معاون خدمات شهری شهردار تهران از تقویت روزبازارها برای ساماندهی دستفروشان نیازمند در پایتخت خبر داد و گفت: تمامی دستفروشان در مناطق مختلف پایتخت شناسایی شدند.
کد خبر: ۱۱۸۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰ 26 October 2015
مجتبی عبداللهی با اشاره به اینکه شرکت شهربان به زیرمجموعه‌های خدمات شهری افزوده شده است، گفت: از این پس شهربانان سه وظیفه برخورد با متخلفان ساختمانی، سدمعبر و حریم‌بانی را برعهده دارند.

وی ادامه داد: تمامی این سه وظیفه در مناطق به یک شرکت واگذار شده و مسئولیت‌ها نیز به صورت حجمی انجام می‌شود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه برای ساماندهی دستفروشان، روزبازارها را تقویت کرده‌ایم تا دستفروشان نیازمند معاششان دچار مشکل نشود، گفت: برخی از دستفروشان از فضاهای شهری سوء‌استفاده می‌کنند و صاحبان تولیدی هستند که خیابان‌های پرتردد را برای فروش تولیداتشان استفاده می‌کنند، اما برخی نیز نیازمند واقعی هستند و ما در سطح تهران این افراد را شناسایی کرده و این امکان را برای آنها فراهم خواهیم کرد که در روزها و ساعات خاص اقدام به دستفروشی کنند و برای سایر شهروندان نیز مزاحمت ایجاد نکنند.

عبداللهی با بیان اینکه در برخی از مکانها دستفروشان به صورت قومی و فامیلی دستفروشی می‌کردند، گفت: تمامی این دستفروشان شناسایی و ساماندهی خواهند شد، اما برای ساماندهی آنها نیاز به حمایت نیروی انتظامی و قوه قضائیه داریم و پس از مشخص شدن تمامی پیمانکاران در مناطق جلسات مشترکی را با این دو نهاد خواهیم داشت.

آمادگی صددرصد برای روزهای بارانی

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص میزان آمادگی مدیریت شهری برای روزهای بارانی در فصل پاییز، گفت: تجربه نشان داده یکی از حوزه‌هایی که همیشه در مقابل حوادث آمادگی کامل داشته، مدیریت شهری بوده و پرسنل شهرداری شب و روز در روزهای بارانی و برفی آمادگی لازم را در مقابل حوادث احتمالی داشته‌اند.

عبداللهی ادامه داد: سه ابلاغ برای لایروبی مسیل‌ها و جوی‌های آب به مناطق ارسال شده، همچنین تا آذرماه به آمادگی کامل در حوزه‌های نیروی انسانی، تجهیزات و برف‌روبی برای فصل زمستان خواهیم رسید.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار