طرح‌های ساماندهی بازماندگان از تحصیل، مقابله با سوءتغذیه و توانمندسازی ساکنان حاشیه شهرها، برنامه‌های ویژه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برای استان هرمزگان است.
کد خبر: ۱۲۱۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹ 31 October 2015
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، معاون توسعه علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور امروز درنشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان گفت: از سه برنامه ویژه سازمان مدیریت برای استان هرمزگان خبر داد.

محمدرضا واعظ مهدوی افزود: هرمزگان ، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی سه استان دارای بیشترین ترک تحصیل و بازمانده از تحصیل در کشوراند که در این سفر برای کمک به تحصیل این دانش آموزان در هرمزگان برنامه‌ریزی می‌کنیم.

واعظ مهدوی گفت: برای حاشیه‌نشینی نیز با توجه به وضعیت نامناسب هرمزگان اعتبار ویژه ای برای ایجاد زیرساخت در این مناطق در نظر گرفته می‌شود تا به ایجاد زیرساختهای اجتماعی، آموزشی و ورزشی ، به توانمندسازی حاشیه‌نشینان کمک شود.

وی افزود : سوءتغذیه نیز از دیگر مباحثی است که در این سفر مورد توجه هیئت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است و در بازدید از استان در این زمینه برنامه‌ریزی و تخصیص بودجه می‌شود.

استاندار هرمزگان نیز در این نشست گفت: هرمزگان از نظر درآمدزایی در کشور پنجمین استان کشور است و فقط از محل مالیات بر ارزش افزوده سال گذشته هزار و 800 میلیارد تومان به خزانه واریز کردیم.

جاسم جادری افزود: این مبلغ بیشتر از تکلیف استان بود که باید نصف آن را به استان می‌دادند اما فقط شش میلیارد تومان از این محل به استان داده شد.

جادری گفت: با توجه به برنامه توسعه سواحل مکران و تأسیس منطقه آزاد جاسک در این شهرستان نیاز گسترده‌ای به نیروی انسانی است که باید در این زمینه از اکنون آموزش‌های لازم در نظر گرفته شود تا نیروهای بومی جذب شوند و شرایط مانند عسلویه پیش نیاید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار