مسابقات کشتی نوجوانان استان همدان در دو رشته آزاد و کشتی به مدت دو روز در نهاوند برگزار شد که تیم نوجوانان نهاوند در رشته فرنگی و همدان در رشته آزاد مقامهای نخست را بدست آوردند.
کد خبر: ۱۲۰۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱ 31 October 2015
 مسابقات کشتی نوجوانان استان همدان در دو رشته آزاد و کشتی به مدت دو روز در نهاوند برگزار شد که تیم نوجوانان نهاوند در رشته فرنگی و همدان در رشته آزاد مقامهای نخست را بدست آوردند.

به گزارش ایرنا؛سعید کولیوند افزود: مسابقات کشتی رشته فرنگی و آزاد به مدت دو روز به یزبانی شهرستان نهاوند در سالن ورزشی شهید عباداله خدارحمی این شهرستان برگزار شد که در بخش آزاد 83 نفر در قالب هشت تیم از شهزهای مختلف استان شرکت داشتند.

وی گفت: در رقابتهای کشتی فرنگی 95 مسابقه برگزار شد که در پایان تیم همدان با 90 امتیاز مقام اول ، تیم نهاوند با 88 امتیاز دوم و تیم شهرستان اسد آباد نیز با 65 امتیاز مقام سوم استان را بدست آوردند.

وی افزود: تیم نهاوند در این مسابقات توانست با پنج قهرمانی از 10 وزن درخشش خوبی از خود داشته باشد و تنها با اختلاف دو امتیاز در جایگاه دوم قرار گیرد.

کولیوند اظهار کرد: در رشته کشتی فرنگی نیز 58 شرکت کننده در قالب هفت تیم ازشهرستانهای مختلف استان حضور داشتند که 64 مسابقه برگزار شد.

وی گفت: تیم نهاوند با 80 امتیاز مقام اول، تیم همدان با 73 امتیاز دوم و تیم شهرستان تویسرکان با 65 امتیاز عنوان سوم را بدست آوردند.

وی اظهار کرد: تیم نهاوند در این مسابقه در پنج وزن از 10 وزن مسابقه مقام اول را بدست آورد و با اقتدار مقام اول استان را تصاحب نماید.

کولیوند گفت: این مسابقات به منظور شرکت در مسابقات قهرمانی کشور برگزار شد که نفرات اول هر وزن برای شرکت در مسابقات کشوری اعزام می شوند .

* کلاس استاژ و کنترل درجات داوری کشتی در نهاوند برگزار شد
رئیس اداره ورزش و جوانان نهاوند گفت: به منظور ارتقاء سطح علمی داوران کشتی یک دوره کلاس آموزشی استاژ و کنترل و ارتقاء داوری با حضور 40 داور کشتی از استانهای مختلف کشور به مدت دو روز در نهاوند برگزار شد.

سعید کولیوند افزود: در جریان برگزاری مسابقات کشتی قهرمانی نوجوانان استان که در نهاوند برگزار شد کلاس توجیهی ارتقاء داوری کشتی با حضور نماینده فدراسیون کشتی برگزار شد که در این دوره دو روزه داوران با مسائل داوری و کنترل کشتی آشنا شدند .

شهرستان نهاوند یکی از قطبهای اصلی کشتی استان می باشد.

در این شهرستان بیش از 300 کشتی گیر در رده های مختلف به طور رسمی فعالیت دارند.

شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار