رئیس دادگاه بخش شاوور شوش با اشاره به دستگیری عاملان حادثه تیراندازی به عزاداران حسینی در صفی آباد دزفول گفت: ۱۵ نفر از اعضای گروهک موسوم به ‘جند الفاروق’ در این رابطه دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۲۲۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱ 02 November 2015
به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، مجید افراخته اظهار کرد: طرفداران اعضای گروهک های تروریستی که در پی حادثه صفی آباد دزفول دستگیر شدند، قصد برهم زدن امنیت منطقه را دارند اما باید بدانند که دستگاه قضایی و امنیتی استان این اجازه را به آنها نمی دهد و به زودی تمامی عوامل پیدا و پنهان این حوادث در چنگال قانون گرفتار می شوند.

وی گفت: ششم آذر، دو دستگاه پژو سواری با تعقیب یک دستگاه کامیون و هنگامی که کامیون در جایگاه سوخت عبیداوی متوقف شده بود، آن را به رگبار بستند و متواری شدند که خوشبختانه در این حادثه به کسی آسیب نرسید.

افراخته بیان داشت: در جلسه فوق العاده شورای تامین شهرستان شوش مصوب شد تا ۱۰ دستگاه خودرو از استانداری در اختیار ضابطان دستگاه قضایی، بسیج، اداره اطلاعات و سپاه قرار گیرد تا با استفاده از چراغ گردان نسبت به گشت زنی و برقراری امنیت و آرامش لازم در منطقه اقدام و منطقه را برای افرادی که قصد برهم زدن نظم و آرامش جامعه را دارند، نا امن کنند.

وی گفت: این افراد از طرفداران گروهک تروریستی جند الفاروق هستند که اعضای آن به تازگی توسط اداره اطلاعات دزفول دستگیر شدند؛ این افراد تصور می کنند با انجام عملیات خرابکارانه جدید می توانند ذهن دستگاه های امنیتی و قضایی را به سوی دیگری تغییر دهند.

رییس دادگاه بخش شاوور ادامه داد: تاکنون ۱۵ نفر از متهمان به سرکردگی ع.ک دستگیر شده اند و قرار محاربه برای آنان صادره شده است.

افراخته گفت: طرفداران این گروهک که پیرو فرقه وهابیت هستند، با القای تفکرات منحرفانه خود به دیگران، آنان را نسبت به مذهب تشیع بدبین کرده و خود نیز تصور می کند که با کشتن شیعیان وارد بهشت می شوند.

وی اظهارکرد: این گروهک ها از سوی کشورهای بیگانه به ویژه رژیم صهیونیستی، انگلیس، آمریکا و عربستان حمایت می شوند و قصدشان ضربه زدن به عقاید مردم و در نتیجه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

افراخته هشدار داد: خانواده ها مراقب فرزندان خود باشند و آگاهی لازم را در این خصوص به آنها بدهند.
وی همچنین از مردم خواست تا هرگونه رفتار مشکوک را به پلیس ۱۱۰ و شماره ۱۱۳ ستاد خبری اداره اطلاعات اطلاع دهند.

افراخته عکس منتشر شده منسوب به متهمان حادثه صفی آباد در شبکه های اجتماعی را رد کرد و گفت: این عکس مربوط به متهمان اصلی دستگیر شده پرونده نیست.

وی از مردم خواست تا به شایعات دامن نزنند و اخبار را تنها از مراجع رسمی پیگیری کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار