مدیرکل فنی و حرفه ای استان خوزستان؛
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: ارتقای مهارت افراد از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، منجر به کاهش واردات و وابستگی به کشورهای خارجی می‌شود.
کد خبر: ۱۲۷۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰ 12 November 2015
عبدالنبی سواعدی ظهر امروز چهارشنبه در دیدار با آیت‌الله حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، مهم‌ترین وظیفه فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های مهارتی را توانمندسازی و آماده کردن نیروی جوان به‌منظور ورود در بازار کار عنوان کرد و افزود: با ایجاد اشتغال، می‌توان نقش عمده‌ای را در کاهش جرائم ایفا کرد.

وی، خواستار حمایت و پشتیبانی جدی مسئولان در گسترش آموزش‌های مهارتی شد و گفت: این آموزش‌ها زمینه‌ساز ایجاد اشتغال پایدار در جامعه است.

سواعدی تصریح کرد: امروزه، آموزش‌های مهارت محور الگویی بی‌بدیل در توسعه پایدار و رکن اصلی توسعه ملی در هر کشوری است. نیروی انسانی ماهر که محصول مستقیم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است، علاوه بر رسالت اجتماعی - فرهنگی، بُردار اصلی توسعه به شمار می‌آید.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان ادامه داد: توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ارزیابی مستمر روند تحول آن از جمله اولویت‌های اصلی در مدیریت کشور است و نمی‌توان آن را بدون یک سیاست و تدبیر حساب شده رها کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: اهمیت آموزش‌های مهارتی در افزایش بهره‌وری در تولید، کیفیت بهتر و خدمات بیشتر در رقابت با تولیدات خارجی، کاهش واردات و حمایت از تولید ملی به‌ویژه تولیدات استراتژیک مشهود است.

سواعدی بیان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کاهش آمار بیکاری و خشکاندن ریشه‌های فقر و آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری در جامعه نیز نقش به سزایی را از خود به‌جای می‌گذارد.

وی یادآور شد: اگر در برنامه‌های توسعه اقتصادی و صنعتی کشور ضرورت آموزش فنی کارگران و ارتقای سطح مهارت افراد آن‌طور که باید موردتوجه قرار نگیرد، توسعه صنعتی و پیشرفت تولید در سطح خواهد ماند و همچنان نیازمند قدرت‌های بزرگ صنعتی باقی خواهیم ماند.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار