بسته خبری هفته تابناک خوزستان؛
بسته ویژه خبری تابناک خوزستان با عنوان "تابناک هفته" در آخرین روز هر هفته به بازخوانی اخبار منتشر شده توسط تحریریه خواهد پرداخت. این هفته نیز خوزستان شاهد رویدادهای متفاوتی بود که در این بسته خبری برخی از آنها را مرور می کنیم
کد خبر: ۱۲۴۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 06 November 2015
تغذیه بیماران با گوشت فاسد/ چرا کسی استعفا نمی دهد؟

بنا بر اعلام اداره دامپزشکی شوش، کارشناسان این اداره در بازرسی های انجام شده در بیمارستان نظام مافی شوش متوجه شدند دهها کیلو گوشت فاسد برای تغذیه بیماران بیمارستان استفاده می شود!

بگفته میلاد عامری رییس اداره دامپزشکی شهرستان شوش، در پی بازرسی کارشناسان بهداشتی اداره دامپزشکی شوش 140 کیلوگرم گوشت مرغ تاریخ مصرف گذشته، 40 کیلوگرم گوشت قرمز گوساله فاقد تاریخ کشتار و مقادیری چربی گوسفندی جمعا به میزان 220 کیلوگرم از آشپزخانه بیمارستان نظام مافی شوش کشف و ضط گردید. (جزئیات بیشتر)



وسط اهواز بدون مجوز شهرداری چاه نفت می زنند

رامی علاسوند رئیس شورای شهر اهواز در خصوص پرداخت عوارض آلایندگی نفت در اهواز گفت: تا الان نديده ايم شركت نفت در اين راه پيش قدم شود. با وجود اينكه در دل شهر اهواز، چندين چاه نفت در حال حفاري است، هنوز حاضر نيستند عوارض شهر را پرداخت كنند. در دوره رياست آقاي محمدي زاده بر محيط زيست، صورتجلسه يي بين محيط زيست و وزارت نفت تنظيم شد و بر اساس آن، سهم وزارت نفت درباره آلايندگي هوا، به وزارت نفت تعلق نمي گيرد كه اين صورتجلسه، از نظر ما يك نقض قانون است و پرداخت عوارض آلوده كردن هوا توسط شركت نفت، يك مطالبه عمومي است.

همچنین جانعلی خورشیدی ادامه داد: پرداخت عوارض آلوده كردن محيط زيست، قانون است. مي خواهم اين را عرض كنم وضعيت درياچه اروميه كه تبديل به يك بحران ملي شد، بدتر از وضعيت آلايندگي هواي اهواز نبوده و نيست. لذا از مسوولان انتظار داريم كميته بحران براي وضعيت بحراني اهواز تشكيل دهند. اهميت اين موضوع به حدي است كه بايد در جلسه هيات دولت بررسي شود. انتظار از نمايندگان مجلس دارم اين را در صحن علني مجلس طرح كنند. (جزئیات بیشتر)



انحلال شورای شهر خرمشهر در انتظار تایید وزارت کشور

پیمان کاظمی نژاد مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان در گفتگو با خبرنگار تابناک خوزستان در خصوص آخرین وضعیت شورای شهر خرمشهر گفت: به دلیل مشکلات پیش آمده در شورای خرمشهر، شورای حل اختلاف استان خوزستان در مصوبه ای شورای اسلامی شهر خرمشهر را منحل کرده است.

کاظمی نژاد افزود: این مصوبه برای تایید به وزارت کشور ارسال شده است و تاکنون ابلاغ مکتوبی در خصوص تایید آن به ما نشده است. (جزئیات بیشتر)



هفته بارانی در انتظار خوزستانی ها

کوروش بهادری مدیرکل هواشناسی استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار تابناک خوزستان در خصوص آخرین وضعیت جوی استان گفت: از فردا (جمعه) با ورود سامانه بارشی پرفشار به استان، شاهد بارش باران به صورت رگباری در تمامی نقاط خوزستان و تا روز یکشنبه خواهیم بود.

بهادری افزود: از روز سه شنبه نیز مجدداً سامانه دیگر بارشی وارد استان خواهد شد که طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی معابر را به همراه خواهد داشت. (جزئیات بیشتر)



شعار مرگ بر آمریکا علیه مردم آمریکا نیست، مرگ بر سیاست ها و دولت آمریکاست


سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) در جمع شرکت کنندگان در راهپیمایی 13 آبانماه اهواز گفت: باید چهره کریه امریکا را شناخت مرگ بر امریکا مرگ بر مردم امریکا نیست بلکه مرگ بر سیاست‌ها و دولت امریکاست چون مردم امریکا هم از سیاست‌های دولت مردان خود نگران هستند.

وی افزود: باید پیام مقاومت و آزادی خواهان را به گوش جهان برسانیم مبارزه با امریکا ادامه خواهد داشت و به امید خدا پیروز این میدان ما خواهیم بود. (جزئیات بیشتر)



آلودگی این روزهای هوای اهواز


خلاصه كردن دو روز اقامت در آلوده ترين شهر جهان، با خونگرم ترين مردمي كه تاكنون شناخته ايد، چپاندن بحر در كوزه است. با اين وجود، در گزارش پيش رو، سعي شده تصويري نزديك به واقعيت زندگي شهروندان اهوازي، در شرايطي ارائه شود كه وضعيت زندگي عادي مردم آن سامان، تحت تاثير آلاينده هاي محيطي، از جمله آلودگي هوا، آب رودخانه كارون و خاك تفته خوزستان قرار دارد. هر چند زندگي عادي در روزهايي كه هوا قابل تنفس است، در آلوده ترين شهر جهان جريان دارد، ولي چشمان نگران مردم دم به دم آسمان را مي كاود تا به ناگاه غافلگير غبار سرخ و ناشناخته، دود حاصل از فعاليت ميدان هاي نفتي و باران اسيدي نشود. (جزئیات بیشتر)



آیا کنوکارپوس مقصر تنگی نفس خوزستانی هاست؟

امسال نیز با اولین بارش های پاییزی، تعداد زیادی از شهروندان خوزستانی در شهرهای مختلف استان بویژه مرکز استان بدلیل تنگی نفس به بیمارستان ها مراجعه کردند با این وجود هنوز مشخص نیست دلیل ایجاد مشکلات تنفسی برای شهروندان چیست؟

 اگرچه در دو سال گذشته نیز این پدیده دامن گیر خوزستانی ها شده است اما هنوز دلیل اصلی این رویداد اعلام نشده و امسال هم نظرات و مواضع مسئولان و کارشناسان تناقض های جدی دارد. (جزئیات بیشتر)


آمار بیماران تنفسی بارندگی خوزستان به 17 هزار نفر رسید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، آخرین آمار مراجعه کنندگان تنفسی ناشی از بارش باران به مراکز درمانی خوزستان پس از باران اخیر تا صبح امروز سه شنبه، 17 هزار و 76 نفر اعلام کرد.

دکتر ایرج نظری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از این تعداد 600 نفر بستری، 22 نفر بستری در بخش ویژه ICU و بقیه مراجعه کنندگان به صورت سرپایی درمان شدند. (جزئیات بیشتر)
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار