دهیاران بخش مرکزی در نشست با فرماندار بویراحمد بر ضرورت تامین آب شرب روستاهای بویراحمد تاکید کردند.
کد خبر: ۱۲۹۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸ 16 November 2015
دهیاران بخش مرکزی در نشست با فرماندار بویراحمد بر ضرورت تامین آب شرب روستاهای بویراحمد تاکید کردند.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد، خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز فرماندار بویراحمد جلسه‌ای به منظور بررسی مشکلات روستاهای بخش مرکزی با دهیاران این بخش و بخشدار مرکزی تشکیل داد.
در این جلسه ابتدا محمدکاظم نظری با بیان اینکه توسعه شهرستان از اولویت‌های کاری است، گفت: بر اساس اولویت‌ها شهرستان بویراحمد به دلیل داشتن ظرفیت‌های فراوان در دو بخش گردشگری و کشاورزی می‌تواند اولویت‌های توسعه‌ای شهرستان را این دو بخش خواند.
وی بخش کشاورزی شهرستان بویراحمد را بی‌نظیر خواند و گفت: بخش کشاورزی شهرستان می‌تواند از گام‌های توسعه‌ای شهرستان باشد که برنامه‌های خوبی در این خصوص هم داریم.
نظری با تاکید بر اینکه شهرستان بویراحمد با داشتن آب و هوایی متبوع، طبیعتی بکر و جاذبه‌های گردشگری فراوان می‌توان از این ظرفیت‌ها در جهت توسعه شهرستان استفاده کرد: از اولین اولویت‌های کاری ما حمایت از بخش گردشگری و رونق این بخش در راستای توسعه و ارتقاء شهرستان است.
فرماندار بویراحمد در ادامه با اشاره به نقش دهیاران در توسعه روستاها اذعان کرد: دهیاران به عنوان نماینده دولت در سطح روستاها هستند که انتظار می‌رود با داشتن تعامل با مردم و مسئولان در رفع مشکلات روستاها گام بردارند.
در ادامه این جلسه چند نفر از دهیاران به نمایندگی از پنج دهستان بخش مرکزی بویراحمد مشکلات مناطق روستایی را مطرح کردند.
حامد شهبازی دهیار روستای بلهزار و نماینده دهستان سررود شمالی از مشکلات در این حوزه را لایه‌روبی پل‌های جاده‌های اصلی عنوان کرد و گفت: متاسفانه اداره راه و شهرسازی آنگونه که باید و شاید همکاری لازم در این خصوص نداشته است.
نماینده دهستان سررود شمالی از بی‌توجهی مرکز بهداشت نسبت به فاضلاب‌های هدایت شده منازل به جداول گلایه کرد و گفت: مسئولان و متولیان مربوطه باید نسبت به تامین سلامت و بهداشت مردم اقدامات لازم را انجام دهند و دهیاران آماده هرگونه همکاری با عوامل مرکز بهداشت هستند.
شهبازی با تاکید بر اینکه ادارات خدمات‌رسان حفاری انجام می‌دهند ولی متاسفانه اقدامی جهت ترمیم حفاری صورت نمی‌گیرد، گفت: رها کردن حفاری‌ها و عدم ترمیم آن‌ها باعث بروز مشکلات برای مردم منطقه شده که انتظار می‌رود مسئولان و دستگاه‌های حفار دقت بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند.
وی ادامه داد: آب و فاضلاب امتیازات انشعابات را به صورت نجومی محاسبه می‌کند اما این در حالی است که سررود شمالی در محدوده روستایی است.
کوروش رودشتیان در ادامه با بیان اینکه سرعت عمل در طرح‌های هادی بسیار پایین است، گفت: سرعت انجام عملیات عمرانی و اجرایی در مناطق روستایی با توجه به آغاز فصل بارش باید بیشتر شود.
نماینده دهستان سررود جنوبی با تاکید بر اینکه مردم مناطق روستایی در زمینه آب آشامیدنی مشکلات عدیده‌ای دارند، گفت: متاسفانه شکستگی‌ها باعث هدرروی بالای آب و آلوده کردن مخازن آب می‌کند که باید مسئولان چاره‌ای بیندیشند.
رودشتیان کلرزنی در سطح روستاها را ضعیف عنوان کرد و گفت: برخی از روستاهای حوزه مرکزی به دلیل نداشتن ماشین زباله زباله‌های آن‌ها به امان خدا رها شده که انتظار می‌رود در این خصوص چاره‌ای اندیشیده شود تا مردم بیشتر از این اذیت نشوند.
سید اکبر تقوی دهیار سپیدار مرکزی از عمده مشکلات این حوزه را کمبود آب آشامیدنی و تعمیرات شبکه عنوان کرد و گفت: دهستان سپیدار جمعیت بالایی را در خود جای دارد که با وجود مشکلات فراوان در حوزه آب شرب مردم منطقه را با نگرانی‌ها موجه کرده است.
تقوی عدم آنتن‌دهی در تنگ تامرادی، بهسازی طرح هادی روستاها و نبود پزشک و دندانپزشک در دهستان سپیدار را از دیگر مشکلات این حوزه عنوان کرد.
داریوش نیک‌پی نماینده دهستان دشتروم گذری به جاده ارتباطی دشتروم اشاره کرد و گفت: این جاده ترانزیتی میزان تصادفات آن بسیار بالا بوده که باید مسئولان ارشد استانی و شهرستانی چاره‌ای بیندیشند.
نماینده دهستان دشتروم کمبود آب آشامیدنی را از دیگر مشکلات این حوزه عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار