دو خبرنامه تابناک گیلان (24+) ؛
تابناک گیلان در نظر دارد که روزانه دو خبری که شاید به نوعی مهمترین اتفاق روز و هم جالب ترین خبری که از نگاه تماشاگران تابناک باشد را منتشر کند که بیست و چهارمین بسته دو خبرنامه تابناک گیلان را با هم مرور می کنیم.
کد خبر: ۱۲۵۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹ 08 November 2015

روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان در نظر دارد که روزانه دو خبری که شاید به نوعی مهمترین اتفاق روز و هم جالب ترین خبری که از نگاه تماشاگران تابناک باشد را منتشر کند که بیست و چهارمین بسته دو خبرنامه تابناک گیلان را با هم مرور می کنیم.



سخنی با نامزدهای احتمالی مجلس: "بیایید صادق باشیم"

شیدا گلشاهی / تابناک گیلان:
ﺩﺭﻭﻍ ﻭﺍﮊﻩ ﺍﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺑﺎﺭ ﺷﯿﻄﺎﻥ ﺑﻪ حضرت ﺁﺩﻡ ﮔﻔﺖ!
در کتب اسلامی و روایات متعدد آمده که ﺷﯿﻄﺎﻥ آدم و همسرش ﺭﺍ ﺑﻪ یک ﺩﺭخت میوﻩ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﮐﺮﺩ
ﺳﭙﺲ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻭﺳﻮﺳﻪ ﮐﺮﺩ ﺗﺎ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﻧﺪﺍﻣﺸﺎﻥ ﭘﻨﻬﺎﻥ ﺑﻮﺩ ﺁﺷﮑﺎﺭ ﺳﺎﺯند ﻭ ﮔﻔﺖ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺗﺎﻥ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺩﺭﺧﺖ ﻧﻬﯽ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﻣﮕﺮ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺍﯾﻨﮑﻪ ‏(ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﺨﻮﺭﯾﺪ‏) ﻓﺮﺷﺘﻪ ﺧﻮﺍﻫﯿﺪ ﺷﺪ ﯾﺎ ﺟﺎﻭﺩﺍﻧﻪ ‏ﺩﺭﺑﻬﺸﺖ ﺧﻮﺍﻫﯿﺪ ﻣﺎﻧﺪ ! ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻧﻬﺎ ﺳﻮﮔﻨﺪ ﯾﺎﺩ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﻣﻦ ﺧﯿﺮﺧﻮﺍﻩ ﺷﻤﺎ ﻫﺴﺘﻢ.

ﮐﻢ ﮐﻢ ﺍﺯ ﻋﻤﺮ ﺩﻧﯿﺎ ﮔﺬﺷﺖ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﯾﺎﺩ ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺩﺭﻭﻍ ﺑﮕﻮﯾﻨﺪ ﻭ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎﯾﯽ ﻫﻢ ﺍﯾﻦ ﺩﺭﻭﻍ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺎﻭﺭ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﺣﺎﻝ ﺑﻪ ﻫﺮ ﺟﻬﺘﯽ ﯾﮑﯽ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﺳﺎﺩﻩ ﻟﻮﺣﯽ ﻭﺩﯾﮕﺮ ﺷﺎﯾﺪ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﻣﻨﺎفع شخصی!

به زمان حال برمی گردیم ﺑﻪ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﭼﻨﺪ ﻣﺎﻫﯽ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ ﻣﺠﻠﺲ.

دﺭ ﮔﺬﺷﺘﻪ های نه چندان دور ﻓﻀﺎﯼ ﻣﺠﺎﺯﯼ ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭ ﻣﺎ آﻧﻘﺪﺭ ﻫﺎ ﻫﻢ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ اما حالا ﺑﺎ ﺍﺿﺎﻓﻪ شدن شبکه های اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ مردم و خصوصا جوانان با هم ارتباط نزدیک تری دارند و می بینیم که به تازگی ﻭﺍﮊﻩ ﺍﯼ ﺟﺪﯾﺪﯼ ﺩﺭ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ در این ﺷﺒﮑﻪ ﻫﺎ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ "ﮐﺎﻧﺪﯾﺪﺍﻫﺎﯼ ﺍﺣﺘﻤﺎﻟﯽ ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ ﻣﺠﻠﺲ ﺁﯾﻨﺪﻩ".




ﺁﺭﯼ ﺧﻼﻑ ﻗﺎﻧﻮن ولی ﺑﻪ ﻗﻮﻝ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ کلاه شرعی !

ﺁﻗﺎﯾﺎﻥ ﺑﻪ ﺍﺻﻄﻼﺡ ﮐﺎﻧﺪﯾﺪﺍ ﺍﺣﺘﻤﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﻫﺮ ﮐﺪﺍمتان وقتی صحبت از وعده دادن می شود به چند زبان زنده دنیا مسلط هستید بهتر نیست با مردم صادقانه سخن بگویید ؟

اگر به وﻋﺪﻩ ها ﻭ ﺷﻌﺎﺭ ﻫﺎ عمل می شد که خوب بود.

این روزها وعده هایی می دهید که انجام ﺁﻥ یا ﺟﺰﺀ ﻭﻇﺎﯾﻒ یک ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﻩ ﻧﯿﺴﺖ ﯾﺎ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ نمایندگان مجلس ﺑﺮ ﻧﻤﯽ ﺁﯾﺪ !

ﻟﻄﻔﺎ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺩﺭﻭﻍ ﻧﮕﻮﯾﯿﺪ ...

ﻫﺮ ﺩﻭﺭﻩ ﺩﯾﺪﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺁﻗﺎﯾﺎﻥ ﻭﻋﺪﻩ ﻣﯽ ﺩﻫﻨﺪ ﻭﻟﯽ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺷﺪﻥ ﻧﻪ ﺟﻬﺖ ﺁﺑﺎﺩﻧﯽ ﮐﺸﻮﺭ ﺧﻮﺩ ﻭ ﻧﻪ ﺩﺭ ﺟﻬﺖ ﺁﺑﺎﺩنی شهر ﺧﻮﺩ ﺗﻼﺵ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﻨﺪ.




آتش "بزک مدیریتی” بر جان تالاب/شمارش معکوس برای مرگ تالاب انزلی آغاز شد

تابناک گیلان: حسین متقی طلب ظهر امروز در جمع تعدادی از آبزی پروران حاشیه تالاب انزلی اظهار داشت: تالاب بین المللی بندر انزلی که روزی به عنوان نگین استان گیلان می درخشید امروز در شرایطی قرار گرفته که خود از بیان اسم تالاب شرمسار است.

وی افزود: حدود ۳۰ سالی است که آزولا به دلیل نامعلوم! و عدم مدیریت صحیح ، نفس تالاب بین المللی را به شماره انداخته و مسئولان در حال اندیشیدن و نظاره گری هستند .این استاد دانشگاه گفت: آیا وقت آن نرسیده که در این خصوص گزارش عملکردی از صرف هزینه های میلیاردی بیت المال در تالاب داده شود؟! و یا اینکه منتظر گزارش آژانس همکاری بین المللی ایران و ژاپن ( جایکا) هستید تا خطابه خود را کامل کنید !متقی طلب تصریح کرد: به هرحال تالاب انزلی که مدتهاست به عنوان محل دفن زباله و شیرابه های ناشی از آن ، فاضلاب شهری و صنعتی ، گسترش بی رویه گیاه آزولا رنج می برد و زبانزد خاص و عام شده ، رونمایی جدیدی از گیاه سنبل آبی نیز در دستور کار قرار گرفت تا بار دیگر تیر خلاصی را بر پیکره بی جان تالاب بین المللی بندر انزلی شلیک کند.

وی با انتقاد از عملکرد مسئولان زیست محیطی در تالاب بین المللی انزلی گفت: شاید به عنوان اولین دستاورد رفع تحریم های پسا برجام که برای مردم قابل رویت و لمس است همین سنبل آبی است که به ناگاه! وارد تالاب شد و امروز مسئولان در صدد غبار روبی از پیکر بی جان تالاب انزلی هستند و اقدامات نمایشی و مکانیکی رفع بحران را در دستور کار خود قرار داده اند .

پژوهشگر محیط زیست گفت: اقداماتی که شاید در خصوص آزولا به فراموشی سپرده شد و تالاب را به عقد جایکا درآوردند و نتیجه آن هدر رفت سرمایه های ملی بود.



آتش



وی با تصریح بر اینکه جالبتر اینکه تالاب انزلی را به خواهرخواندگی تالاب کوشیرو ژاپن نیز درآوردید ، خاطرنشان کرد: چگونه است که در خصوص تناسب خواهرخواندگی تالاب کوشیرو و تالاب بندر انزلی تاکنون حرفی به میان نیامده و اعلام نکرده اید که چه تناسباتی بین وسعت تالاب کوشیرو و انزلی وجود داشته است .

دکتر متقی طلب افزود: تالاب کوشیرو به وسعت ۲۶ هکتاری چه همسانی جغرافیایی با تالاب ۲۰ هزار هکتاری بندر انزلی داشته که مدیر پارک! کوشیرو را برای تالاب بحران زده و بین المللی بندر انزلی به عنوان مدیر و مشاور شاخص مطالعاتی انتخاب نموده اید و با نام جایکا هزینه های بهسازی پارک آبی کوشیرو را فراهم نمودید! و در مصاحبه های خود اعلام نموده اید که ” در بخش های آبزی پروری ، مطالعات ، اجرا ، آموزش و مدیریت تالاب انزلی نیازمند همکاری و استفاده از تجربیات مدیران تالاب کوشیرو ژاپن هستیم! ” . آیا وقت آن نرسیده است که به اشتباهات فاحش و بزک های مدیریتی خود پایان دهید؟

وی با بیان اینکه یکی از مسئولان عالی رتبه استان اخیرا اعلام کرده هیچ اعتبار استانی و کشوری برای نجات تالاب انزلی تاکنون اختصاص پیدا نکرده! و تنها راه مقابله با این گیاه! و آن گیاه! آبی مهاجم ، جمع آوری با کمک جوامع محلی می باشد ، اظهار داشت: حال سوال اینجاست با این تفاسیر نتایج هزینه های میلیاردی صرف شده چه می شود ؟ و آیا نیاز به مطالعات و سفرهای بین المللی بیشتری است؟

این استاد دانشگاه گفت: طرح احیای انزلی بار دیگر در دولت یازدهم کلید خورد و با اختصاص بودجه چهار میلیارد تومانی به راه خود بصورت فرمایشی ادامه داد ولی مشخص نشد این بودجه کجا خرج شده است و جوامع محلی چه سهمی از این بودجه اختصاص یافته داشته اند که امروز جوامع محلی را فراخوان می کنید!

متقی طلب با انتقاد از رفتارهای آزمایشی در تالاب انزلی گفت: آزولا در سال ۶۳ از فیلیپین وارد کشور شد و آنهم به بهانه تحقیقات ولی امروز سنبل از بزریل و اکوادور وارد تالاب شد و دلیل آن را مردم اعلام کرده اید . آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که شاید تالاب به عنوان آزمایشگاه بین المللی در دستور کار قرار گرفته است ؟

وی گفت: حال این موضوع پیش می آید برای تالابی که بودن و یا نبودنش برای مردم بندر انزلی فرقی نمی کند نگرانی های مسئولان استانی دیگر برای چیست و رونمایی های جدید چه دردی را مرتفع خواهد کرد بجز اینکه به برنامگی مدیران شهرستانی و استانی مهر تائیدی بزند و یا اینکه به منظور تطهیر فعالیتهای زیست محیطی موضوع جدیدی را در دستور کار خود قرار داده اید .

این استاد دانشگاه گفت:به هر حال امروز برای مردم انزلی آزولا، سنبل و یا هرگونه آبی مهاجم دیگری چه فرقی میکند!؟ در حالی که هیچ راه حل منطقی برای برون رفت از شرایط بحرانی تالاب انزلی ارائه نمی دهید و منتظر هم پیمانان بین المللی خود در جایکا هستید .

متقی طلب تصریح کرد: در هر صورت مردم استان گیلان و علی الخصوص شهرستان بندر انزلی چشم انتظار ارائه گزارش عملکرد مدیران شهرستانی و استانی خود در ادوار مختلف هستند تا شاید نقطه امیدی را برای احیاء تالاب انزلی در آینده داشته باشند که البته با توجه به وضعیت موجود بعید به نظر می رسد.




 آخرین ورژن کلاهبرداری در گیلان

تابناک گیلان: یک مرد که با ایفای نقش قاضی دادسرای نظامی به کلاهبرداری دست می‌زد از سوی پلیس بازداشت شد.

به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز، یک مرد که با ایفای نقش قاضی دادسرای نظامی به کلاهبرداری دست می‌زد از سوی پلیس دستگیر شد.
 
دادگستری استان گیلان از مردم خواست متهمی را که عنوان قاضی دادسرای نظامی را جعل کرده شناسایی کنند و هرگونه شکایت از «مقصود قاسمی» جاعل و کلاهبردار حرفه‌ای رودبار را به دادگستری اعلام کنند.
 
به گزارش سازمان قضایی نیروهای مسلح بنا به اعلام دادگستری استان گیلان، مقصود قاسمی به اتهام جعل عناوینی همچون مأمور اطلاعات، قاضی تجدیدنظر، قاضی دادسرای نظامی، وکیل و... اقدام به اخاذی و کلاهبرداری‌های سریالی در سطح استان، دستگیر شد و مردم گیلان که نسبت به این شیاد شکایتی دارند می‌توانند به دادستانی دادسرای عمومی و انقلاب رودبار مراجعه کنند.
 
گفتنی است، از این مرد یک کلت کمری، مقدار قابل توجهی ساچمه، باروت و اسناد و مدارک مربوط به اشخاص مختلف کشف شده است.





درخواست نماینده رشت برای برخورد با تخلفات احمدی نژاد

تابناک گیلان: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز پیش از آن با اشاره به گزارش تفریغ بودجه سال 91 در جلسه علنی مجلس بر لزوم برخورد با تخلفات دولت گذشته در زمینه‌های مختلف از جمله هدفمندی یارانه‌ها تأکید کرده بود.

غلامعلی جعفرزاده گفته بود: براساس گزارش تفریغ بودجه 91 و مستند به گزارش نهادها و سازمان‌های رسمی بالغ بر 88 درصد مصوبات قانونی در بودجه 91 مورد کم‌لطفی و بی‌توجهی دولت وقت قرار گرفته است. وی افزود: براساس این گزارش تخلفات عمده‌ای در حوزه‌های مختلف از جمله هدفمندی یارانه‌ها صورت گرفته که اگر دولت‌های دیگر این روند را ادامه دهند کشور به سمت قهقرا خواهد رفت.




نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه براساس گزارش تفریغ بودجه تخلفاتی در فروش نفت و پرداخت تسهیلات صورت گرفته، اظهار کرد: براساس قانون، دیوان محاسبات می‌تواند علی‌الرأس با تخلفات صورت‌گرفته برخورد کند و این وظیفه ذاتی و قانونی دیوان محاسبات است که در مستشاری و دادستانی به این تخلفات رسیدگی کند.

اصرار بر برخورد به خاطر این است که رفتارهای خلاف قانون در دولت‌ها عادی نشود. اگر برخورد قاطع و در چارچوب ضوابط با متخلفان و کسانی که قوانین را اجرا نکرده‌اند و آن را مسکوت گذاشته‌اند، صورت نگیرد این مبنایی برای دولت‌های دیگر خواهد‌شد. 

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار