اهمیت جلوه می دهد.
مروارید ایلام را استانی بکر و ویژه با قابلیت های منحصر به فرد خواند و تاکید کرد: همه شرایط لازم اعم از امنیت، توجیه اقتصادی و سودآوری برای سرمایه گذاری در استان فراهم است.
استاندار ایلام و نیکولای برونیچ در پایان با انعقاد تفاهم نامه ای بر توسعه همکاری های دو جانبه تاکید کردند.
وی تاکید کرد: توسعه میدان نفتی چنگوله به عنوان اولین اولویت مورد توجه شرکت روسی قرار گرفت و قرار شد در آینده ای نزدیک هیاتی از روسیه به منظور بررسی ظرفیت های نفت و گاز استان به ایلام سفر کند.
توسعه میادین نفت و گاز استان، سرمایه گذاری در ساخت پالایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی از موضوعاتی بود که در این نشست مطرح و بر انجام آنها تاکید شد.
کمپانی روسی «زاروبژ نفت»، تابستان سال گذشته تفاهم نامه ای با ایران به امضا رساند که امکان شرکت در پروژه های کشف معادن در ایران را در نظر می گیرد.
قرار است کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه برگزار شود که محور برگزاری این کمیسیون مشترک اقتصادی توسعه همکاری های دو جانبه دو کشور در زمینه صنایع نفت و گاز است.
ایران و روسیه در مجموع دارنده بزرگترین ذخایر نفت و گاز طبیعی در جهان هستند./ج

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار