بیش از 24هزار مراجعه به بیمارستانها طی دو هفته؛
از ابتدای بارندگی‌های پاییزی تا 19 آبان ماه، حدود 24 هزار و 800 نفر با علائم مشکلات تنفسی به اورژانس‌های بیمارستانی خوزستان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 600 نفر بستری شده‌اند.
کد خبر: ۱۲۷۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸ 12 November 2015
در حالیکه در سال92در اولین دور مراجعه شهروندان به بیمارستانها به دلیل اختلالات تنفسی، آماری بالغ بر  23هزار نفر ثبت شد، امسال طی دو هفته پس از اولین بارندگی بیش از 24هزار نفر به بیمارستانها مراجعه کردند و 600 نفر آنها بستری شدند.

 به گزارش تابناک خوزستان؛ این در حالی است که در سال 93 این آمار به حدود18هزار نفر کاهش یافته بود.

گفته می شود آمار بیماران تنفسی امسال خوزستان همچنان رو به افزایش است.

بنا بر آمار اعلامی توسط دکتر ایرج نظری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، از ابتدای بارندگی‌های پاییزی تا 19 آبان ماه، حدود 24 هزار و 800 نفر با علائم مشکلات تنفسی به اورژانس‌های بیمارستانی خوزستان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 600 نفر بستری شده‌اند.

بگفته وی، پس از بارندگی اخیر آمار مراجعان نسبت به نخستین باران کاهش یافته و از حد معمول مراجعات، مختصری بیشتر است که احتمالا مراجعان باقی‌مانده بیمارانی هستند که تحریکات تنفسی بیشتر یا بیماری‌های زمینه‌ای شدیدتری دارند.

نظری البته ابراز امیدواری می کند که با توجه به ادامه بارندگی ها شاهد کاهش مراجعه کنندگان در روزهای آینده باشیم اگرچه با افزایش سرما خوردگی‌ها و بیماری‌های فصل زمستان، مراجعات دیگری خواهیم داشت.

بنا بر آمار اعلام شده توسط مراکز درمانی خوزستان، در سال 92 از ابتدای بارندگی‌های پاییزی تا پایان سال در مجموع 23 هزار بیمار با علائم مشکلات تنفسی به بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کردند که این رقم در مدت مشابه سال 93 در مجموع به 18 هزار نفر کاهش یافت.

با این وجود امسال فقط در دو هفته گذشته، 24 هزار و 800 بیمار با مشکلات تنفسی پس از بارندگی به بیمارستان‌ها مراجعه کرده اند که این آمار در واقع، رکورد سال های قبل را شکسته است.

طی هفته های اخیر کارشناسان و مسولان مختلف، درباره علل وقوع این پدیده در خوزستان دلایلی را برشمرده اند. اگر چه مسولان محیط زیست یکی از علل مهم این رویداد را گرده افشانی گیاهان عنوان می کنند اما کارشناسان و مسولان شهری اهواز معتقدند وقوع این پدیده با چنین گستره ای نمی تواند بدلیل گرده افشانی گیاهان باشد از جمله فرماندار اهواز که آلاینده های گسترده در اهواز را یاداور می شود.

حال باید دید آیا مسولان درمانی و محیط زیستی موفق به کشف معمای تنگی نفس خوزستانی ها و حل آن خواهند شد یا نظر بسیاری از کارشناسان که معتقدند مجموعه ای از عوامل و آلودگی های محیطی دست به دست هم داده و ریه شهروندان خوزستانی را ناسالم کرده، پاسخ این معماست؟
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار