استاندارایلام
استاندار ایلام گفت: بر اساس برنامه ریزی و تمهیدات وزارت کشور در ساماندهی مرزها و اعلام وزیر، زوار اربعین 21 استان (بیش از دو سوم کشور) از مرز بین المللی مهران تردد می کنند.
کد خبر: ۱۲۹۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲ 15 November 2015
استاندار ایلام گفت: بر اساس برنامه ریزی و تمهیدات وزارت کشور در ساماندهی مرزها و اعلام وزیر، زوار اربعین 21 استان (بیش از دو سوم کشور) از مرز بین المللی مهران تردد می کنند.
به گزارش تابناک ایلام ،محمدرضا مروارید در نشست ستاد اربعین استان اظهار کرد: طبق برنامه ریزی اعلام شده از سوی وزارت کشور زوار استان های آذربایجان شرقی و غربی، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، قم، تهران، گیلان ، مازندران ، گلستان، سمنان، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، همدان ، لرستان و ایلام از مرز مهران تردد می کنند.
وی افزود: تمام امکانات دستگاه ها و ظرفیت های مردمی در حد توانایی های استان برای پذیرایی از زوار آماده است و مردم مشتاقانه مهیای ورود عاشقان اباعبدالله (ع) هستند.
استاندار ایلام با تاکید بر آمادگی 100 درصدی دستگاه های اجرایی و استقاده از ظرفیت های مردمی برای ارائه خدمات در ایام اربعین به زوار یادآور شد: همه دستگاه های اجرایی درگیر در توسعه زیرساخت های اربعین استان تا پنجشنبه هفته آینده وقت دارند تا 100 درصد کار متعهد شده را تحویل دهند تا برای ورود زوار و مدیریت کنگره عظیم اربعین مهیا شوند.
مروارید اضافه کرد: روسای کمیته های هشت گانه، مدیران کل و کسانی که در امر همایش بزرگ اربعین دخیل هستند باید با سنجش میزان آمادگی خود از وضعیت کمیته ها آگاهی و نسبت به رفع موانع احتمالی اقدام کنند.
وی با اشاره به ظرفیت ها، فضای همدلی و تعامل موجود میان مردم و مسئولان این استان افزود: اینجانب در گفت و گو با وزیر کشور به پشتوانه مردمی و عشق به اباعبداله الحسین (ع) در میان مردم، مدیریت جهادی حاکم در بین مدیران، پیشینه مردم در دوران دفاع مقدس و حس ولایت مداری و ارادت مردم به ارزش های ناب اسلامی آمادگی استان را برای تردد سه میلیون نفر زائر از مرز مهران را اعلام کردم.
مروارید با اشاره به آغاز صدور ویزا برای زوار در استان ایلام گفت: با هماهنگی مقامات ارشد جمهوری اسلامی و کشور عراق و به منظور تسهیل در روند صدور ویزا برای زائران عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی علاوه بر چهار کنسولگری عراق در شهرهای اهواز، کرمانشاه، تهران و مشهد، 11 دفتر نمایندگی موقت کنسولی صدور ویزا نیز از روز گذشته در دیگر شهرهای ایران اسلامی از جمله ایلام دایر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار