کد خبر: ۱۲۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴ 11 March 2015
استاندار مازندران با گرامیداشت فرارسیدن سال نو از آماده باش همه مسئولان و شهرداران برای خدمات رسانی به مسافران خبر داد و بر لزوم ساماندهی بافت های فرسوده شهری تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، ربیع فلاح جلودار بعد از ظهر چهارشنبه در نشست شهرداران استان بر بهره گیری از مشورت كارشناسان برای پیشبرد امور شهرداری ها تاكید كرد و افزود: مسائل و موضوعات شهری از نظر اجتماعی و فنی در تمام سطوح باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید تلاش كنیم تا نرخ فضای سبز شهری در شهرهای مازندران به بقیه شهرهای كشور نزدیك شود.

لزوم ساماندهی بافت های فرسوده شهری

فلاح بر ساماندهی بافت های فرسوده شهری و سرعت گیرها در مازندران تاكید كرد و گفت: شهرداران بستر لازم را برای  مشاركت بخش خصوصی در حوزه فاضلاب شهرهای استان فراهم کنند.

استاندار مازندران تاكید كرد: خوشبختانه امروز شرایط توسعه دولت الكترونیك در مازندران مهیاست و همه شهرداری ها در این حوزه ورود جدی کرده و زیرساخت های لازم را فراهم كنند.

وی با اشاره به درپیش بودن نوروز سال ۹۴، تاكید كرد: همه فرمانداران و شهرداران مازندران در ایام نوروز در آماده باش كامل قرار خواهند داشت.

ربیع فلاح بر نظافت عمومی و زیباسازی و گلكاری میادین و خیابان ها برای ایام نوروز تاكید كرد و گفت: هم چنین باید در نظر داشته باشیم كه ایام نوروز امسال كه نوروز فاطمی است، باید شان و منزلت بی بی فاطمه زهرا (س) حفظ شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای رفع مشكل پسماند استان، اظهار داشت: تا دوسال دیگر موضوع پسماند مازندران نهایی خواهد شد.

فلاح شوراها را ظرفیت مطلوبی در جهت توسعه استان ذكر كرد و گفت: كنترل ساخت و سازهای غیرمجاز و جلوگیری از تغییر كاربری اراضی، از جمله كارهای مهم شوراها و شهرداران است و هم افزایی شوراها با شهرداران موجب بهبود مدیریت شهری خواهد شد.

وی خواستار ارزیابی شهرداران و شوراهای شهر و روستا و معرفی شهرداران و شوراهای نمونه در استان برای ایجاد رقابت سازنده شد.

ربیع فلاح خواستار برگزاری مراسم مناسب به مناسبت ۲۵ اسفند روز شهردار شد و گفت : شهرداران تلاش نمایند تا زمینه بكارگیری افراد متخصص را در امور شهری برای بهبود مدیریت شهری فراهم کنند.

علی نبیان معاون استاندار مازندران نیز توسعه فضای سبز شهری، كاهش تصادفات، ساماندهی سرعت گیرها، مقابله با تغییر كاربری اراضی، رعایت معماری اسلامی ایرانی در  ساخت و ساز شهری  را از جمله مهم ترین انتظارات از شهرداری مازندران دانست و گفت : با اقدامات شایسته فرماندهی انتظامی مازندران و تلاش همه مدیران و مسئولان، استان مازندران موفق شد در كاهش تصادفات رتبه سوم كشور را كسب کنند.

متکدیان جمع آوری می شوند

علی نبیان یكی دیگر از وظایف مهم شهرداران را جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز دانست و افزود: فقط در سال ۹۳ تعداد ۲۴۰۰ قلع و قمع در مازندران صورت گرفته است كه این تعداد قلع و قمع در یكسال سابقه ندارد.

وی از جمع آوری متكدیان مازندران در هفته آینده خبر داد و از زحمات شهرداران و شورا های شهر و روستا در سال ۹۳ تقدیر و تشكر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار