کد خبر: ۱۲۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱ 10 March 2015
استاندار خوزستان گفت: با نزدیک شدن به زمان سفرهای راهیان نور و حضور در یادمان های شهدای استان باید تمامی امکانات لازم برای استقبال از کاروان های راهیان نور در استان فراهم شود.
عبدالحسن مقتدایی دوشنبه در نشست ستاد ساماندهی سفرهای کاروان های راهیان نور در استانداری خوزستان گفت: افرادی که در ایام نوروز در قالب کاروان های نور و یا سفرهای نوروزی وارد استان می شوند برای درک فضاهای معنوی به یادمان ها ی شهدا وارد می شوند و مسوولان استانی باید تلاش کنند به عنوان امانتدار بخشی از تاریخ کشور میزبانی شایسته برای این افراد باشند.

وی همچنین از معاون امور عمرانی و معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان خواست با اولویت بندی نسبت به رفع مشکلات زیارتگاه ها و یادمان های شهدای استان تا پیش از نوروز امسال اقدام کنند.

استاندار خوزستان ادامه داد: با توجه به حضور سالانه میلیون ها زایر در یادمان های دفاع مقدس خوزستان ،لازم است در سال آینده کنفرانس علمی دستاوردهای مدیریتی دفاع مقدس در استان برگزار شود.

مقتدایی با تاکید بر اینکه تمامی اقدامات در شهرستان ها برای استقبال از میهمانان نوروزی باید با محوریت فرمانداری ها انجام شود گفت:مسوول تمامی اتفاقات در ایام نوروز بر عهده فرمانداران است.

وی با اشاره به برگزاری تمرین ایمنی راه های استان گفت: این تمرین 25 اسفند با حضور تمامی دستگاه های متولی راه ها در استان برگزار می شود تا دستگاه های اجرایی برای حضور میهمانان نوروزی آمادگی لازم را داشته باشند.

در ادامه فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان گفت: به مناسبت 17اسفند و حضور رهبر معظم انقلاب در یادمان های هویزه در سال 75 ،هر ساله در این زمان حرکت راهیان نور به سمت یادمان های دفاع مقدس در استان های خوزستان و ایلام آغاز می شود .

سردار حسن شاهوار پور ادامه داد:در این راستا برای حضوردانش آموزان و دانشجویان در یادمان های دفاع مقدس برنامه ریزی های لازم انجام می شود ودر تاریخ 20 اسفند هر سال نیز شاهد حضور مردم در این یادمان ها هستیم.

وی افزود: در نوروز امسال بیش از 4 میلیون نفر زایر به یادمان های دفاع مقدس استان وارد شدند و به نظر می رسد این تعداد در نوروز سال آینده بیشتر می شود .

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان بیان کرد: در بخش های مختلف امنیتی ،خدماتی ،ایمنی و توسعه مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم تا پیش از پایان سال بخشی از این مشکلات حال شود.

سردار شاهوارپور همچنین خواستار تشکیل شوراهای تامین به ریاست فرماندای ها برای برنامه ریزی جهت حضور راهیان نور در این شهرستان ها شد.

وی گفت: تامین آب مورد نیاز ،رعایت مسایل بهداشتی ،تخلیه زباله در محل های معین شده و حضور اورژانس در یادمان ها از جمله اقداماتی است که باید انجام شود .

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) در خوزستان ادامه داد: در برخی از یادمان ها بازارچه هایی وجود دارد که می توان با ساماندهی این بازراچه ها در ایام نوروز زمینه اشتغال جوانان را فراهم کرد.

در این نشست فرمانداران و مدیران اجرایی گزارشاتی از اقدامات انجام شده برای استقبال از میهمانان نوروزی و کاروان های راهیان نور ارایه دادند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار