رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: متاسفانه در همدان بیمارستان شایسته ای وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸ 11 March 2015

بیمارستان 600 تختخوابی در همدان احداث شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: متاسفانه در همدان بیمارستان شایسته ای وجود ندارد.

به گزارش ایسنا؛ دکتر "حبیب الله موسوی بهار" با اشاره به اینکه در همدان هیچ یک از بیمارستان ها از جمله فاطمیه و سینا در حد تقاضای مردم نبوده، افزود: بیمارستان اکباتان متوقف و بیمارستان بهشتی نیز در تملک سازمان بهزیستی قرار دارد.

وی از صرف هزینه ای افزون بر 6.5 میلیارد تومان در خصوص بهبود هتلینگ بیمارستان های همدان خبر داد و ادامه داد: مبلغ 4.2 میلیارد تومان دیگر نیز برای آبرومند تر کردن بیمارستان ها ابلاغ شده است.

بیمارستان 600 تختخوابی در همدان تاسیس شود

دکتر موسوی بهار در ادامه خواستار احداث بیمارستانی حداقل با 600 تختخواب در همدان شد و گفت: باید این بیمارستان دارای همه تخصص ها بوده تا در صورت وجود مشکل در هر بخش بتوانند با یکدیگر همکاری کنند.

وی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت گفت: با ارسال بخش نامه های مختلف و اجرای این طرح، کار مضاعفی بر روی دوش دانشگاه افتاده که خوشبختانه همکاران از جمله پرستاران، بهورزان، پزشکان متخصص و عمومی، پرسنل ستادی و پشتیبانی استقبال خوبی از این طرح داشتند و ما نیز سعی کردیم تا وظایف خود را به نحو احسن انجام دهیم.

دکتر موسوی بهار با تاکید بر اینکه برنامه پیگیری وزارت خانه از 25 بهمن تا 25 اسفند در حال اجراست، افزود: با شروع اجرای این طرح، لحظه به لحظه وزارت خانه در حال پیگیری و نظارت بر فعالیت ها است تا نحوه عملکردها را به مقامات عالی و خود مراکز گزارش دهند.

مرکز سرطان در همدان احداث می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه از دیگر برنامه های دانشگاه علوم پزشکی را احداث مرکز سرطان در همدان عنوان و از موفقیت های امسال دانشگاه را تهیه دستگاه رادیوتراپی و ام آر آی دانست.

دکتر موسوی بهار وضعیت سرطان در همدان را مانند بقیه استان ها ارزیابی کرد و گفت: در همدان ثبت سرطان افزایش خاص و چشمگیری نداشته است.

وی اظهار کرد: به علت وجود تخصص، فوق تخصص، تاسیس رشته های جدید و همچنین افزایش امکانات در همدان، تعداد مراجعه کنندگان از استان ها و حتی از خارج کشور افرایش یافته است.

بیمارستان امام حسین (ع) ملایر توسط اوقاف کلنگ زنی می شود

دکتر موسوی بهار از کلنگ زنی بیمارستان امام حسین (ع) ملایر توسط اوقاف خبر داد و گفت: تاکنون سازمان اوقاف و دانشگاه علوم پزشکی همکاری های مختلفی در این زمینه داشته اند.

گردش مالی مصرف دخانیات در سال 100 هزار میلیارد تومان است

وی بزرگترین معضل بزرگ در افزایش سرطان را مصرف دخانیات دانست و یادآور شد: در کشور ایران گردش مالی مصرف دخانیات در سال 100 هزار میلیارد تومان است.

وی در بخش دیگری خواستار احتیاط مردم در امر رانندگی و لذت بردن از مسافرت ها به ویژه در ایام تعطیلات نوروز شد و اظهار کرد: در تصادفات جاده ای، 70 درصد افراد در سن 31 سالگی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به مزاحمین تلفن 115 یادآور شد: متاسفانه بعضی از افراد با ایجاد مزاحمت های تلفنی و درخواست های غلط باعث به وجود آمدن مشکلات متعددی می شوند چرا که ممکن است در آن لحظه که تلفن مشغول شده فردی دچار سانحه ای شود.

هیچ بیمارستانی حق تعطیل کردن در ایام نوروز را ندارد

وی در ادامه با اشاره به فعالیت مراکز درمانی در تعطیلات نوروز 94 اظهار کرد: تمام واحدهای درمانی از جمله بیمارستان بوعلی، ارتش، مطهری و تامین اجتماعی در سطح استان در تمام ایام تعطیلات نوروز 94، با ظرفیت سابق فعال هستند و هیچ بیمارستانی حق تعطیل کردن ندارد.

دکتر موسوی بهار با تاکید بر اینکه همه تخصص ها باید در ایام تعطیلات نوروز فعال باشند، افزود: بیمارستان ها باید در این ایام با هر تخصص اما با ظرفیت کمتر آمادگی لازم را در ارائه خدمت داشته باشند.

وی به برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در این ایام اشاره و تصریح کرد: این اقدامات طبق روال سال های گذشته از 28 اسفند تا 15 فروردین به شکل فوق العاده و ویژه در خدمت شهروندان، مسافرین و گردشگران است.

دکتر موسوی بهار با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی در سالجاری موفق به راه اندازی 14 پایگاه امداد هوایی شد، اذعان کرد: با اجاره و یا خرید بالگرد از سازمان هلال احمر توانستیم ماموریت های موفقیت آمیزی را در این زمینه انجام دهیم که این اقدام پایه گذاری خوبی برای رشد بهتر در سال های آتی شد.

بیمارستان نهاوند 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در پایان به بیمارستان در حال ساخت نهاوند اشاره کرد و گفت: این بیمارستان 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما احداث آن، مربوط به وزارتخانه بوده و فرمانداری نهاوند باید پیگیر این قضیه باشد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: همدان ، شایسته ، بیمارستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار