سفر وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و امور خارجه به قم و دیدار با مراجع تقلید، برگزاری جشنواره ملی قرآن دانشجویان کشور و همایش پدافند غیرعامل در آموزه های دینی، همایش بررسی ابعاد حقوق بین المللی فاجعه مِنا و نشست علمی بسته اقتصادی خروج از رُکود ، از جمله رویدادهای مهم هفته گذشته قم بود.
کد خبر: ۱۲۸۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹ 14 November 2015
به گزارش تابناک قم، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید گفت: تا جایی که می شود با ابزارهای خود برای توسعه فرهنگ اسلامی و قرآنی تلاش می کنیم. وی در دیدار با آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید نیز، تاکید کرد هیچ مجوزی به تک خوانی زنان داده نخواهد شد و همچنین جلو چاپ رمان های مبتذل و تفرقه انگیز گرفته شده است. وی همچنین با حضرات آیات عظام سید موسی شبیری زنجانی و حسین نوری همدانی از مراجع تقلید و حضرات آیات سید محمد علی علوی گرگانی و محمد علی گرامی از استادان برجسته حوزه علمیه قم دیدار و گفت وگو کرد. 

** محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز پنجشنبه گذشته ، در دیدار با مراجع تقلید و علما، ضمن عرض تشکر از دعاهای خیر، حمایت های مستمر و راهنمایی های موثر مراجع تقلید و علما، نسبت به سیاست خارجی کشور و تیم مذاکره کننده، گزارشی از روند اجرای برجام و آخرین تحولات عراق، سوریه، یمن و عربستان را به استحضار آیات عظام رساند. وی در سفر به قم با حضرات آیات عظام ناصر مکارم شیرازی، حسین وحید خراسانی، لطف الله صافی گلپایگانی، سید عبدالکریم موسوی اردبیلی و حسین نوری همدانی از مراجع تقلید و با حجج اسلام سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سید علی سیستانی در ایران و علیرضا اعرافی رئیس جامعه المصطفی العالمیه(ص) دیدار و گفت وگو کرد.وی همچنین، در گفت وگو با خبرنگاران گفت: حرکت هایی که برای ایجاد تفرقه شکل می گیرد با اسلام و مذاهب اسلامی هیچ ارتباطی ندارد و این تلاش ها را غیراسلامی می دانیم.

** غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز پنجشنبه گذشته در همایش پدافند غیرعامل در آموزه های دینی با نگاهی به آیه نفی سبیل، با تاکید بر بهره مندی از آموزه های دینی در پدافند غیرعامل کشور گفت: متخصصان علوم قرآنی ارتباط پدافند غیرعامل با آموزه های دینی را تبیین کنند. دراین همایش آیت الله مومن عضو شورای نگهبان و آیت الله محمد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین نیز سخنرانی کردند.

** حمید محمدی معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت کشور نیز هفته گذشته در همایش بررسی ابعاد حقوق بین المللی فاجعه مِنا گفت: سازمان های مردم نهاد در داخل و خارج از کشور باید با پیگیری فاجعه منا مانع از فراموش شدن این فاجعه شوند.

** حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در هفته گذشته در نشست علمی مرکز مطالعات اقتصادی دانشگاه مفید با عنوان بسته اقتصادی خروج از رُکود، اظهار داشت: نظر برخی این است که ما بنگاه هایی که ناکارآمد هستند را داریم تشویق می کنیم، حال آنکه 85 درصد صنعت ما صنعت متوسط و کوچک است که در شرایط وخیمی به سرمی برد و در شهرک های صنعتی ما سرمایه های بزرگی روی زمین قرارگرفته است؛ سرمایه گذاری های ثابتی در آن شده است و نیازمند به سرمایه در گردش است که اگر سرمایه در گردش به آنها داده شود این صنایع فعال می شوند و بصورت گسترده اشتغال ایجاد می کنند. 

** مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری نیز هفته گذشته در همایش اصلاح طلبان و انتخابات پیش رو گفت: برای اینکه انتخابات پرشور و مجلس قوی داشته باشیم باید افراد متخصص، کاردان، معتدل و قوی برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نامزد شوند.

** سی امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور نیز یکی از رخدادهای مهم قم بود که با شرکت 450 نفر از دانشجویان نخبه در 31 رشته به مدت دو روز در قم برگزار شد.

** حسن بختیاری رئیس شورای اسلامی استان قم نیز هفته گذشته در جلسه این شورا گفت: با توجه به اثرها و ضرورت های زیست محیطی، توزیع بنزین یورو 4 در استان باید هرچه سریع تر پیگیری شود.
سید رحمان دانیالی مدیرکل حفاظت محیط زیست قم نیز در این جلسه گفت: متاسفانه راه اندازی و استقرار برخی صنایع در استان پیگیری می شود که بیش از اشتغالزایی، آشغالزایی و ایجاد آلودگی در پی دارند.

** حسین اخوان علوی رئیس پارک علم و فناوری قم نیز هفته گذشته در حاشیه بازدید حجت الاسلام والمسملین عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از این پارک، از فروش بیش از 270 میلیارد ریالی شرکت های دانش بنیان استان در دو سال گذشته خبر داد.

** حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در گفت وگویی گفت: با جهش خوبی که امسال در فضاهای فرهنگی و هنری استان ایجاد می شود، یک دوره طلایی برای اهالی فرهنگ و هنر اتفاق می افتد که سرانه بهره برداری از این فضاها بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

** امیر هوشنگ طیبی نژاد مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قم نیز هفته گذشته در گفت وگویی، از اتصال فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد به شبکه سراسری گاز با اعتبار 10 میلیارد ریال خبر داد.

** عبدالحمید توکلی بینا مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم در جلسه مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب گفت: باید تمهیدهای لازم برای مدیریت بحران سرمای شدید و یخبندان در این استان اندیشیده شود. وی با اشاره به پیش بینی های صورت گرفته مبنی بر احتمال وقوع پدیده «ال نینو» افزود: سرما و یخبندان شدید از اثرهای این پدیده به شمار می آید.

** سید مهدی صادقی استاندار قم در جلسه شورای قطار شهری، با اشاره به نیاز این استان به ایستگاه مرکزی حمل و نقل مسافر گفت: در جانمایی این ایستگاه نیازهای فرا استانی در نظر گرفته شود و علاوه بر بحث های فنی و عملیاتی این طرح باید به بُعدهای اجتماعی در کنار تاثیرهای اقتصادی آن نیز در استان توجه ویژه ای کرد.

** احد جمالی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم نیز در چهارمین جلسه ستاد انتخابات، با اشاره به فرمایش رهبر کبیر انقلاب اسلامی در رابطه با مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی گفت: عقلانیت حاکم بر کشور مشارکت حداکثری را رقم می زند.

** استاندار قم در دهمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب، بر اتخاذ سیاستی واحد از سوی دستگاه های اجرایی برای حل موضوع کم آبی در کشور و این استان تاکید کرد و گفت: با روندی که طی می شود به طور حتم موضوع آب از این هم حادتر خواهد شد. رضا سیار فرماندار قم نیز در این جلسه گفت: پایش کانال آب منطقه پردیسان توسط اداره کل راه و شهرسازی استان ضروری است. همچنین، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قم، از وجود سه هزار و 800 قطعه چاه غیرمجاز در این استان خبر داد.

** مصطفی برزگر گنجی دادستان قم در جلسه توجیهی و آموزشی کارکنان فرماندهی انتظامی شهرستان قم گفت: پلیس و دستگاه قضایی، پشتوانه مردم در تامین امنیت و آرامش جامعه هستند. 

** تور دوچرخه سواری از خزر تا خلیج فارس شنبه گذشته از مسیر آزادراه تهران - قم وارد شهر قم شد؛ 13 دوچرخه سوار در این تور مسیر نوشهر (استان مازندران) تا بوشهر را در مسافتی بالغ بر یک هزار و 400 کیلومتر طی می کنند؛ اعضای این تور در سفر به قم از مکان های تاریخی قم بازدید کردند.

** اردوی آماده سازی تیم ملی پاورلیفتینگ و پرس سینه ایران پیش از اعزام به مسابقات آسیایی 2015 ازبکستان هفته گذشته با حضور 37 ورزشکار در قم برگزار شد. اسماعیل شاه زید از قم همراه تیم ملی فوتسال ناشنوایان کشورمان به چهارمین دوره جام جهانی فوتسال ناشنوایان که طی روزهای 29 آبان تا هشتم آذر ماه در بانکوک، پایتخت کشور تایلند برگزار می شود، اعزام شد. مجید تلخابی ورزشکار قمی و رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان قم به عنوان سرمربی تیم ملی پرس سینه و پاورلیفتینگ ایران انتخاب شد. روح الله میکائیلی سرمربی کشتی استان قم در مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی بزرگسالان کشور به عنوان مربی نمونه انتخاب شد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار