تابناک تهران- با توجه به فرارسیدن فصل سرما و لزوم آمادگی و هوشیاری در مقابله با بیماریهای واگیردار جلسه‌ای ويژه با موضوع کنترل و جلوگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان موسوم به مرغی با حضور استاندار تهران و رئیس سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۸۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶ 26 October 2015
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران،با توجه به فرارسیدن فصل سرما و لزوم آمادگی و هوشیاری در مقابله با بیماریهای واگیردار جلسه اي ويژه با موضوع کنترل و جلوگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان موسوم به مرغی با حضور استاندار تهران و رئیس سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد.

دکتر خلج، رئیس سازمان دامپزشکی کشور در این جلسه ضمن تشریح ابعاد آنفولانزای مرغی در تهران گفت: سازمان دامپزشکی کشور وضعیت مرغداریها را مورد پایش قرار داده و با تشدید نظارت های بهداشتی و قرنطینه‌ای به خصوص در استان تهران نسبت به کنترل وضعیت و جلوگیری از شیوع آنفولانزای مرغی اقدام کرده است.

سید حسین هاشمی استاندار تهران نیز ضمن اعلام آمادگی برای همکاری همه جانبه با سازمان دامپزشکی کشور گفت: تمامی دستگاههای استانی از جمله دامپزشکی استان باید نسبت به کنترل و پیشگیری های لازم خصوصاً در مرغداریهای سطح استان مراقبتهای لازم و شدیدتری را نسبت به گذشته اعمال کنند.

وی افزود: استانداری تهران از فعالیتهای اداره کل دامپزشکی حمایت های مربوط را به عمل خواهد آورد و همه فرمانداران و دستگاههای اجرایی بایددر این رابطه همکاریهای لازم را انجام دهند.

هاشمی در پایان تأکید کرد: دانشگاه های استان با حمایت های علمی و پشتیبانی لازم و جهاد کشاورزی با همکاری نزدیک همراهی خود را با اداره کل دامپزشکی ادامه دهند تا استان تهران و منابع دامی آن از این بیماری دچار آسیبی نشود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار