عضو مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قیام امام حسین (ع) اصلاح گرایانه بود.
کد خبر: ۱۲۴۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۱ 06 November 2015

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدصادق قادری در همایش امام حسین (ع) اولین مصلح که به همت حزب ندای ایرانیان شعبه اردبیل برگزار شد، با بیان اینکه حرکت امام حسین (ع) از دو بخش تشکیل شده است، گفت:این دو بخش شامل کنش (مبارزه مثبت) و واکنش (مبارزه منفی) است که باید نگاه عمیقی به آنها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) اصلاح گرانه بود، افزود: اصلاح به معنی پیرایش و ویرایش است و امام حسین (ع) تلاش می کرد فرسودگی و زشتی هایی را که بر یک ساحت زیبا رخنه کرده بزداید که این نشان ازاصلاحات همه جانبه بود.

قادری تاکید کرد: یکی از مشکلات عمده که متاسفانه جوامع اسلامی عموماً دچار آن هستند به هم خوردن موازنه و تناسب بین مسئولیت ها و قابلیت ها است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: بر اساس آموزه های قرآنی و سنت و داده های عقلانی باید بین شایستگی ها و مسئولیت ها توازن باشد و عقل و خرد بشر نیز به آن حکم می کند.

عضو مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: متاسفانه موازنه بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) به هم خورد و افرادی مسئولیت گرفتند که دارای شایستگی های لازم نبودند و صرفاً بخاطر مسائل قومی و جناحی صاحب مسئولیت شدند.

وی دلیل قیام امام حسین (ع) را نیز نداشتن شایستگی های لازم مدیریت جامعه اسلامی توسط یزید دانست و خاطرنشان کرد: اگر در جامعه ای فردی خرد و کوچک و بدون شایستگی مسئولیتی را به عهده بگیرد، نمی تواند امورات جامعه را به اکمال و اتمام برساند.

قادری زیر سوال بردن کرامت های انسانی را از پیامدهای منفی یک حکومت دانست و افزود: ارزش انسان تنها به دنیانت محدود نمی شود، بلکه نظر و تفکر و گرایشات فکری افراد نیز ارزشمند و قابل احترام است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار