سردار مهدی ربانی:
مسئول عملیات سپاه عملیات محرم را سبب بر هم زدن تمامی معادلات دشمن و پیروزی غرورآفرین رزمندگان اسلام دانست.
کد خبر: ۱۲۲۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸ 02 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، مسئول عملیات سپاه عملیات محرم را سبب بر هم زدن تمامی معادلات دشمن و پیروزی غرورآفرین رزمندگان اسلام دانست.

سردار مهدی ربانی ظهر امروز در آیین گرامی‌داشت عملیات محرم با اشاره به اینکه در عملیات محرم 4 لشکر نجف، 25 کربلا، 14 امام حسین(ع) و لشکر علی ابن ابیطالب حضور داشتند، اظهار داشت: 33 سال پیش یعنی سال 61 بعد از تاسوعا و عاشورای حسینی عملیات محرم با رمز یا زینب (س) در دهلران در حالی آغاز شد که جاده دهلران در زیر دید دشمن بود.

وی جابه جایی نیروها در این عملیات را از مشکلات جدی دانست و افزود: در عصر و شب عملیات محرم گرد و غبار شدیدی فضای آسمان منطقه را دربرگرفت و این امداد الهی سبب شد تا فرماندهان به سرعت نیروها را جابه جا کنند.

مسئول عملیات سپاه پاسداران هدف از عملیات محرم را تصرف ارتفاعات تحت تصرف عراق و بازگشایی محوری برای پیشروی به سمت شهر العماره عراق و آزادسازی جاده مرزی موسیان به‌عنوان راه ارتباطی جنوب به غرب دانست و گفت: در شب عملیات محرم باران شدیدی در منطقه باریدن گرفت و این موضوع علاوه بر شهادت تعدادی از رزمندگان به دلیل غرق شدن در رودخانه دویرج سبب غافلگیری دشمن و حمله رزمندگان اسلام شد که دستاوردهای بسیاری داشت.

ربانی با اشاره به یک‌هزار و 400 اسیر از دشمن در این عملیات افزود: 150 تانک دشمن که به‌دلیل بارش باران در باتلاق منطقه زمین‌گیر شده بودند، از دیگر فتوحات این عملیات غرورآفرین بود.

امام جمعه دهلران نیز در این مراسم به سوابق مردم دهلران در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت : امروز به برکت خون شهدا و ولایت مداری مردم و اقتدار نیروهای مسلح این شهرستان مرزی از امنیت پایدار برخوردار است و امروز نیز ایمان و اعتقاد مردم، اطاعت از ولایت فقیه و وحدت سبب شکست همه توطئه‌های دشمنان شده است.

حجت‌التسلام سیدمحسن موسوی بر ضرورت پوشش رشادت‌های مردم این شهرستان در دوران دفاع مقدس  از طریق رسانه ملی تاکید کرد و افزود: باید ایثار و ازخودگذشتگی مردمان این دیار و شهدای آنان در رسانه ملی به تصویر کشیده شود.

پخش کلیپ، سرود و شعر و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا از دیگر ویژه‌برنامه‌های این مراسم بود.

سردار ربانی، فرماندار و امام جمعه دهلران و فرمانده سپاه امیر المومنین(ع) ایلام و سایر مسئولان شهرستان مرزی دهلران و میهمانان شرکت‌کننده در این مراسم در بدو ورود به شهر موسیان بر مزار شهدای گمنام حاضر شدند و با قرائت فاتحه و شستشوی مزار شهدا با گلاب به مقام شامخ آنان ادای احترام کردند./پ


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار