استاندار اردبیل مطرح کرد؛
استاندار اردبیل با اشاره به ظرفیت ها در زمینه های مختلف، این استان را بستری مناسب برای جذب سرمایه گذاران خارجی دانست.
کد خبر: ۱۲۳۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱ 04 November 2015

به گزارش ایرنا، مجید خدابخش در دیدار رایزنان اقتصادی سفارت های جمهوری اسلامی ایران گفت: با استقرار دولت یازدهم وظیفه ارایه تسهیلات و فضاسازی برای سرمایه گذاری و صادرات را برعهده گرفته و امیدواریم با رفع مشکل مبادلات بین بانکی (سوییفت) تا بیستم آذرماه وارد مرحله جدیدی در تجارت خارجی بشویم.

وی افزود: باید از مرحله خام فروشی عبور کرده و با گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی در جهت رونق اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده گام برداریم که در این راستا آماده همکاری با بازرگانان خارجی و جذب سرمایه آنها به خصوص از کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان هستیم.
استاندار اردبیل بیان کرد: ایجاد منطقه گردشگری سبلان فرصت مناسبی برای جذب سرمایه گذاران لبنان و ترکیه در زمینه احداث هتل ها و مراکز تفریحی است؛ در کنار این امر باید از ظرفیت حضور گردشگران ترکیه با محوریت جذب شیعیان علوی به بازدید از بقعه شیخ صفی و همچنین کشورهای آفریقایی استفاده کنیم.
او اضافه کرد: هم اکنون یک شرکت از ترکیه با همکاری شرکتی ایرانی در زمینه زمین گرمایی (ژئوترمال) مطالعاتی در دامنه کوه سبلان انجام داده که هدف آن تولید برق بود اما با بررسی های بیشتر استفاده از این منطقه برای احداث دهکده های سلامت، ورزش و علم نیز مطرح شد.
خدابخش عنوان کرد: منطقه ویژه اقتصادی در نمین در حال بهره برداری است که به دلیل همجواری با فرودگاه اردبیل فرصت مناسبی برای حضور سرمایه گذاران خارجی از جمله در زمینه تولید آلومینیوم مورد نیاز بازار ترکیه است.
وی افزود: پروژه نیمه تمام راه آهن اردبیل- میانه، منابع نفتی شمال استان و ایجاد پالایشگاه های کوچک در آن منطقه از دیگر فرصت های جذاب سرمایه گذاری برای بخش خصوصی است که رایزنان اقتصادی سفارت های جمهوری اسلامی ایران باید در معرفی آنها اهتمام داشته باشند.
استاندار اردبیل گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری و سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری دولت تدبیر و امید برای مهار آبهای مرزی و تبدیل بیش از 62 هزار هکتار از زمین های دیم شمال استان به آبی با وجود گمرک بیله سوار از دیگر ظرفیت هایی است که می تواند زمینه ساز حضور سرمایه گذاران خارجی باشد.
او بیان کرد: ایجاد مجموعه های کشت گلخانه ای در کنار تجهیز به فناوری های نوین و بهره برداری از مجموعه کشت و صنعت مغان با سرمایه خارجی که با 20 هزار هکتار زمین در محدوده منطقه آزاد واقع شده، می تواند بازار کشاورزی آسیای میانه را تامین کند که این ظرفیت هم باید مد نظر قرار بگیرد.
در ادامه این دیدار 9 نفر از رایزنان اقتصادی سفارت ها شامل حمید زادبوم رایزن ایران در ترکیه، رضا سلطانی دیزج رایزن ایران در نیجریه، سید محمد حسین سجادنژاد رایزن ایران در لبنان، مرتضی دیلان رایزن ایران در کنیا، علیرضا سیحون رایزن ایران در بلاروس، فرهاد پرند رایزن ایران در روسیه، محمد راضی رایزن ایران در ایتالیا، مهرداد سیادت نسب رایزن ایران در آفریقای جنوبی و محمد ابراهیم نقی زاده رایزن ایران در جمهوری آذربایجان به تشریح فرصت های صادراتی و جذب سرمایه های بخش خصوصی توسط ایران کشورهای مذکور پرداختند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار