امام جمعه کاشمر:
امام جمعه کاشمر گفت: صلابت و عزت ما از شعار «هیهات من الذله» سرچشمه گرفته است و امروز نیز دشمن درصدد است با تحریم، تهدید و ایجاد اختلاف و دعوا ما را مجبور به تسلیم شدن کند.
کد خبر: ۱۲۰۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰ 31 October 2015
حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشمر در مصلای این شهر اظهار داشت: تلاش دشمنان در کربلا تسلیم‌ کردن امام حسین(ع) در برابر خود بود و برای رسیدن به این هدف خود دست به توطئه‌هایی زدند تا از زوایای مختلف عرصه را بر سومین امام پیشوای شیعیان تنگ کنند.

وی با بیان اینکه تمام توطئه‌های دشمن در مقابل شعار هیهات من‌الذله خنثی و تیر دشمن به سنگ خورد، گفت: امروز نیز دشمن درصدد است با ایجاد تحریم، تهدید، تفرقه و اختلاف شرایط و زمینه‌ای فراهم کند تا به اهداف خود دست یابد.

امام جمعه کاشمر با تأکید بر اینکه امروز پس از گذشت قرن‌ها از واقعه عاشورا، هنوز شعار هیهات من‌الذله در برابر توطئه‌ها و نیرنگ‌های دشمنان همچون دژ مستحکمی است، خاطرنشان کرد: در 13 آبان امسال ملت بزرگ ایران اسلامی همراه با دانش‌آموزان این شعار عاشورا را با سردادن فریادهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل زنده می‌کنند.

وی با اشاره به تقارن سالروز تسخیر لانه جاسوسی در سال 58 با سالگرد تبعید امام و سالروز شهادت تعداد زیادی از دانش‌آموزان یادآور شد: دانشجویان با درک صحیح از اینکه تمام جنایات اوایل انقلاب، ترورها، آتش‌افروزی‌ها در گوشه و کنار کشور، برانگیختن اقوام و تشکیل احزاب متعدد با دسیسه و پول آمریکا انجام می‌شود و مرکز آن سفارت آمریکاست به خوبی راه نفوذ را بستند.

یعقوبی با بیان اینکه امام راحل با بصیرت، شجاعت و نگاه انقلابی که داشتند به خوبی کار دانشجویان را تأیید و اقدام آنها را انقلاب دوم و انقلابی بزرگتر از انقلاب اول دانستند، خاطرنشان کرد: در سایه بصیرت و آگاهی دانشجویان و حمایت امام راحل، ملت نیز با حضور 24 ساعته در مقابل لانه جاسوسی از این حرکت پشتیبانی و حمایت کردند.

وی با اشاره به اینکه توطئه‌های امروز یک پیوندی با توطئه‌های کربلا نیز دارد، تصریح کرد: در کربلا دشمنان اسلام به دنبال دعوت از حسین‌ابن علی زیر بیرق یزید، مرعوب ساختن یاران و ایجاد اختلاف بین آنها بودند تا از این طریق و تنگ کردن عرصه امام حسین(ع) را در برابر خواسته‌هایشان تسلیم کنند، اما تیرشان به سنگ خورد؛ امروز نیز دشمن درصدد است با تحریم، تهدید و ایجاد اختلاف و دعوا ما را مجبور به تسلیم شدن کند.

امام جمعه کاشمر خطاب به دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: شعار ملت ایران همان شعار هیهات من‌الذله عاشورا است و در روز 13 آبان نیز فارسی این شعار را که همان مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل است را فریاد می‌زنیم چرا که صلابت و عزت ما از همین شعار سرچشمه گرفته است به طوری که امروز در منطقه و دنیا حرف برای گفتن داریم اگر ما را به ناچار پای میز مذاکره دعوت کردند بدان جهت است که می‌دانند بدون حضور ایران هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند.

یعقوبی در ادامه یکی از راه‌ها و عوامل شناخت دشمن را رسیدن به تقوای الهی برشمرد و تأکید کرد: کسانی که دشمن‌شناس نباشند نمی‌توانند به تقوا دست یابند چرا که مسیر تقوا دوستان و دشمنانی دارد که باید آنها را دید و شناخت.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار