معاون شهردار همدان ازنوسازی1000دستگاه تاکسی فرسوده درهمدان خبردادوگفت:تاکسی‌های فرسوده همدان باتسهیلات ارزان‌قیمت نوسازی می‌شود.
کد خبر: ۱۲۴۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷ 07 November 2015

معاون شهردار همدان از نوسازی 1000 دستگاه تاکسی فرسوده در همدان خبر داد و گفت: تاکسی‌های فرسوده همدان با تسهیلات ارزان‌قیمت نوسازی می‌شود.

به گزارش تسنیم،عباس صوفی درجلسه کمیسیون خدمات شهری،حمل ونقل وترافیک شورای شهرهمدان اظهارداشت:براساس توافقاتی که با صندوق مهر کارآفرینی صورت گرفته، تسهیلات ارزان‌قیمت برای نوسازی تاکسیرانی در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه هزار دستگاه تاکسی در قالب این طرح نوسازی می‌شود، افزود: به هر تاکسی 30 میلیون تومان وام با بهره بانکی چهار درصد در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد تا بتوان تاکسی‌های فرسوده را نوسازی کرد.

صوفی با اشاره به اینکه به دنبال استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای حوزه ترافیک هستیم، گفت: پروژه پارک مکانیزه نیاز به دو میلیارد تومان اعتبار دارد.

وی با اعلام اینکه استفاده از بخش خصوصی در این زمینه بسیار دارای اهمیت بوده و موثر است، عنوان کرد: بخش خصوصی برای سود بیشتر تلاش می‌کند تا کارها را با بهترین استانداردها انجام دهد و همین امر ارائه خدمات با کیفیت در سطح را در پی دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان با تاکید بر اینکه پارک حاشیه خیابان‌ها باید به عدالت توزیع شود، اظهار داشت: پارکومتر می‌تواند روش مناسبی در توزیع عادلانه فضای پارک در سطح شهر باشد تا افراد عوارض شهری را در این زمینه پرداخت کنند.

وی اظهار داشت: وقتی دقت کنترلی در این زمینه افزایش یابد مردم نیز کمتر از وسایل شخصی استفاده کرده و به سمت بهره‌گیری از ناوگان حمل و نقل عمومی سوق پیدا می‌کنند.

صوفی با اشاره به اینکه تاکید بسیاری برای ایجاد پارکینگ به شهرداری‌های مناطق در سطح شهر همدان داریم، عنوان کرد: برای ایجاد پارکینگ مکانیزه، زمین‌های کوچکی در نظر گرفته شده تا بتوان این نوع پارکینگ‌ها را که بسیاری از مشکلات شهر را برطرف می‌کند، ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری همدان امسال مشکلات بسیاری در زمینه منابع مالی و درآمدی داشت، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرده تا در منطقه بین‌النهرین همدان پارکنیگ مکانیزه ایجاد کند که در حال تدوین آیین‌نامه اجرایی این کار هستیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان تصریح کرد: ایجاد و بهره‌برداری از پارکینگ‌های مکانیزه بالا است و بهتر است بخش خصوصی در این زمینه ورود پیدا کرده و شهرداری نیز زمین موردنیاز آن را تامین کند.

وی از برگزاری نشست معاونان حمل و نقل و ترافیک شهرداری‌ها و فرماندهان راهور کلانشهرهای کشور در همدان خبر داد و گفت: این همایش از اهمیت بالایی برخوردار است که قرار بود در روزهای 23 و 24 آبان ماه در همدان برگزار شود که هنوز تاریخ قطعی ان اعلام نشده است.

اعمال سلیقه‌ در گرفتن هزینه پارک توسط پارکبان‌ها در همدان

احسان صباغ نیز در این جلسه اظهار داشت: براساس ماده 15 جرایم راهنمایی رانندگی، شهرداری‌ها مکلف هستند از معابری که تحت پوشش دارند بهره‌برداری کرده و وجوهی از طریق پارکبان برای توزیع عادلانه فضای پارک دریافت کند.

وی با اعلام اینکه 10 معبر شهر همدان تحت پوشش پارکبان‌ها قرار دارد، افزود: ساماندهی پارکبان‌ها در سال 94 آغاز شده و پارکبان‌ها به سیستم GPS مجهز می‌شوند تا عملکرد آنها براساس میزان پیمایش صورت گرفته بررسی شود.

صباغ با بیان اینکه گشت‌های کنترلی برای نظارت بر پارکبان‌ها در دستور کار قرار گرفته است، گفت: متاسفانه دریافت سلیقه‌ای وجوه از مردم برای فضاهای پارک به یکی از مشکلات اساسی در حوزه پارکبان‌ها تبدیل شده است.

وی بیان کرد: قراردادی به روش مالی BOT در حال تدوین است که بخش خصوصی به عنوان بهره‌بردار ورود پیدا کرده و پارکبان‌ها را ساماندهی کند تا شهر نیز از این وضعیت خارج شود.

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری همدان اظهار داشت: همچنین به دنبال توسعه پارکومتر در سطح شهر هستیم تا مردم از طریق کارت‌های شهروندی بتوانند بهای پارک را پرداخت کنند که این امر سبب حذف پول کاغذی و مکانیزاسیون شدن پارک حاشیه سطح شهر می‌شود.

وی عنوان کرد: مطالبات سازمان ترافیک از مناطق شهرداری در سال 93 در مجموع دو میلیارد تومان بوده که در زمان خود با برخی املاک نامرغوب تهاتر و مبلغی از این میزان نیز به صورت نقدی به سازمان پرداخت شد.

صباغ با بیان اینکه املاک واگذار شده خارج از قیمت عرف بوده است، عنوان کرد: در سال 94 میزان نزدیک به 6 میلیارد و 200 میلیون تومان عملکرد سازمان ترافیک در سطح شهر بوده که هنوز چهار میلیارد و 300 میلیون تومان از این میزان هنوز توسط مناطق مختلف پرداخت نشده است.

وی تصریح کرد: شهردار منطقه سه اعلام می‌کند اقداماتی که سازمان ترافیک انجام داده بدون درخواست شهرداری منطقه بوده است ولی مکاتبات درخواست این منطقه وجود دارد، در ضمن اقدامات سازمان ترافیک در راستای ارتقای ایمنی در معابر درون‌شهری است.

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری همدان بیان کرد: تجهیزات ترافیکی و ایمن‌سازی ترافیکی ارتباط مستقیمی با سلامت و جان مردم دارد ولی با این موارد تنها 40 میلیون تومان نقدینگی در اختیار سازمان قرار گرفته است که نمی‌توان اقدامی را با آن انجام داد.

وی با اشاره به اینکه سازمان فعالیت‌های خود را براساس اساسنامه انجام داده ولی به حدی رسیده که دیگر پاسخگوی مطالبات پیمانکاران نیستیم، اظهار داشت: اگر وضعیت به همین منوال باشد مشکلات بسیاری در ارائه خدمات ترافیکی و انجام زیرساخت‌های لازم مواجه می‌شویم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار