نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت:
نوسازی و بازسازی مدارس آسب دیده از سیل باید در اولویت اصلی قرار گرفته و نباید در روند تعلیم و تربیت دانش آموزان خلل و وقفه ای ایجاد شود.
کد خبر: ۱۲۳۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱ 04 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: نوسازی و بازسازی مدارس آسب دیده از سیل باید در اولویت اصلی قرار گرفته و نباید در روند تعلیم و تربیت دانش آموزان خلل و وقفه ای ایجاد شود.

خبرنگار اجتماعی ایلام بیدار گزارش داد ، حجت الاسلام و المسلمین "محمدنقی لطفی" نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام در دیدار با رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: سیل اخیر ایلام یک حادثه عظیم بود که با توجه به حجم بارندگی ها خسارات زیادی را بدنبال داشته است.

وی به اشاره به تردد مسئولان کشوری برای پیگیری امور سیل زدگان اظهار کرد: امیدواریم این رفت و امدها منشأ خیر و برکت برای ایلام بوده و بتوانند گره ای از مشکلات و اسیب های ناشی از سیل را باز کنند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود:  در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتم گزارشی از سیل اخیر و مشکلات سیل زدگان خدمت معظم له اعلام داشتم که ایشان حضرت ایت الله معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر را بعنوان مأمور بازدید از مناطق سیل زده به استان اعزام کردند.

امام جمعه ایلام همچنین به اربعین حسینی و حرکت زوار به سمت ایلام اشاره و بیان داشت: با توجه به اینکه تا چند روز آیند ه حجم زوار اربعین به سوی ایلام روانه خواهد شد لازم است مسئولان امر در خصوص بازسازی ها اقدامات عاجل تری صورت دهند تا بتوانیم میزبانان خوبی برای زوار اباعبدالله الحسین باشیم.

حجت الاسلام لطفی در ادامه با تشکر از سفر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به ایلام اظهار داشت: یکی از بخش های مهمی که در ایلام مورد آسیب واقع شده مدارس بوده و باید بازسازی آنها مورد توجه ویژه مسئولان قرار بگیرد مدارس هستند.

وی ادامه داد: نوسازی و بازسازی مدارس آسب دیده از سیل باید در اولویت اصلی قرار گرفته و نباید در روند تعلیم و تربیت دانش آموزان خلل و وقفه ای ایجاد شود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور: بخشی از صدمات سیل در ایلام توسط سازمان نوسازی جبران می شود

"مرتضی رئیسی" رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در این دیدار با تشکر از امام جمعه محترم ایلام در پیگیری مسائل مدارس آسیب دیئه از سیل گفت: سیل اخیر در ایلام یک حادثه بود که دوره بازگشت ان به صدها سال بر میگردد و اتفاقی نادر در این بوده است.

وی با بیان اینکه این سیل در برهه ای اتفاق افتاد که مراقبت های لازم از ان صورت گرفته بود اظهار کرد: براساس تصمیم وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اقدام سریع در خصوص آسیب های ناشی از سیل اخیر در ایلام جهت بازدید از مدارس و مناطق آسیب دیده به ایلام سفر داشتیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه جبران خسارات سیل از وظایف ستاد مدیریت بحران بوده افزود: امیدواریم در سازمان بتوانیم بخشی از خسارات وارد شده به این استان رزی و محروم را جبران کنیم در وضعیت اموزشی دانش آموزان وقفه ای ایجاد نشود.

وی در پایان از مسئولان استان خواست تا امکانات لازم برای این اقدام در اختیاز نوسازی مدارس قرار بگیرد تا در اسرع وقت اقدام لازم صورت بگیرد.

معاون عمرانی استاندر ایلام: بازسازی مسیرهای ارتباطی ایلام نیازمند سه هزار میلیارد ریال اعتبار است

شاپور پولادی معاون عمرانی استاندار ایلام نیز در این دیدار با اشاره به اینکه زیرساخت های استان در سیل اخیر یا عمدتاً تخریب شده اند گفت: برای بهسازی و نوسازی مسیرهای ارتباطی آسیب دیده سیل ایلام نیازمند سه هزار میلیارد ریال هستیم.

وی اظهار کرد: در صورتی که این اعتبار بازسازی بصورت کامل و در اسرع وقت به استان تخصیص نیافته و عملیات اجرایی آغاز نشود استان ایلام برای چندینن سال با مشکل جدی روبرو خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار ایلام  افزود: همچنین 150 کیلومتر از شریان های اصلی ایلام دچار آسیب جدی شده که لازم است با توجه به وضعیت استان در پذیرایی از زوار اربعین می طلبد بصورت جدی بازسازی آنها در دستور کار قرار گیرد./پ

منبع: ایلام بیدار


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار