کد خبر: ۱۲۳۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷ 04 November 2015

مدیرکل استاندارد استان البرز گفت: از ابتدای سال جاری 91 پروانه کاربرد علامت استاندارد در بخش‌های مختلف این استان اعم از تولیدی، صنعتی و خدماتی در سال جاری صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی استاندارد البرز، فتانه شکراللهی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری 91 پروانه کاربرد علامت استاندارد در بخش‌های مختلف این استان اعم از تولیدی، صنعتی و خدماتی در سال جاری صادر شده است، اظهار داشت: از این تعداد پروانه صادر شده 77 پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری،14 پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی بوده است.

وی افزود: پروانه‌های صادر شده در نشست کمیته علائم صدور، تمدید و ابطال کاربرد استاندارد واحدهای تولیدی علایم مکانیک و خودرو استان به تصویب رسیده است.

شکراللهی خاطرنشان کرد: صدور پروانه‌ها برای این واحدها پس از بررسی مستندات توسط بازرسان و کارشناسان صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف سازمان استاندارد نظارت بر کیفیت تولیدات صنعتی و انطباق ویژگی‌های این تولیدات با موازین استاندارد است، افزود: بر همین اساس گشت‌های بازرسی این اداره کل علاوه بر کنترل خطوط تولید نسبت به نمونه‌برداری تصادفی از محصولات عرضه شده در بازار اقدام کرده و در صورت مغایرت آنها با استانداردهای مربوطه با متخلفان برخورد قانونی می‌کنند.

مدیرکل استاندار البرز تاکید کرد: عدم رعایت ویژگی‌های استانداردهای اجباری مشمول پیگرد قانونی و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد خواهد بود.

شکراللهی اظهار داشت: کاربرد علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد تولید کننده به رعایت ضوابط ، موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد ملی است.

وی گفت: طبق قانون تولید، توزیع و فروش کالاهای مشمول استاندارد اجباری با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار