در بودجه سال 94 شهرداری اردبیل مصوب شد
پل ایستگاه سرعین بزرگترین پروژه عمران شهری تاریخ اردبیل محسوب می شود با این حال احتمال حذف برخی رمپ ها و کوچک سازی طرح برای صرفه جویی مالی وجود دارد. در برآورد اولیه مشاوران، زمان اجرای این پروژه 4 سال اعلام شده است.
کد خبر: ۱۲۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷ 10 March 2015

سخنگوی شورای شهر اردبیل در گفتگو با اصحاب رسانه از عزم شورا و شهرداری اردبیل برای آغاز احداث پل غیر همسطح قدس (ایستگاه سرعین) خبر داد.

به گزارش تابناک اردبیل، محمد فیضی از تصویب 15 میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال 94 برای آغاز عملیات اجرایی پل قدس خبر داد. با برآورد سال 93 برای اتمام این پروژه دستکم به 45 میلیارد تومان اعتبار نیاز بود.

پل ایستگاه سرعین بزرگترین پروژه عمران شهری تاریخ اردبیل محسوب می شود.

پروژه ای که قرار است یک سر آن از حوالی درب پادگان ارتش در بزرگراه شهدا شروع شود ، از فراز چهارراه ایستگاه سرعین و سپس عرض رودخانه بالیغلو عبور کند و دهانه دیگر آن به صورت دو شاخه مجزا به ابتدای خیابانهای والی و خیابان مشرف به ججین برسد. این طرح برای شهرداری شهری با امکانات مالی اردبیل، پروژه مفصلی محسوب می شود.

با این حال احتمال حذف برخی رمپ ها و کوچک سازی طرح برای صرفه جویی مالی وجود دارد که امیدواریم اینطور نشود.

پل ایستگاه سرعین قرار بود در سال 86 و همزمان با پنج پل روگذر مبارزان، سعدی، باغمیشه، پیرعبدالملک و بعثت شروع شود. حتی ماکت اولیه آن توسط مشاور وقت روی کاغذ آورده شد اما شرایطی چند دست به دست هم دادند تا این طرح بزرگ در آن زمان اجرایی نشود.

در برآورد اولیه مشاوران، زمان اجرای این پروژه 4 سال اعلام شده است. یعنی اگر پروژه در بهار 94 کلنگ زنی شود، اتمام این پروژه دستکم تا پایان 97 و احتمالا اواسط سال 97 طول خواهد کشید.

با این حال اگر ستادی از مدیریت واحد شهری به همت استاندار بومی اردبیل شکل بگیرد و جابجایی های ضروری تاسیسات شهری مربوط به آب ، برق و مخابرات در سریع ترین زمان ممکن انجام شود؛ اگر همه شهر دست به دست هم داده و تب ناشی از این جراحی بزرگ را تحمل کنند و اگر شهرداری اردبیل بتواند در کمتر از سه سال این طرح را به اتمام برساند ، آنگاه می توان ادعا کرد کار جمعی بزرگی در تاریخ عمران شهری اردبیل انجام شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
نیاز است اینگونه پلها با تدبیر و کار مهندسی و نیاز سنجی انجام شود چون چندین پل اینگونه ساخته شده و لی متاسفانه وضعیت اسفباری دارند از یک طرف مهندسی نشده اند از طرفی اصلا ماشینی از رویشان رد نمی شود ای کاش مسئولان بدانند کدام پول کجا و چگونه خرج شود نیاز های ضروری را بشناسیم نه اینکه کارنامه خودرا پررنگتر کنیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار