مدیرکل بهزیستی مازندران استفاده از ظرفیت‌‌های بالقوه نهادهای مردمی را رویکرد مهم بهزیستی برشمرد و از انتقال 90 درصد خدمات بهزیستی به بخش خصوصی خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰ 01 November 2015
به گزارش تابناک مازندران٬ سیدسعید آرام بعدازظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه رئیس اداره بهزیستی قائم‌شهر با اشاره به سه رویکرد اساسی بهزیستی در دولت تدبیر و امید، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی مختلفی جامعه را تهدید می‌کند و ضرورت دارد مسئولان بهزیستی با نگاه کارشناسانه و بهره‌‌مندی از رویکردهای دولت٬ برای مقابله با این آسیب‌ها آماده شوند.

وی افزود: بروز بسیاری از آسیب‌ها از گروه‌های سنی بالا به گروه‌های پایین تغییر پیدا کرده و بخشی از آسیب‌ها به سمت زنانه شدن پیش می‌رود.

مدیرکل بهزیستی مازندران طلاق را مشکل عمده جامعه کنونی دانست و گفت: افزایش طلاق٬ ضرورت نگاه کارشناسانه را به این آسیب مهم اجتماعی تاکید می‌کند.

وی با بیان اینکه بیماری‌ها علت معلولیت در گذشته بودند٬ تصریح کرد: امروزه با تغییر روش زندگی و تکنولوژی٬ نوع ایجاد معلولیت نیز تغییر کرده و یکی از شایع‌ترین این عوامل تصادف است.

آرام افزود: برای کاهش و توقف معلولیت ناشی از تصادف باید برنامه‌ریزی کنیم و فرهنگ ترافیکی را آموزش دهیم.

این مسئول بیان کرد: جمعیت کشور به سمت سالمندی پیش می‌رود٬ بنابراین چون سالمندی با ضعف عملکرد همراه است نیاز به امکانات دارد و سازمان بهزیستی به عنوان تنها دستگاه حمایتی باید در زمینه رفاه حال سالمندان برنامه‌ریزی داشته باشد.

آرام به استاندارد‌سازی اشاره کرد و افزود: سال‌هاست که سازمان بهزیستی در حال خدمات‌دهی به جامعه هدف است و باید در سال‌جاری اثربخشی خدمات را مورد ارزیابی قرار دهد که آیا واقعا این خدمات سبب ارتقای زندگی مددجویان می‌شود یا خیر.

وی استانداردسازی را از خدمات مهم اعلام کرد و بیان داشت: بهزیستی در خانه٬ مهم‌ترین روش برای تغییر زندگی گروه هدف است.

مدیرکل بهزیستی مازندران استفاده از ظرفیت‌‌های بالقوه نهادهای مردمی را رویکرد مهم دیگر بهزیستی برشمرد و از انتقال 90 درصد خدمات بهزیستی به بخش خصوصی خبر داد و گفت: راهی جز محول کردن فعالیت‌های اجتماعی به مردم نداریم، زیرا هرجا کار به مردم سپرده شد نتیجه بهتری بدست آمد.

در این جلسه از زحمات رقیه اکبری تقدیر و علی محمدی‌فیروزجاهی به‌عنوان رئیس اداره بهزیستی قائم‌شهر معارفه شد.

انتهای پیام/
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار