مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: عملیات سد بفراجرد خلخال مدتی است که آغاز شده و این سد در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۲۸۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷ 12 November 2015

داود نجفیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دراردبیلاظهار داشت: برای اتمام پروژه بسیار عظیم سد بفراجرد خلخال، اعتبارات مناسبی اختصاص یافته و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این پروژه در مدت زمان مناسب به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه با اتمام پروژه سد بفراجرد خلخال تحول عظیمی در آبرسانی بخش کشاورزی منطقه اتفاق می‌افتد، بیان کرد: با بهره‌برداری از این سد علاوه بر توسعه بخش کشاورزی منطقه، شاهد اشتغال زایی در منطقه نیز خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: علاوه بر سد بفراجرد خلخال، عملیات اجرایی سدهای بزرگی در استان اردبیل همچون سد عمارت گرمی نیز شروع شده که هم اکنون در سد عمارت گرمی فعالیت به صورت سه شیفته انجام می شود.

نجفیان تصریح کرد: با بهره‌برداری از سدهای استان اردبیل در آینده‌ای نزدیک شاهد تحول عظیمی در بخش آبرسانی کشاورزی و آب شرب در منطقه ایجاد می‌شود که امسال وزارت نیرو اعتبارات ویژه‌ای را برای ساماندهی سدهای استان اردبیل اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: متاسفانه بحران آب امروزه در سراسر کشور یک تهدید بزرگ به حساب می‌آید و باید مردم منطقه نیر در مصرف آب مدیریت لازم را داشته باشند تا با چالش بی‌آبی در منطقه مواجه نشویم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به اینکه متاسفانه هنوز آبیاری بخش زیادی از کشاورزی منطقه به صورت سنتی انجام می‌شود، افزود: باید اجرای طرح سیستم‌های آبیاری نوین به طور همه جانبه در بین کشاورزان منطقه ترویج شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار