نشست احیاء قنات ها از طریق جمع آوری و پالایش آب در محدوده شهرداری منطقه 12 و بررسی اجرای طرح جشنواره باغ شهر تهران برگزار شد .
کد خبر: ۱۲۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶ 01 November 2015
در ابتدای نشست احیاء قنات ها از طریق جمع آوری پالایش آب در محدوده شهرداری تهران این منطقه که دکتر ژیلبرت فیلانژه مدیرعامل مرکز فرهنگی امنین فرانسه ، دکتر شیلبریک دوبویکوئیه مؤسس مدرسه طبیعت و منظر بلوا و مشاورعالی مرکز فرهنگی امنین فرانسه ، مهندس عابد ملکی شهردار منطقه 12 ، دکتر سعادتی قائم مقام ، معاونین امور شهری ، فنی و عمرانی و جمعی از مدیران شهری این منطقه ، سرکارخانم دکتر کمالوند مدیرعامل هیدروسیتی ، فردانش استادیار دانشگاه شهید بهشتی ، مطلبی عضو انجمن متخصصان منظر ایران و جمعی از کارشناسان ، گزارشی از اجرای طرح ارتقاء کیفیت زندگی در منطقه 12 به عنوان بافت قدیمی و تاریخی شهر تهران ارائه نمود.

وی  با اشاره  به اینکه این طرح که ابعاد آن با رویکرد محله ای مشخص شده ، به دنبال ارتقاء کیفیت سکونت در بافت تاریخی و احیاء هویت تاریخی است گفت: بر این اعتقادیم که موفقیت در هر طرحی منوط به افزایش مشارکت شهروندان در اجرای آن است و امیدواریم  فستیوال باغ شهر تهران بتواند ابعاد کیفی طرح ارتقاء کیفیت زندگی در منطقه 12 را رقم زده به آن کمک نماید.

در ادامه این نشست دکتر ژیلبرت فیلانژه مدیرعامل مرکز فرهنگی امنین فرانسه در سخنانی با اشاره به اینکه خانه فرهنگ امنین اولین خانه فرهنگ فرانسه است که در سال 1960 شکل گرفته ، به تاریخ و گذشته ی شهرامنین فرانسه و جمعیت 000/180 نفری آن اشاره کرد و گفت : فستیوال باغ را 7 سال پیش بر روی آب در این شهر اجرا نمودیم و آمادگی داریم با همکاری دولتها ، مدیریت شهری تهران و دانشگاه شهید بهشتی و همچنین عقد قرارداد با شرکتهای خصوصی جهت پشتیبانی مالی این فستیوال را که علاوه بر جنبه تفریحی و زیباسازی بر امر اقتصاد اثر گذاشته و موجب رونق گردشگری می شود در شهر تهران اجرا نمائیم .

وی در ادامه با اشاره به اینکه بحران آب مسئله ای است جهانی و کشور ایران نیز از این امر مستثنی نمی باشد گفت : موضوع بحران آب موضوعی بسیار مهم بوده و مناسب است در این خصوص همکاریهای دو جانبه صورت پذیرد .

مهندس مالکی مدیرعامل شرکت مهندسی هیرسا آب نیز در این نشست با اشاره به اینکه 600 قطعه قنات و زه کش در شهر تهران وجود دارد که بسیاری از آنها فاقد آب شده اند گفت : 150 قطعه قنات ایران قابلیت احیاء دارند که قنات مهرگرد در منطقه 12 با قدمتی طولانی از این گروه است و پیشنهاد می شود 5 ایستگاه جهت تصفیه آب برای استفاده مجدد در این منطقه ایجاد گردد.

مهندس عابد ملکی شهردار منطقه 12 تهران نیز در این نشست اظهار امیدواری کرد اجرای جشنواره باغ شهر و همکاریهای دوجانبه ، ارتقاء کیفیت زندگی در این منطقه را به همراه داشته باشد.

 در ادامه ی این نشست تصمیماتی در خصوص احیاء قنات ها از طریق جمع آوری و پالایش آب و همچنین اجرایی نمودن طرح فستیوال باغ شهر تهران از طریق انعقاد تفاهم نامه بین دو دانشگاه جهت طراحی و تحقیق ، مشخص نمودن مقدمات طرح و برآیند مالی از طریق امور بین الملل و مدیریت شهری تهران اتخاذ گردید.

گفتنی است در پایان این نشست هدایایی به رسم یادبود از سوی مهندس عابد ملکی شهردار منطقه 12 تهران به هیئت فرانسوی اهدا گردید.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار