استاندار خوزستان گفت: کسانی که در این استان به عنوان مدیرخدمت می کنند باید نگاهی متفاوت تر نسبت به دفاع مقدس داشته باشند.
کد خبر: ۱۲۱۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸ 01 November 2015
عبدالحسن مقتدایی عصر شنبه در نشست اعضای شورای اداری خوزستان که در بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) برگزار شد توضیح داد: خوزستان در زمینه دفاع مقدس دارای ارزش ها و میزبانی دائمی است و تردد راهیان نور در این خطه استمرار دارد.

وی افزود: در بحث معنوی دفاع مقدس به صورت خرد و کلان و تلخ و شیرین، بسیار نوشته شده و این به عنوان موارد حماسی برای همیشه ماندگار خواهد بود اما بخش دیگر مربوط به سازه هایی است که در آن دوران ساخته شد.

استاندار خوزستان گفت: ما به گذشته خود چه زمانی که ضعیف بودیم و چه در زمانی که توانمند بودیم افتخار می کنیم و اگر جایی ضعفی بروز کرد نشان از شرایط فیزیکی و معنوی نبود بلکه افرادی حاکم بودند که می خواستند ایدئولوژی و حکومت تضعیف شود.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ میراث معنوی دوران دفاع مقدس گفت: در زمینه باغ موزه دفاع مقدس دیر شروع کردیم اما این شروع خوبی بود تا یک موزه مرکزی مربوط به آن دوران داشته باشیم و به صورت غیر متمرکز هم موزه هایی دایر خواهد بود.

استاندار خوزستان با اشاره به بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) و نقشی که این بیمارستان در دوران دفاع مقدس داشت گفت: این میراث معنوی باید بازیاتبی کامل و احیا شود و به شکلی عمل شود که اقدام های بسیاری در آن صورت گیرد.

وی به محوطه بیمارستان اشاره ای داشت و افزود: باید در این محوطه به یاد شهدا نخل و نخلستانی در منطقه ایجاد شود؛ هر کسی از مدیران و دستگاه ها در احیای بیمارستان از سرجمع اعتبارات و پروژه های خود وارد شود و در این میان مجموعه شهرداری و فضای سبز و آب، برق و گاز وارد عمل شوند تا جزو میراث ملی ثبت شده باشد.

وی تاکید کرد: معاونت های استانداری برنامه ریزی کنند و هر دستگاهی که خدمات ارائه می کند اعلام کند تا معاون سیاسی استانداری مقدمات ثبت این میراث را فراهم کند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: این بیمارستان باید به مجموعه های بزرگ گردشگری تاریخی خوزستان اضافه و برنامه ریزی شود تا دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی در طول دوره تحصیل خود در قالب یک تور علمی از بخش های مختلف آن دیدن کنند.

بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) در کیلومتر هفت جاده شهید شرکت(جاده انشعابی از شرق جاده اهواز – خرمشهر و بین ایستگاه حسینیه و دارخوین) قرار دارد.

این بیمارستان صحرایی در سال 1361 ابتدا به صورت سوله هایی با آهن و پلیت ساخته شد که بعدها و همزمان با عملیات کربلای 4، بیمارستانی بتنی و با مساحت سه هزار و 551متر مربع در کنار آن احداث و به بهره برداری رسید.

این بیمارستان برای پشتیبانی و مداوای مجروحان عملیات کربلای 5 و عملیات والفجر 8 ساخته شده و توسط بهداری رزمی جنوب اداره می شد. این بیمارستان صحرایی که به ضخامت یک و نیم متر با خاک کاملا' استتار و با نیم متر ماسه و قطعات بتنی در برابر بمباران و موشک باران مقاوم شده بود، یکی از مجهزترین بیمارستان ها در نوع خود بود و در آن تقریبا' همه امکانات یک بیمارستان شهری تدارک دیده شده بود.

بیمارستان یاد شده علاوه بر پذیرش مجروحین جنگی، مصدومین شیمیایی را نیز پذیرش می کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار