بسته خبری شهرستانها/بوکان
بسته خبری شهرستانها، خبرهایی را شامل می شود که همکاران تابناک آذربایجان غربی از شهرستانهای مختلف استان تهیه و ارسال می نمایند.
کد خبر: ۱۱۷۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱ 25 October 2015

642 کارت شناسایی قالیبافی در استان آذربایجان‌ غربی صادر شد

نتیجه تصویری برای 642 کارت شناسایی قالیبافی در استان آذربایجان‌ غربی صادر شد

به گزارش رضا سلیمانی خبرنگار تابناک آذربایجان غربی – بوکان :محمد دهقان با اشاره به عملکرد شش ماهه اداره فرش این سازمان اظهار داشت: امسال کارت شناسایی قالیبافی به تعداد 642 فقره صادر و 3328 فقره نیز تمدید شد.

وی افزود: شش ماهه نخست امسال عقد تفاهم با شرکت نگارنصر در زمینه تعامل و همکاری در مورد ایجاد اشتغال، برگزاری نمایشگاه و جشنواره، بازاریابی و فروش محصولات اقتصاد مقاومتی و مجوز صادرات در حوزه فرش دستباف از جمله عملکردهای مهم اداره فرش بوده است.

دهقان، برگزاری جلسه با شرکت شاهد در زمینه همکاری مشترک به منظور توسعه بازاریابی و فروش فرش دستباف را نیز از اقدامات مهم امسال برشمرد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌ غربی با اشاره به انتخاب آثار برتر استانی راه یافته به مسابقه طرح و نقشه فرش افزود: در این رابطه 16 طرح بررسی شد و از این تعداد، 11 اثر از آذربایجان غربی به مرحله نهایی سومین دوره مسابقه سراسری طرح و نقشه فرش راه یافتند.

دهقان گفت: امسال با رایزن بازرگانی ایران در ایتالیا در زمینه توسعه صادرات فرش استان به این کشور و سایر کشورهای اروپایی جلساتی برگزار شد.

وی تصریح کرد: شش ماهه نخست امسال، تهیه فیلم فرش آذربایجان‌ غربی انجام شد و علاوه بر آن، بانوان فعال و کارآفرین حوزه فرش دستباف استان در دومین نمایشگاه و همایش بین‌المللی شرکت کردند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌ غربی تعداد صدور کارت شناسایی برای طراحان و نقاشان استان را 19 فقره عنوان کرد و گفت: امسال بازدید مشترک متشکل از نمایندگان تأمین اجتماعی، سازمان صنعت و معدن و مرجع صادر کننده کارت قالیبافی از کارگاه‌های خانگی قالیبافی به تعداد سه هزار و 227 مورد انجام شد.


برگزاری مراسم امر به معروف و نهی از منکر در مدارس شهرستان مهاباد

مراسم امر به معروف و نهی از منکر با حضور جمعی از مسئولین و اعضای ستاد امر به معروف ونهی از منکر در مدارس شهرستان مهاباد برگزار شد.

در این مراسم امینی مدیر دبیرستان تیز هوشان ودبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان با اشاره به قیام امام حسین(ع) گفت: وجود پیامبران و صالحان و اولیاءالله همگی بخاطر امر به معروف و نهی از منکر بوده و باید از ایشان الگو و سرمشق گرفت تا در دنیا و قیامت رستگار بود چرا که شیطان همواره در صدد فریب و وسوسه کردن بندگان خداست و به وسیله امر به معروف و نهی از منکر است که با او می توان مقابله کرد.

وی افزود: وظیفه ما در ماه محرم اظهار محبت و مودت به اهل بیت(ع) بوده و ما اهل سنت به ایشان ارادت داشته و احترام و حرمت خاندان رسول همیشه در قلب داشته ایم و خواهیم داشت و اگر کسی بگوید اهل سنت اینگونه نیست دنبال تفرقه و کینه توزی است.

ماموستا پارسا امام جماعت ودبیرآموزش وپرورش در دبیرستان استاد محمد تقی جعفری مهاباد اظهار داشت: آنچه که امروز جامعه ما به آن نیاز دارد بیان حقایق امر به معروف و فلسفه اجرای حدود اسلامی است تا همه متوجه این واقعیت شوند که به راحتی می‌توان با ریشه‌های گناه و آلودگی از طریق ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر اقدام کرد.

ماموستا پارسا خاطرنشان ساخت: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات است و عالمان دینی در این راه باید تلاش کنند و برای بعضی امور حق را مخفی نکنند و در این راه سکوت ننمایند.

مسابقات بازیهای بومی و محلی در سردشت برگزار شد

نتیجه تصویری برای مسابقات بازیهای بومی و محلی در سردشت

به منظور حفظ فرهنگ و آداب سنن قومی مسابقات بازیهای بومی و محلی در رشته‌های جوراب بازی ، طناب کشی و مچ‌اندازی در محل سالن ورزشی دبیرستان ابن سینا ربط با همکاری هیئتهای ورزشی فعال شهرستان واداره ورزش وجوانان و شورای اسلامی شهر و شهرداری و حوزه مقاومت بسیج امام علی (ع) و نمایندگی آموزش و پرورش شهر ربط به مدت دو روز برگزار گردید.

بر اساس این گزارش مسابقه جوراب بازی (جورابین) از شنبه از ساعت 7 عصر تا ساعت 1 بامداد با حضور 4 تیم از ربط ، هندآباد ، گوله و سردشت به صورت دوره‌ای 3 ستی برگزار شد .

راه یافته‌گان به فینال تیم‌های ربط و گوله فینال تمامی مسابقات را انجام ، که موجب رضایت خاطر شهروندان و علاقمندان به ورزشهای سنتی و اصیل شد.

نتایج به شرح ذیل اعلام می گردد :

در رسته جوراب بازی (جورابین)؛از تیم‌های شرکت کننده ( ربط - هنداآباد - سردشت - گوله )ربط اول و تیم گوله دوم
در رسته طناب کشی؛ از تیم‌های شرکت کننده (کارکنان شهرداری - آتش نشانی - شهید رسولی – شهید دادوند – شهید رشیدی – شهید محمد پورآذر – سه‌به‌رز سردشت – ولایت – مقاومت – بناویله علیا – مدارس – گوله )مدارس اول ، کارکنان شهرداری دوم و سه‌ربه‌رز سوم.

در رسته مچ‌اندازی ؛

در وزن 65 کیلو گرم - – ریباز علی پور اول – سید رامین بایزیدی دوم - اسعد حسینی سوم

در وزن 70 کیلو گرم - ناصر محمد زاده اول – عثمان محمد رحیمی دوم – ابوبکر خضری اقدم سوم

در وزن 85 کیلو گرم - حسین مهر نزاد اول – سید رضا حسینی دوم – داود خضری سوم

در وزن 90 کیلو گرم - فریاد خوش پرواز اول – بیستون ملکاری دوم – سعدون ناصری سوم

در وزن 110 کیلو گرم - ریبوار احمد زاده اول – عبدالقادر مولان‌نژاد دوم – سعید عبدی سوم

در پایان از طرف شورای اسلامی شهر و شهرداری و حوزه مقاومت بسیج امام علی (ع) و نمایندگی آموزش و پرورش شهر ربط به نفرات و تیم‌های برتر و داوران مسابقات نیز جوایزی اهداء شد .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
عالیه
کاش خبر اشنویه رو هم درج می کردید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار