نايب رييس كميسون شهرسازي و معماري شوراي اسلامي شهر تهران با اعلام اين كه خطری که اتفاق افتاده، این است که برخی اصناف، مناظر عمومي شهر را اِشغال كرده‌اند، گفت: 60 تا 70 درصد معابر اصلی تهران را بانك ها اِشغال نموده اند چون تقريباً جاي ديگري این قدر بودجه و اعتبار ندارد تا بتواند يك املاك 300 تا 400 متري را در بَرِ تجاري ترين خيابان شهر خریداری نماید.
کد خبر: ۱۱۹۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵ 28 October 2015
مهندس محمد مهدی تندگويان افزود: الآن دو طرف خيابان هايي همچون بلوار كشاورز، ولي عصر (عج) و انقلاب اسلامي، عمدتاً به بانك تبديل شده اند و بايد به كمك اصناف به خصوص بانك ها و با استفاده از مدل هاي با هويت، نما و منظر شهر تهران را تغيير دهيم.

وي با اشاره به اين كه دانشجويان معماري، آشنايي چنداني با موضوعاتی كه امروز در شهرها سر و كار داريم ندارند، اظهار كرد: آن ها فقط اصول معماری همچون نقشه كشي و طراحي را ياد مي گيرند و با هويت شهر و موضوعات اجتماعي و فرهنگي شهرها آشنا نمي شوند.

تندگویان با بیان اين كه تقريباً هيچ كدام از طرح هايمان چه در شهرها و شهرداري ها و چه در حوزه هاي مسكن و شهرسازي، پيوست هويتي، پيوست فرهنگي و اجتماعي و حتي پيوست ترافيكي ندارند،‌ تصریح كرد: مسائل و مشكلات تهران، ريشه اي هستند و با تزريق دو آمپول مُسكّن به گوشه اي از پیکر آن، این شهر بیمار درمان نمی شود.

شهرداری تهران با عزم جدی مقابل تخلفات ساخت و ساز ایستاده است
عضو شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اين كه با وجود طرح هاي جامع و تفصيلي كه پهنه بندي هاي شهر در آنها مشخص شده و تراكم ها در آنها تعيين گرديده اما زيرساخت ها به دليل برخي منافع، رعايت نشده و طرح هاي مذكور زير سؤال رفته اند،‌ اظهار كرد: قوانينی مانند برج باغ ها كه باب شده، افعال بي قاعده اي اند كه شكل شهر را تغيير داده اند.

وي با بیان اين كه وجود ده پانزده برج در يك كوچه 6 متري يا 8 متري، ضمن این که منظره قشنگي نيست، با هويت ايراني و اسلامي نیز منافات دارد، تصریح كرد: الآن وقتي به محله هاي قدیمی شمال شهر مانند فرمانيه، نياوران و زعفرانيه وارد مي شويم، ديگر مثل قديم لذت نمي بريم، چون با استفاده از قانون برج باغ ها، این محلات پر درخت، پر از برج شده اند.

تندگویان با اعلام اين كه هر چند عزم شوراي شهر براي جلوگيري از ساخت و سازهاي غير مجاز جدي است اما به دليل تخلفات گذشته، ديگر از تهران چيزي براي تخلف باقي مانده كه بخواهيم جلوي آن را بگيريم، گفت: الآن شهرداري تهران با عزم جدي در مقابل تخلفات ساخت و ساز ايستاده است.

عضو شوراي اسلامي شهر تهراندر پایان با تأکید بر اين كه با وجود اين همه برج در شهر، اگر دو طبقه اضافه هم ساخته نشود، ديگر چندان دردي از تهران دوا نمي كند،‌ خاطرنشان كرد: از نظر من، تهران شهري از دست رفته است و اگر جلوي چهار تا مسأله مشكل کوچک آن را هم بگيريم، آن قدر مسائل و مشكلات بزرگ دارد که به نظر من، فايده چندانی ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار