مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: براساس اعلام رسمی شهرداری تهران، هیچ یک از بناهای تاریخی منطقه 12 در قالب طرح انضباط شهری تخریب نشده است.
کد خبر: ۱۲۷۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۳ 11 November 2015
رجبعلی خسروآبادی افزود: میراث فرهنگی استان تهران سخن مدیریت شهری را درباره تخریب نشدن بناهای تاریخی در منطقه 12 شهر تهران را تا زمانی که خلاف آن ثابت نشود، می پذیرد.

وی ساماندهی اجتماعی را از جمله اقدامات مدیریت شهری در حوزه اجرای طرح انضباط شهری در منطقه 12تهران عنوان کرد و گفت: در قالب این طرح مسایل و مشکلات این منطقه از جمله متکدیان و معتادان ساماندهی می شود.

خسروآبادی ساماندهی بافت تاریخی و کالبدی منطقه 12 را از دیگر اقدامات مدیریت شهری در قالب طرح انضباط شهری برشمرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران ایجاد تغییر در بافت تاریخی را نیازمند مطالعه دقیق دانست و افزود: هر گونه تغییر، تحول و تخریب در بافت تاریخی این منطقه باید با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه توسعه و حفظ بافت های تاریخی باید به صورت توامان انجام شود، گفت: محیط پیرامون بازار تهران نمونه عینی توسعه بدون حفظ بافت تاریخی و عدم تناسب میان محور اجتماعی و اقتصادی است.

خسروآبادی با بیان اینکه وضعیت اجتماعی بازار تهران و حضور متکدیان و معتادان در این منطقه شایسته جامعه ایرانی نیست، افزود: تبدیل سکونتگاه ها به انباری و تخریب آثار تاریخی از جمله پیامدهای نبود تناسب میان محور اجتماعی و اقتصادی در اطراف بازار تهران است که به دلیل توسعه محور اقتصادی، محور اجتماعی تخریب شده است.

وی تاکید کرد: میراث فرهنگی با طرح انضباط شهری مشروط بر اینکه با رعایت موازین قانونی و میراث فرهنگی انجام شود، موافق است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: این نهاد معتقد است قانونی که به مدیرت شهری اجازه توسعه می دهد همان قانون به میراث فرهنگی اجازه حفاظت از بافت تاریخی را می دهد پس بهترین و عاقلانه ترین راه در این زمینه تابعیت هر دو نهاد از قانون است.

خسروآبادی افزود: قوانینی که میراث فرهنگی برای حفظ بناهای تاریخی در طرح انضباط شهری منطقه 12 مطرح می کند براساس رفاه مردم است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار