بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۶۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۱ 10 November 2015

روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


دل نوشته یک شهروند لنگرودی برای لاهوتی

شیدا گلشاهی / تابناک گیلان: مدت زیادی از شروع به کار سردخانه گیلانپارس واقع  در مسیر جاده چمخاله لنگرود می گذرد.

این سردخانه با هدف ایجاد اشتغال برای  جوانان بومی با وام چهار درصد و باشرایط فعلی بازار باید گفت  [تقریبا بلاعوض]  ساخته شد.

در مورد کل مبلغ وام اعطایی به این سردخانه هیچ موقع اطلاع رسانی دقیقی انجام نگرفت ، اما منابع غیر رسمی مبلغ وام را حدود  هشت میلیارد ، ده میلیارد  و هجده میلیارد تومان  عنوان میکنند.

از مبلغ واقعی وام که بگذریم می رسیم  به نرخ سود  چهار درصدی آن که در این اوضاع تورم تقریبا بلاعوض محسوب میشود که آن هم نادیده می گیریم.

اما به واقع چند نفر در این  سردخانه مشغول به کار شدند ؟

آیا بیشتر از هجده یا نوزده نفرهستند؟

مگر بودجه آن وام برای ایجاد اشتغال جوانان لنگرود اختصاص پیدا نکرده بود؟

سوال اینجاست :

اگر به جای آن سردخانه یک واحد تولید لبنیات (شیرپاستوریزه ، ماست ، پنیر ، کشک و....) احداث میشد، آیا برای افراد بیشتری ایجاد اشتغال نمی کرد ؟

 آیا علاوه بر آن ، جهت  تامین مواد اولیه (شیر) ، برای روستاییان اطراف شهر نیز اشتغال غیر مستقیم ایجاد نمیشد؟؟؟

همه ی اینها بستگی به تصمیم مدیریت کلان شهرمان داشت.

این تفاوت دیدگاه های نمایندگان شهرهای مختلف است که بودجه مصوبه برای شهرشان را چطور برنامه ریزی کنند تا منجر به رضایتمندی شهروندان  گردد ویا بلعکس....




خوابی که هیئت فوتبال گیلان برای ورزش و جوانان دید! ؛ به بهانه تغییر نام داماش

تابناک گیلان: این روزها که داماش گیلان با انبوه مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند و زمینه های بحران در آن به وفور دیده می شود، خبر رسیده که در واقع نام باشگاه نیز ازابتدای فصل با درخواست مالکین جدیدش و تاییدیه هیات فوتبال به نام«شهرباران» تغییر نام داده و در واقع سازمان لیگ داماش را به رسمیت نمی شناسد. در این رابطه چند نکته گفتنی است.

گیل خبر نوشت: هیات فوتبال گیلان طی اطلاعیه ای سعی دارد تقصیر کار را به اداره ورزش جوانان بسپارد و این تغییر نام را با توجه به خصوصی سازی امری طبیعی بداند. البته آن ها در همین اطلاعیه به صورت تلویحی تایید نمودند که از همان ابتدا بر تغییر نام باشگاه آگاه بودند و روال قانونی این تغییر را نیز امضاء نموده اند. فارغ از درستی یا نادرستی این تغییر نام سوال اینجاست که چرا هیات فوتبال استان سعی بر کتمان موضوع تاکنون داشته و ابراز علنی آن را به مصلحت ندیده است.


Image result for ‫الماسخاله‬‎


همین عدم بازگوئی واقعیت ها مسبب اصلی بسیاری از بحران هاست که نشان می دهد بسیاری جهت دور ماندن مقطعی از تنش های بحران زا بسیاری از واقعیت ها را در جامعه نمی گویند.

در مورد مالکین جدید داماش شک و شبهات زیادی باقی مانده که حتی می تواندبه طور کل صلاحیت آن ها جهت تیمداری را زیر سوال ببرد که نمونه واضح آن هم این است که این باشگاه به هیچ کدام از تعهدات خود درباره مجموعه باشگاه عمل نکرده و به طور کل مدیریت این باشگاه در رشت حضور ندارد که به مردم گیلان پاسخگو باشد.

وقتی مجموعه ای به هیچ کدام از تعهدات خود پایبند نیست، چگونه می تواند این حق را به خود بدهد که تنها در مورد تغییر نام دارای صلاحیت داشته باشد. شما اول برادری خودتان را ثابت نمایید و بعد حق مالکیت خودتان را مطالبه نمایید. البته در اینجا نیز قصور متولیانی که به راحتی اجازه دادندتیم داماش به این مالکین جدید برسد نیز به چشم می خورد.

چگونه ممکن است نام یک باشگاه را کسانی تغییر دهند که در واقع هیچ اقدامی برای حل مشکلات این باشگاه نکرده اند.

با این حال تغییر نام داماش امری نیست که چندان بتوان به آن خرده ای گرفت. این که بعضی هواداران بر این اعتقادند که تیم سقوط نماید ولی تغییر نام ندهد یک سخن احساساتی و بی منطق است.

نام داماش یک برند تجاری بود که جانشین یک برند تجاری دیگر به نام پگاه شد. بعد از مدتی بعضی هواداران به ابن کشف نائل آمدند که نام داماش منطقه ای در رودبار است و هویت شهر باران محسوب می شود. تاخت زدن نام داماش به هویت شهر خطر بزرگ تری از تغییر نام داماش محسوب می شود که احساسات و منطق جوانان شهر را زیر سوال می برد. به واقع هیچ اسپانسر خصوصی حاضر نمی شود از نام برند تجاری خود دست بکشد و نام تجاری دیگری را جایگزین کند.

این همان اشتباهی است که تیم هائی چون برق شیراز، تراکتورسازی، نساجی، راه آهن، ماشین سازی، پلی اکریل انجام داده اند و کسی باید بپرسد که چرا باید اسپانسر جدیدی بیاید و اسم این تیم ها را نیز با خود داشته باشد؟

بازهم خوب است مالکین جدید داماش نام تیم را شهر باران گذاشته اند و به نام کارخانه آهن و فولاد لوشان تغییر ندادند! خیلی هم بهتر شد نام های آهن و فولاد و و کارخانه پگاه از دیرباز در دهه چهل نام تیمی را در رشت  را به خود اختصاص ندادند. وگرنه اکنون مجبور بودیم  شاهد مدیحه سرائی درباره جایگاه این نام ها در هویت شهری رشت باشیم.

خوب است که همه مدیران باشگاه، فوتبال و ورزش و مسئولین سیاسی به وظایف و قول های خود درباره داماش عمل نمایند و از انداختن مشکلات به گردن دیگری خودداری نمایند. داماش یا هر نامی که دارد به عنوان نماینده رشت در سطح عالی فوتبال ایران باقی بماند. اما در روند فعلی چرخه برعکس و سرنوشت تیم هائی چون برق، سپیدرود، آرارات را در نزد اهالی فوتبال برایش پیش بینی می شود که همیشه در لیگ های پائین تر دست و پا بزند و یا به مانند گوهر دورود منحل شود. باید برای جلوگیری از این وضعیت همگان به وظایفشان بیندیشندو عمل نمایند و هواداران نیز به تیم شهرشان و نه فقط «نام » تیمشان!




روایت فاجعه با حضور دستیار ظریف در رشت

مراسم «روایت فاجعه» با هدف گرامیداشت یاد جان باختگان منا در رشت برگزار می شود.

به گزارش تابناک گیلان به نقل از ایسنا، مراسم گرامیداشت یاد جان باختگان منا با عنوان «روایت فاجعه» با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حائری فومنی، دستیار ویژه وزیر امور خارجه و نماینده وزارت امور خارجه در حج امسال برگزار می شود.

«روایت فاجعه» چهارشنبه، ۲۰آبان ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه در مسجد قدس واقع در رشت، خیابان آزادگان، جنب دبیرستان شهید بهشتی با حضور خانواده ها و بازماندگان این فاجعه برگزار می شود.

برگزاری این مراسم به همت انجمن اسلامی معلمان گیلان، انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه گیلان، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان، انجمن اسلامی جامعه پزشکی گیلان و انجمن اسلامی مهندسان گیلان خواهد بود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار