همایش هفته دیابت در مدارس خوزستان به‌طور نمادین در مدرسه ریحانه النبی شهر شیبان در شهرستان باوی برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۹۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰ 15 November 2015

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان باوی ظهر امروز یکشنبه در همایش هفته دیابت در مدرسه ریحانه النبی شیبان اظهار کرد: در شهرستان باوی، ۲۲ هزار دانش‌آموز داریم که در واقع با ۲۲ هزار خانواده در ارتباط هستیم. از طریق این خانواده‌ها می‌توانیم آموزش‌های مربوط به دیابت و پیشگیری از این بیماری خاموش را به خانواده‌ها منتقل کنیم.

مجید موحدیان با اشاره به اینکه آموزش به دانش آموزان آموزش به تمام اقشار جامعه است، گفت: اگر موضوع آموزش به‌ویژه پیشگیری از بیماری در مدارس و آموزش‌وپرورش نهادینه نشود مسلماً کاری از دست سازمان‌های دیگر به‌ویژه بهداشت و بیمارستان‌ها برنمی‌آید.

وی بر اهمیت تغذیه سالم بین دانش آموزان و تغییر سبک زندگی تأکید کرد و گفت: آموزش‌وپرورش سعی دارد تا با برگزاری همایش‌های مختلف، برپایی نمایشگاه، توزیع بروشور و سخنرانی کارشناسان بهداشت در مدارس از بروز دیابت که معضل همه کشور و حتی جهان است، جلوگیری کند.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان باوی تصریح کرد: دیابت یا قند خون سه عامل اصلی دارد، اول وراثتی، دوم تهاجم میکروب‌ها به کبد و لوزالمعده و اختلال در انسولین و سوم نیز سالمندی و پیری است. طبق پژوهش‌های پزشکی یکی از عوامل تأثیرگذار برای جلوگیری از عامل دوم و سوم ورزش روزانه و پیاده‌روی است زیرا ورزش در کنترل قند خون تأثیر دارد.

موحدیان اضافه کرد: با توجه به این‌گونه مسائل آموزش‌وپرورش سعی کرده تا به بحث تربیت‌بدنی در مدارس توجه ویژه‌ای داشته و طرح تندرستی و سلامت را در همه مدارس اجرا کند.

وی عنوان کرد: در قالب این طرح دانش آموزان در مراسم صبحگاهی به مدت ربع ساعت همزمان با رادیو سراسری ایران از ساعت هفت و ۳۰ تا هفت و ۴۵ دقیقه همراه با مربیان خود به ورزش می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار شهرستان باوی، رئیس اداره سلامت آموزش‌وپرورش خوزستان و رئیس مرکز بهداشت خوزستان در این مراسم حضور داشتند.


مهر


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار