سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: در سال‌جاری بیش از 4 میلیون نفرساعت برنامه‌های آموزشی و مهارتی در استان اجرایی و عملیاتی شده است.
کد خبر: ۱۲۵۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸ 08 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یونس ممی‌زاده عصر امروز در جریان بازدید از مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان نیر با بیان اینکه در استان 25 مرکز فنی و حرفه‌ای دولتی و 240 آموزشگاه آزاد ارائه خدمات می‌کنند، اظهار کرد: از این تعداد 200 آموزشگاه فعال بوده و به صورت فراگیر در رشته‌‌های مختلف برنامه‌‌های آموزشی ارائه می‌کنند.

وی تصریح کرد: در یک سال گذشته بیش از 40 هزار نفر در استان از آموزش‌های فنی و حرفه‌‌ای بهره‌‌مند شده‌اند که 22 هزار نفر آنها از طریق مراکز دولتی و 18 هزار نفر نیز از طریق مراکز آزاد این دوره‌های آموزشی را سپری کرده‌اند.

سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل تعداد کارگاه‌های آموزشی فعال در 25 مرکز فنی و حرفه‌ای دولتی را 174 کارگاه در بخش‌های مختلف آموزشی و مهارتی عنوان کرد و گفت: در 11 بخش شامل مراکز ثابت و شهری، صنایع، روستایی، جوار دانشگاهی، پادگان‌‌ها و مراکز نظامی ارائه برنامه‌های آموزشی و مهارتی در 11 بخش مشخص شده به انجام می‌رسد.

ممی‌زاده تعداد استانداردهای اجباری در کشور را شش هزار و 700 استاندارد آموزشی دانست و افزود: در این استان در 321 استاندارد برنامه‌‌های آموزشی‌ خودمان را ارائه می‌کنیم.

وی از ارائه بیش از سه میلیون و 658 هزار و 647 نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد در شش ماهه نخست به متقاضیان در سطح این استان خبر داد.

ممی‌زاده حوزه فعالیت‌های این اداره کل را در چهار بخش صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر عنوان کرد و ادامه داد: سالانه بیش از چهار میلیون و 300 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در سطح مراکز دولتی به متقاضیان در سطح استان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام مراحل ارائه خدمات فنی و حرفه‌ای استان در تمام دوره‌ها و شرکت در آزمون‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، بیان کرد: حتی صدور گواهینامه‌ها و استعلام آنها الکترونیکی، بدون کاغذ ‌بازی و حضور افراد انجام می‌شود.

ممی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما در قالب گواهینامه‌های الکترونیکی صادره آمادگی داریم تا 20 مورد صدور گواهینامه‌ها را در قالب این نظام الکترونیکی انجام دهیم که استعلام و ارزیابی‌های آن نیز به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مدت بیش از 122 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی نیز در زندان‌های استان ارائه شده است، گفت: با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی توانمندسازی، ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال، جلوگیری از گرایش به اعتیاد، بزهکاری و در قالب تفاهمنامه همکاری با سازمان زندان‌ها در نیمه اول امسال برای بیش از 122 هزار و 705 نفر ساعت آموزش در نظر گرفته شده و به علاقمندان ارائه شده است.

ممی‌زاده ضرورت توسعه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به مددجویان یادآور شد و افزود: یکی از علل اصلی بزهکاری و جرم در جامعه بیکاری است چراکه خیل کثیری از افراد که شغل ندارند به کارهای خلاف روی آورده و راهی زندان می‌شوند.

سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای اردبیل تصریح کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در راستای انجام رسالت سازمانی خود با برنامه‌ریزی و رویکرد جدید تلاشش را به کار گرفته تا با ارائه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و فراهم کردن زمینه اشتغال اسباب بازگشت سعادتمندانه زندانیان به جامعه را فراهم کرده و مانع بازگشت مجدد زندانیان به زندان‌ها شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار