دبیر جبهه ایستادگی اردبیل:
دبیر جبهه ایستادگی استان اردبیل گفت: دولت به جای هجمه، فشار و تهدید رسانه‌های منتقد بهتر است تاب تحمل خود را بالا برده و نقدها را با جان و دل بپذیرد.
کد خبر: ۱۲۵۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸ 08 November 2015

به گزارش تابناک اردبیل، به نقل از فارس از اردبیل، حبیب کوهی عصر امروز در نشست مطبوعاتی خود با جمعی از خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: معلوم نیست این چه رویه‌ای است که دولت در محدود کردن فعالیت رسانه‌های منتقد در پیش گرفته و نمی‌خواهد واقعیت‌ها را بپذیرد در حالی که در دولت گذشته ما به راحتی شاهد باز بودن فضا برای نقدهای دلسوزانه بودیم که قطعاً این نقدها مغرضانه نبوده و هدف تخریبی به دنبال نداشته است.

وی با انتقاد از روحیه دولت تدبیر و امید در تنگ کردن فضا برای رسانه‌های منتقد و عدم حضور این رسانه‌ها در نمایشگاه مطبوعات تصریح کرد: بنده بر این باورم اگر فضای نقد باز شود و منصفانه و دلسوزانه رسانه‌ها خواسته‌ها و مطالبات مردم را مطرح کنند، بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها برطرف می‌شود.

دبیر جبهه ایستادگی استان گفت: ما نباید بسته فکر کرده و درصدد دور کردن رقبایمان از صحنه فعالیت‌ها باشیم، چراکه این اصلاً اخلاقی و انقلابی نیست و باید تاب تحمل را افزایش داده و زمینه پذیرش نقدها را داشته باشیم.

کوهی افزود: در هشت سال دولت گذشته روزنامه‌ها و نشریات طرف مقابل تندترین انتقادها را از دولت انجام می‌دادند اما دولت صبورانه مسائل را پیگیری می‌کرد و در صدد فضاسازی‌های کاذب نبود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: همان افرادی که امروز در مسند برخی از روزنامه‌ها و رسانه‌های جبهه حامی دولت قرار گرفتند، فتنه‌گران 88 هستند که با شدت تمام علیه دولت حتی نظام و ولایت موضوعات و مسائل را مطرح می‌کردند، اما امروز آزادانه در این دولت فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند، در حالی که رسانه‌های منتقد و دلسوزی همچون فارس و دیگر مجموعه‌های رسانه‌ای کشور که با دیدگاه‌های ارزشی، انقلابی و اصولگرا حاضر هستند، در این دولت مورد بی‌توجهی و تنگ نظری قرار گرفتند.

کوهی با انتقاد از مسئولان فرهنگ و ارشاد که زمینه این فضای محدود را فراهم کردند، ادامه داد: اگر فضای نقد و نقادی باز می‌شود قطعاً دولت همه فعالیت‌های خود را به حق دیده و گوش شنوایی برای شنیدن واقعیت‌های جامعه ندارد.

به دنبال مچ‌گیری و تضعیف دولت نیستیم

دبیر جبهه ایستادگی استان اردبیل با بیان اینکه بنده در سخنرانی‌های اخیر خود اعلام کردم که برای این استان افرادی تصمیم‌ می‌گیرند که در کافه‌ها و برخی محافل شخصی سعی در پیشبرد امور استان دارند، گفت: همچنان بر این باورم که بخش عظیمی از تصمیم‌گیران این استان دلسوز نبوده و فقط اقدام جناحی و نگرش سیاسی دارند.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه به دنبال مچ‌گیری و یا تضعیف نظام مدیریتی استان نیستم اما باید مشخص شود که چه کسانی در مسیر تضعیف مدیریتی این استان گام بر می‌دارند، اظهار کرد: برخی‌ها تلاش می‌کنند تا از جایگاه خود و موقعیتشان در ورود به انتخابات سوءاستفاده کنند و بنده بارها به استاندار و دیگر مسئولان در این زمینه اعلام کردم که مراقبت بیشتری را انجام دهند تا افرادی با قصد و غرض خاص فضای انتخاباتی را آلوده به خواسته‌های خود نکنند.

کوهی در ادامه سخنان خود افزود: طرح این مسائل به صورت شفاف و روشن حق مردم است و نباید چنین مسائلی را کتمان کرد که برای این استان عده‌ای در کافه و سفره‌خانه‌های سنتی تصمیم‌گیری می‌کنند که این عیب و ایراد برای استان است.

وی تصریح کرد: ما البته در دولت گذشته نیز نقدها و انتقاداتی داشتیم که به صورت شفاف مطرح می‌کردیم و بنده به صراحت اعلام می‌کنم که استاندار اردبیل فردی دلسوز و حامی سرمایه‌گذاران است اما متأسفانه در این جبهه تنها مانده است.

کوهی با یادآوری اینکه هم و غم دولت در مناطق شهری و روستایی به جای خدمت‌رسانی به مردم دامن زدن به فضای انتخاباتی است، بیان کرد: وزارت کشور باید وظیفه خود را انجام دهد نه اینکه بخواهد ورود مستقیم به انتخابات داشته و در چینش استانداران، فرمانداران و حتی بخشداران و دهیاران به گونه‌ای مرموزگونه و با اهداف انتخاباتی ورود پیدا کنند.

وی اضافه کرد: احزاب و گروه‌های سیاسی به عنوان خواص شهر قطعاً در مسیر درست عقلانیت و انتخاب اصلح به دور از نگاه احساسی و قوم‌گرایانه ورود پیدا کرده و سعی می‌کنند تا فعالیت‌ها به شکل منسجم انجام شود.

کوهی ادامه داد: ما نیز در جبهه ایستادگی به دنبال انتخاب افراد اصلح و نهایی کردن گزینه‌هایمان برای انتخابات پیش رو هستیم که البته در این بین گرایش‌های سیاسی برای ما مهم نیست، اما آنچه که مهم به نظر می‌رسد دور شدن از جریان‌سازی‌های کاذب و توجه به معیارهای ارزشی و اعتقادی است که مورد اهتمام است.

وی فعال شدن برخی از احزاب و گروه‌های سیاسی اصلاح‌طلب تازه به دوران رسیده را با اخذ مجوز 15 روزه از فرمانداری اردبیل یادآور شد و گفت: فرماندار به جای صدور مجوز 15 روزه به احزاب همسو، بهتر است به احزابی که دو سال است درخواست صدور مجوز داده و به شکل قانونی در کشور فعالیت می‌کند، مجوز صادر کند.

کوهی در ادامه افزود: بهتر است مسئولان استان اردبیل تاب تحمل نقدها و انتقادات را داشته باشند و احزاب را همراه و همسو با منافع ملت و نظام بدانند، چراکه دغدغه ما دغدغه مردم، نظام و خط ولایت است که باید تحقق پیدا کند.

وی تصریح کرد: به هیچ وجه قصد لطمه زدن و یا حرکت مغرضانه در رویارویی با دولتمردان را نداریم، بلکه مدافع حق و حقوق ملت، پیگیر مشکلات و نارسایی‌هایی هستیم که سال‌هاست استان اردبیل را رنج می‌دهد و ده‌ها پروژه‌ای که هنوز هم بعد از سال‌ها چشم‌ انتظاری به نتیجه نرسیده است.

دبیر جبهه ایستادگی استان اردبیل با محکوم کردن حرکت اخیر توهین‌آمیز برنامه فیتیله از مسئولان صدا و سیما به خاطر عکس‌العمل سریع در برخورد با خاطیان، از رسانه ملی خواست تا در تقویت مسائل قومی و قبیله‌ای در کشور ورود پیدا کرده و اجازه ندهد عده‌ای که با نیت شیطنت‌آمیز قصد بر هم زدن وحدت ملی را دارند، حرکت‌هایی همسو با نقشه استکبار جهانی انجام دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
اردبیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
بزرگترین طنزی که در چند سال اخیر شنیدم*در دولت گذشته ما به راحتی شاهد باز بودن فضا برای نقدهای دلسوزانه بودیم* چنین افرادی نمی دونم چرا خجالت نمی کشند و باز ابراز نظر می کنند در حالیکه ملت بازهم بدبختی آن 8 سال رو دارن می کشند.
افشار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
اقای اردبیلی که حتما اردبیلی نیستی انتقاد کردن خجالت میخواهد؟ افراد بی اطلاع مثل تو باعث عقب ماندگی و بدبختی مردم این استان شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار